Hypopneas stijgt 'sensationeel'

1
Onlangs slaapapneu bij mij gediagnostiseerd/gemeten (AHI=27) en heb nu 5 nachten therapie achter de rug met Philips Respironics Dreamstation. Wat mij opvalt (ik gebruik Dreammaper-app) dat er bij mij een enorm stijgende lijn voor Hypopneas te zien is. Iemand ook die ervaring? Wat moet ik hieruit concluderen? Reden tot zorg? Of juist niet? Ik heb over 10 dagen een afspraak met om eerste 2 weken te evalueren, maar ik maak me een beetje zorgen. Zie grafiek via https://drive.google.com/open?id=1EJdjV ... R2Wx71jDdf

Re: Hypopneas stijgt 'sensationeel'

2
Ligt u nog veel wakker? De CPAP kan niet zien of we slapen of niet, en de ademhaling tijdens het waken is natuurlijk onregelmatig, zodoende kan de CPAP veel hypopneus "detecteren."

Voor het uitpluizen van deze kwesties zijn applicaties zoals MyAir en Dreammapper absoluut waardeloos. Ik raad u aan om met Sleepyhead te kijken wanneer in een sessie de hypopneus het meest geconcentreerd zijn, en of deze wellicht overeenkomen met wakende periodes.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hypopneas stijgt 'sensationeel'

3
Bedankt voor uw reactie.
Ah, dat kan daar mee te maken hebben. Ik heb inderdaad nav uw tip SleepyHead geïnstalleerd en dat programma geeft inderdaad veel meer informatie op detailnveau. Interessant. Wel nog even lastig om diverse grafieklijnen goed te interpreteren.

Re: Hypopneas stijgt 'sensationeel'

4
Hallo,

Ik zie de grafiek maar er is zo helaas niets zinnigs over te zeggen omdat uw medische informatie en type apneus niet bekend zijn.
Ik weet niet of u bekend bent met Cheijne Stokes ademhaling, komt vaak voor bij patienten met hartfalen, maar deze worden vaak onterecht gescoord als hypopneus.
Advies is nu even rustig aan te doen en de situatie te accepteren en af te wachten tot u bij de osas verpleegkunidige dan wel arts op controle gaat en luisteren wat zij erover te zeggen hebben
s6 ermee