Re: Beste CPAP druk bepalen

21
RuudJ schreef: 08 jul 2019, 22:53 Mondlekkage - stroomsnelheidgrafiek.png

Phil, hierboven even met losse hand (kun je wel zien :blush: ) de stroomsnelheidgrafiek getekend. De opgaande lijn van - 50 naar + 50 is de inademing en de neergaande lijn van + 50 naar - 50 de uitademing. Bij mondlekkage zie je dus het rode gedeelde onder de nul lijn niet. De uitademingslijn gaat dus horizontaal over naar de inademingslijn. Door mondlekkage kan de uitademingslijn onder de nullijn niet geregistreerd worden door de cpap. Ik hoop dat je het nu een beetje snapt?

Nu wel! Bedankt voor de tekening. Glas Helder!:)

Maar die heb ik niet, volgens mij. Ik heb alle lekkages gechekt. Ligt het dan aan mijn masker? Die zit al strak. Misschien tijdends driaaen, aan de kant liggen, gaat ie lekken.

Hier zijn mijn lekkeges:
https://www.dropbox.com/s/jilnpqqtpg9wi ... 0.mp4?dl=0
ResMed S9™ Autoset
ResMed H5i™ Bevochtiger (niet in gebruik)
ResMed S9™ Climate Line
Maskers: Resmed Mirage FX

Re: Beste CPAP druk bepalen

22
Strak is niet de bedoeling. Als je 'm strak zet, dan kan het luchtkussen niet volledig vormen, en gaat het masker sneller lekken als de houding verandert etc. zeker bij een neusmasker.

Maar goed, als de pasvorm niet klopt dan blijft het probleem.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Beste CPAP druk bepalen

23
persluchtpiraat schreef: 09 jul 2019, 17:46 Strak is niet de bedoeling. Als je 'm strak zet, dan kan het luchtkussen niet volledig vormen, en gaat het masker sneller lekken als de houding verandert etc. zeker bij een neusmasker.
Dat wist ik niet. Bedankt!
ResMed S9™ Autoset
ResMed H5i™ Bevochtiger (niet in gebruik)
ResMed S9™ Climate Line
Maskers: Resmed Mirage FX

Re: Beste CPAP druk bepalen

24
Ik heb nog een vraag. Ik krijg soms een dronken gevoel ondanks dat ik goed geslapen heb. Ik heb dan geen slaap, ik voel me alleen dronken, geen concentratie. Wat betekent dat dronken gevoel? Tekort van zuurstof?
ResMed S9™ Autoset
ResMed H5i™ Bevochtiger (niet in gebruik)
ResMed S9™ Climate Line
Maskers: Resmed Mirage FX

Re: Beste CPAP druk bepalen

25
Phil schreef: 10 jul 2019, 11:34 Ik heb nog een vraag. Ik krijg soms een dronken gevoel ondanks dat ik goed geslapen heb. Ik heb dan geen slaap, ik voel me alleen dronken, geen concentratie. Wat betekent dat dronken gevoel? Tekort van zuurstof?
Volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Het kan een groot verschil maken of je uit REM slaap wakker wordt (ben je heel fris) of vanuit diepe slaap (dan krijg je dat duffe gevoel). Daarom zijn er ook van die "intelligente" wekkers die je hopelijk vanuit REM wekken.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Beste CPAP druk bepalen

27
hoe kan je die druk zelf veranderen dan? Ik heb de resmed airsence10. ik heb er op marktplaats nu eentje bij gekocht voor op vakantie maar die staat ingesteld op 8 en die van mezelf van vivisol op 7.8. ze moeten dus hetzelfde worden qua druk maar ik weet niet hoe ik deze zelf kan veranderen .

Re: Beste CPAP druk bepalen

28
Jolanda310565 schreef: 14 apr 2021, 14:52 hoe kan je die druk zelf veranderen dan? Ik heb de resmed airsence10. ik heb er op marktplaats nu eentje bij gekocht voor op vakantie maar die staat ingesteld op 8 en die van mezelf van vivisol op 7.8. ze moeten dus hetzelfde worden qua druk maar ik weet niet hoe ik deze zelf kan veranderen .
Het is forumbeleid om niet openlijk instructies te geven, daarom heeft u nu een PM van mij O:-)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i