Mijn cpap was echt kapot

1
Ik zal even mijn recente ervaring posten omdat dit ook anderen kan helpen (en omdat ik blij ben :D
Sinds een paar maanden ben ik aan het proberen om te wennen aan een cpap (Resmart GII) en dat wilde niet erg. Heel vaak wakker en moeite met uitademen na een paar uur dus zelden een hele nacht het neusdoppenmasker opgehad. Een aantal weken geleden al aangegeven aan de consulente dat dit het geval was en dat ik dacht dat het apparaat zich na een paar uur anders gedroeg dan bij het in gebruik nemen (het inslapen met apparaat ging prima). Het was alsof na een paar uur het apparaat maar bleef doorblazen waardoor uitademen vrijwel onmogelijk was en ik dus met de cpap stopte.
Door de consulente werd dit afgedaan als gewenningsproblemen omdat de apparaten vrijwel nooit kapot gaan.
Afgelopen zondag op maandag was het zo erg geworden dat ik al na 1 uur het apparaat stilzette.
Maandag gebeld met Vivisol en tot mijn verrassing had ik (na een beetje doorpraten) Dinsdag een nieuwe Resmed Airsence 10 in de bus! Topservice van Vivisol.
Vannacht voor het eerst de Resmed gebruikt en wat een verademing (grappig woord in deze context) is dit apparaat vergeleken bij de Resmart. Het apparaat zelf is muisstil, er is geen geluid meer van de lucht in de slang en geen geborrel van het water in de bevochtiger. Geweldig, wat een vooruitgang. Het belangrijkste bijna vergeten: de hele nacht het masker opgehad en uitademen ging geen moment meer moeilijk. Hier moet ik aan kunnen wennen!
Mijn conclusie is dus dat de Resmart echt kapot is en dat kan dus wel ondanks dat de consulente dit voor zeer onwaarschijnlijk hield.
Tot zover mijn ervaring. O ja, ik zag vanmorgen dat de bevochtiger nog helemaal vol was en het metalen plaatje onderin helemaal koud dus die heeft het niet gedaan maar dat zal wel een instelling zijn. Ik had eigenlijk geen last van droge neus /keel.
Groet
Tom
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: Mijn cpap was echt kapot

2
Hoi Tom, de Resmart is van BCM en is made in China.

De kennis en een deel van de technologie hebben ze afgekeken van Resmed. Zelfs bijna de naam dus ook.

Resmed heeft daarover rechtzaken gevoerd die zij ook via schikkingen gewonnen hebben.

Gefeliciteerd met de Resmed.

Kijk even bij het subforum gebruikersapparatuur voor meer info.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn cpap was echt kapot

3
Klopt. Is echt een verschrikkelijk apparaat. Schijnt soms uitgeleverd te worden. Ik heb hem getest maar na 2 uur afgegooid. Zelfs de Trancend reis cpap is veel stiller.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: Mijn cpap was echt kapot

4
Vivisol zet dit merk uit. Als vereniging hebben wij vier van deze apparaten gekregen om in het project "Slapen met een ander" uit te proberen onder de vrijwilligers van de ApneuVereniging.

Weet dat je via een QR code te scannen vanaf het display scherm een rapport kan creëren.

Heb deze nog zelf niet gehad en als ik het zo lees, hoef ik hier ook niet aan te beginnen als ik de lieve vrede thuis wil bewaren.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn cpap was echt kapot

6
Inderdaad waar dat de therapie verziekt wordt.
Ik gebruik de Resmed nu een paar dagen en kan de neusdoppen de hele nacht moeiteloos inhouden, word een paar keer minder wakker en het ademen gaat zo makkelijk en stil dat ik niet weet wat ik meemaak.
Daarnaast heel belangrijk dat ik nu die akelige kinband niet meer hoef te dragen en de bevochtiger hoef ik niet te gebruiken.
Kortom: ik ben echt heel erg blij met de Resmed en dat zal ik zeker duidelijk maken aan Vivisol die eigenlijk moet stoppen met mensen te terroriseren met een Resmart vind ik.
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10