Pfizer ok bij apneu ??

1
Heb geloof ik CSA en een bipap dacht ik. Mag ik nu alles geprikt krijgen, wat op dit moment , Mei voor Covid verkrijgbaar is. Ik zou Pfizer moeten krijgen.
Kan dat zonder risico voor Apneu?
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Pfizer ok bij apneu ??

2
Piet, ik heb de Bipap ST en heb mijn eerste prik gehad met AstraZenica. Geen probleem gehad, behalve de gebruikelijke. Prik plek beurs gevoel en de dag na de prik hoofdpijn. Op 29 juni de tweede prik halen. Voor de injectie maakt Apneu niet uit.

Corona is schadelijker voor mensen met Apneu.

In oktober zijn mijn vrouw en ik beide met corona besmet geweest. Gelukkig milde vorm.

Succes met de vaccinatie.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pfizer ok bij apneu ??

3
RuudJ schreef: 11 mei 2021, 07:54 Piet, ik heb de Bipap ST en heb mijn eerste prik gehad met AstraZenica. Geen probleem gehad, behalve de gebruikelijke. Prik plek beurs gevoel en de dag na de prik hoofdpijn. Op 29 juni de tweede prik halen. Voor de injectie maakt Apneu niet uit.

Corona is schadelijker voor mensen met Apneu.

In oktober zijn mijn vrouw en ik beide met corona besmet geweest. Gelukkig milde vorm.

Succes met de vaccinatie.
Bedankt Ruud
Ik begin er over, omdat het een chaos is bij de huisarts. Die van mij is ernstig ziek per direct gestopt en de nieuwe heb ik nog niet gezien.
Voor de apneu loop ik buiten de regio. In brabant. Wilde even voorkomen, dat er iets ontstaat van : had het maar gezegd.

Voor het prikken zijn ze een tweede hal aan het inrichten hier in de stad. Dus we wachten af.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Pfizer ok bij apneu ??

4
RuudJ schreef: 11 mei 2021, 07:54 In oktober zijn mijn vrouw en ik beide met corona besmet geweest. Gelukkig milde vorm.
Huh? Waarom zou je dan naderhand nog vaccineren?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Pfizer ok bij apneu ??

5
Omdat, mijn vrouw in de gezondheidszorg werkt en niet nogmaals besmet mag raken, maar die is al twee keer geïnjecteerd en zelf heb ik liever het vaccin dan dat ik maar mag hopen dat een weekje ziek zijn van een milde vorm van corona voldoende was om genoeg antistoffen aan te maken. En een half jaar later is het veiliger om toch te vaccineren. Geen probleem mee.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pfizer ok bij apneu ??

6
RuudJ schreef: 11 mei 2021, 17:53 Omdat, mijn vrouw in de gezondheidszorg werkt en niet nogmaals besmet mag raken
Je wordt nog steeds besmet, ook als je gevaccineerd bent. Daarom nog steeds mondkapjes etc. Het vaccin dient er alleen voor om ernstige vormen van de ziekte te verminderen naar lichte klachten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Pfizer ok bij apneu ??

7
Ja, maar met mijn leeftijd van 63 jaar is dit wel belangrijk, en voor het werk van mijn vrouw ook, dus zo min mogelijk zwaar ziek worden. Besmet worden kan altijd ook als je ingeënt bent.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pfizer ok bij apneu ??

8
Piet, ik heb corona gehad en het nummer van de GGD platgebeld met vragen.
Ze zijn zeer behulpzaam, weten op veel vragen gelijk een antwoord en wat ze niet weten zoeken ze uit waarna je teruggebeld wordt.

Schroom niet en bel ze.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Pfizer ok bij apneu ??

9
Hallo,

Ik ben 4 mei j.l. gevaccineerd met Pfizer, en sinds die tijd dus zwaar verkouden, of dit toeval is denk van wel want even ervoor merkte ik wel dat ik een wat hese stem had.

Of deze vaccinatie de boel heeft opgezweept tot deze verkoudheid is dus de vraag.

Waar ik momenteel wel erg veel last van heb is die vervelende kriebelhoest als ik ga slapen, en merk dan ook ''s morgens bij het uitlezen van de cpap dat de apneus zo rond 13 a 15 zitten, normaal gesproken zitten ze onder 5

Voor zover ik weet heb ik geen Corona, dat heb ik onderzocht met een zelftest.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen