100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

1
Hallo,

ik ben nieuw hier, een dertiger, en heb last van centrale apneus +/- 40/u.
na deze bevinding slaap ik sinds 3maand met een neusmakser.

In het eerst was ik daarmee prima geholpen, maar nadien heb ik bijna onophoudelijk een verstopte neus gehad, waardoor het neusmasker niet werkt, ook moet ik overdag +/- 50keer niezen.

Ik heb een bevochtiger gekregen, maar ook dit helpt niet.

Ik ben dus nu weer op het punt dat ik overdag bijna letterlijk in slaap val.

Is er iemand hier die een oplossing heeft ivm die verstopte neus zodat ik terug ietwat normaal kan leven?

Alavast bedankt voor deze levensreddende info.

Groeten,
Dromer

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

2
dromer schreef:In het eerst was ik daarmee prima geholpen, maar nadien heb ik bijna onophoudelijk een verstopte neus gehad, waardoor het neusmasker niet werkt, ook moet ik overdag +/- 50keer niezen.
Ik gebruik hiervoor altijd Pollonisan van Dr. Vogel. Dat kun je in tabletjes en in een neusspray krijgen. Die tabletjes lossen bij mij het probleem op.

Mocht dat niet helpen, dan kun je via de dokter betere medicijnen krijgen.

P.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

3
Hallo dromer

Je kunt om te beginnen huismiddeltjes gebruiken zoals stomen met menthol voor het slapen gaan en een klein likje dampo onder je neus. Druppelen met zout water wil daarbij ook wel helpen.

Een neusspray of druppels zoals xylomethazoline mag je een week gebruiken. Bij langdurig gebruik krijg je vaak het omgekeerde effect, dus weer een verstopte neus. Andere neusspray zoals Fluticason (= het werkzame middel), ook verkrijgbaar onder de merknamen Avamys en Flixonase mag je langdurig gebruiken. Ik had hetzelfde probleem bij een neusmasker en mij heeft het vanaf dag 1 geholpen.

Groetjes, Thea

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

4
hallo

hoi dromer ik heb mijn cpap nu ook 3 maanden en mijn druk staat op 10 als ik naar bed ga heb ik het gevoel dat mijn neus dicht zit als ik dan 15 minuten in bed lig is mijn neus open geblazen door mijn machien ik weet niet of het aan de druk ligt maar ik vind het prima zo.
hoe hoog is jou druk :?:

gr Peter

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

5
klinkt als hooikoorts en dat seisoen is weer aangebroken.
vraag je leverancier een fijnfilter/pollenfilter voor je apparaat en haal bij de apotheek wat voor de hooikoorts dan zal het waarschijnlijk snel over gaan.

veel succes
sandra
het leven is als ganzeborden, je begint steeds weer bij start. behalve als je in de put blijft zitten.
http://www.kyenna.nl
twitter: @kyenna1

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

6
@iedereen : alvast bedankt voor de voorstellen, ik ga enkele van die neusspray's en pilletjes proberen en laat jullie weten welke bij mij werken.
alvast vannacht 2 X 4u geslapen, juij
spray werkt blijkbaar maar een uur of 4, dan weer wakker geworden door verstopte neus, terug wat ingespoten, en dan weer 4u slapen.
alle begin is moeilijk

@peter61 : De druk van mijn machientje staat op 5

@sandra : heb nooit last gehad van hooikoorts, maar toch bedankt voor de tip.

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

10
dromer schreef:Hallo,

ik ben nieuw hier, een dertiger, en heb last van centrale apneus +/- 40/u.
na deze bevinding slaap ik sinds 3maand met een neusmakser.

In het eerst was ik daarmee prima geholpen, maar nadien heb ik bijna onophoudelijk een verstopte neus gehad, waardoor het neusmasker niet werkt, ook moet ik overdag +/- 50keer niezen.

Ik heb een bevochtiger gekregen, maar ook dit helpt niet.

Ik ben dus nu weer op het punt dat ik overdag bijna letterlijk in slaap val.

Is er iemand hier die een oplossing heeft ivm die verstopte neus zodat ik terug ietwat normaal kan leven?

Alavast bedankt voor deze levensreddende info.

Groeten,
Dromer
Allereerst: hoe gaat het intussen met je genies ? ;)

Van tot nu alle tips heb ik niets gevonden waarmee onverklaar baar en meestal ook KEI hard ik moet niezen. Bovenbuuf werd hier paar keer wakker door en ging mij midden in de nacht appen of ik ook hulp nodig heb!!.. ( soms moet 112 gebeld worden ivm niet stopbare epileptische aanvallen ;))

Rare is ook dat dit in de nacht/slaapfases kennelijk ook nog getriggerd wordt?
Geprobeerd ook:

- allergietesten en op minimaal ( is normaal) wat gevoelig voor stof en hond na geen reacties gevonden.

- paar maanden Flutacison en 2 maanden Dymista daarna en ook geen verandering..
- KNO arts vond niets afwijkend in neus, maar voor alle zekerheid komt nog een CT scan neus en holtes. Door veel niezen zetten de slijmvliezen op en soms loopt dan een sinusholte vol en bij doorbreken ook groene veelheid ( eierdop maat vol en gore warme troep maar verder geen heuse pijnklachten daardoor..Niesprikkels voel ik wisselend in beide neusgaten.
- Draag elke nacht de cpap mede ivm vooral Centrale apneus door ook hersenletsel (NAH)
- Cpap heeft constante druk van 8, neus is niet verstopt en gebruik te intussen alle standen bevochtiging ( in slk. cv op 15 graden en hygro 74% gemiddeld en slaap met open raam meestal.
- drupjes Tea tree, menthol olie, kamille enz hielpen helaas ook niet.
- op proef paar dagen full face masker gedragen , maar ook daarna weer niezen... ( AHI is overigens nog steeds perfect en meestal onder de 1.0)

Misschien onlogisch maar valt iets op dat de niesprikkel meestal komt zodra ( hoofd) even in beweging na poos in rust. Klets of nies ik nu uit mijn nek? :P
Wat kan nu nog geprobeerd worden als ook CT niets uitwijst?

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

12
Er zijn al aardig wat middeltjes aanbevolen maar wat mij goed helpt ( was eerst even wennen) is het gebruik van de Rhino Horn en een redelijk goedkope oplossing.

Het is een neusspoeling met een kleine zoutoplossing, ik kan er wel het nodige over vertellen maar kijk maar eens op de officiele site van Rhino Horn, er staat ook een filmpje bij:

https://www.rhinohorn.nl

Oh, voordat ik het vergeet, dit is géén reclame.

Succes!

M.vr.gr.

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

13
Die heb ik sinds kort ook en werkt inderdaad goed. Moet even wennen maar bij regelmatig gebruik is de neus goed open bij het naar bed gaan en als ik dan meteen het masker opzet blijft hij ook open.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: 100 x niezen/dag, en verstopte neus 's anchts

15
Ik vraag me af, gebruik je een verwarmde slang?
Ik heb vanwege een toestel wissel, een paar weken zonder geslapen.
De koude lucht in mijn neus had ook dergelijke klachten tot gevolg, ik bleef niezen.
Met een nieuwe verwarmde slang was het binnen een paar dagen over.

Hoop dat je uit al de tips op het forum, de oplossing kunt halen.