Tijd in apneu

1
Als ik de tijd in apneu bekijk met een uitleesprogamma, is dat over de hele nacht ca een half uur.
Meestal zijn dat ademstilstanden van 15 tot 40 sec. Maar ook uitschieters tot 105 seconden!
Dat laatste lijkt me niet best.
Maar artsen kijken nu voornamelijk naar de klachten, heb ik het idee.
(Behalve bij een slaaptest, en die was vrij goed, omdat ik maar 1uurtje geslapen heb)
Dus dit is voor mij toch wat zorgelijk.
Ook soms 40 apneus in een half uur, zien de artsen niet.
Bij controle leest een verpleegkundige het apparaat uit. Wat krijgt een arts daarvan te horen?

Re: Tijd in apneu

3
Jawel, dan gaat het over de behandeling en de klachten. Ze kunnen natuurlijk niet de nachten allemaal bekijken. Dus die lange apneus kunnen onopgemerkt blijven. Waarbij ze wel voor schade kunnen zorgen.
Ik zou best eens een of meerdere nachten de zuurstof willen meten, en dat s'morgens uitlezen.

Re: Tijd in apneu

6
Hij onthoudt een hele nacht. Hij is uit te lezen met meegeleverde Windows software of met Sleepyhead. Dat laatste is best cool, want dan kan je de zuurstofmetingen naast de CPAp grafieken leggen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Tijd in apneu

8
Ik mis iets. Waarom zouden lange apneus niet gezien worden? Ademstilstand wordt duidelijk door de PSG sensoren geregistreerd, net als de desaturatie.

Mijn persoonlijke apneu record is overigens 63 seconden, maar omdat de AHI verder <5 was is dat kennelijk geen probleem :P
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Tijd in apneu

9
Omdat tijdens de slaaptest vanwege niet slapen, op 1 uurtje na, een heel ander beeld gezien is, dan thuis.
Had ik daar 5 apneus in dat ene uurtje, nu 13 Ahi per uur gemiddeld.
Met dus de variatie in lengte vd apneus, te zien in Sleepyhead.
Weet iemand of een arts daar ná de slaaptest nog naar kijkt?
En ook naar de andere waarden?
Of gaat het nu alleen nog om de klachten?

Re: Tijd in apneu

10
Als u met uw huidige drukinstelling AHI 13 heeft, dan moet uw druk (omhoog) bijgesteld worden. Meld dit bij uw arts.

Is uw druk overigens ingesteld als constant of automatisch?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i