Een andere kijk op Apneu!

1
Gevonden op het internet.

http://homocombinatus.nl/apneu.html

Na het lezen van dit artikel moet u niet denken dat Apneu niet behandeld behoeft te worden.

Apneu blijft een sluipmoordenaar die uw lichaam sloopt en ernstige kwalen kan geven met soms een dodelijke afloop.

Daarom bij vermoeden van Apneu, vraag om een verwijskaart naar kno of longarts om een slaaptest te ondergaan om vast te stellen of u Apneu heeft.

viewtopic.php?f=40&t=10518

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een andere kijk op Apneu!

3
Hoi Clan, bedankt voor de aanvulling interessant om te lezen.

De persoon die het artikel over Apneu heeft geschreven, weet blijkbaar niet dat dit grote ellende kan veroorzaken of stapt hier gemakshalve overheen om te benadrukken dat Apneu normaal is en tot het gewone leven behoort.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een andere kijk op Apneu!

4
Ok, dit is een kwakzalver die een boek verkoopt. Genoeg lol om het moppenboek in de WC te vervangen, ware het niet dat er mensen zijn die er echt in geloven :lol:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Een andere kijk op Apneu!

5
A-pneu geen ademhaling?? Pneu is lucht dus betekent het "geen lucht".
En A voor een woord geeft een ontkenning aan, zoals bijvoorbeeld in A-sociaal.
Dit woord kwam bij mij boven drijven tijdens het lezen van dat artikel. Duidelijk geschreven door iemand die zijn eigen theorie zonder concrete kennis wereldkundig wilde maken.

Ik denk er het mijne van.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Een andere kijk op Apneu!

6
Aardig lapje tekst.

Maar, ik weet zeker dat mijn vader overleden is aan de gevolgen van onbehandelde apneu.
Hij is gestorven aan darmkanker, maar die heeft zich mijns inziens kunnen ontwikkelen omdat hij tgv apneu zo verzwakt was.
Apneu geen kwaal?
Prima. Dan noemen we het een aandoening.
De naam interesseert me niet.
Als je er maar wat aan doet.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Een andere kijk op Apneu!

8
Het ergste is dat er mensen zijn die alles wat op internet staat als de waarheid aannemen, dit ook lezen en daarmee op het verkeerde been gezet worden.

De "Beheerders" in mijn hoofd hebben na een zeer kort overleg besloten om de verdere inhoud van de tekst als niet relevant te beschouwen en daarmee niet op te slaan in mijn lange termijn geheugen.
Sinds 16-12-23 een Resmend Airsense 10, hiervoor op 2 dagen na 10 jaar een Resmed S9 Autoset met H5i
Mirage FX neusmasker
diagnose AHI: 22
Druk CPAP 7,0 (sinds 18-5-2020 afgebouwd vanaf 8,6)