TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

1
Echt geweldig dit neusdoppen masker. Het is gewoon onmogelijk dit masker te laten lekken. Ik hoef niet meer eindeloos te friemelen om het masker niet te laten lekken als je je hoofd iets draait. Kan tegen mijn wang drukken of met mijn gezicht vol in het kussen drukken zonder dat er ook maar iets lekt. Geen bandjes om je hoofd die het benauwd maken of iets dergelijks. Ik heb hem in Duitsland besteld bij https://www.scheu-dental.com. De verzekering heeft toegezegd het masker te vergoeden tot de reguliere prijs die er in Nederland voor een masker word betaald. Hij kost 150 euro maar in USA kan je hem al kopen voor 70 dollar. Maar daar komt dan weer verzenden bij en word hij waarschijnlijk weer niet vergoed door de verzekering.
https://www.youtube.com/watch?v=ZPYiMQjVhSk

Re: TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

3
Dag allemaal, ik ondervond toch een ongemak met dit masker. Mischien dat het met mijn anatomie van de keel te maken heeft misschien dat het vaker voor komt. Ik ben echter niet voor 1 gat te vangen. Ik had meer malen per nacht dat er een beetje lucht via de mond ontsnapte. Voel dan heel langzaam mijn mond vollopen. Wilde eerst een kinband om doen met een pingpong bal onder de kinholte omdat je merkt dat je dan minder lucht via je mond kan verliezen. Dat was echter niks. Heb nu de kinband zo omgebouwd. Er zat een snede in de kinband en heb die om het lipje heb gedaan dat uit de mond komt en kon hem om mijn hoofd heen de band met klittenband samen brengen. Dus eigenlijk gewoon een band om je mond. Probleem opgelost en geen lekkage meer via de mond. Zit er nog wel aan te denken om een tuigje te maken waardoor hij goed blijft zitten. Maar ik slaap echt zo relaxed nu.

Re: TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

4
Carel, dus als ik het goed begrijp, dan zit de band over de mond heen en gaat onder de oren langs naar achteren waar het met klittenband wordt afgesloten?

Het effect van dit masker, namelijk geen banden te hoeven gebruiken gaat hier dus verloren!

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

5
Hoi Ruud, beslist niet. Want de banden zorgden voor de lekkage bij het normale masker. Met krampachtig slapen als gevolg. Bij dit masker geen enkele lekkage hoe ik ook lig of draai, dus volledig relaxed. Ik had geen moeite met de banden zelf maar wel de lekkage die ze veroorzaakten. En dat is ook vanaf het begin de reden geweest dat ik enthousiast was over dit masker. En ik weet niet of anderen ook lekkage via de mond ervaren, dat is gewoon een kwestie van proberen. Dus je reactie is iets te kort door de bocht. Bij het standaard neusdoppen masker had ik ook deze lekkage via de mond zij het iets minder. Dus het kan ook aan mij anatomie van de keel liggen. Maar de overige lekkage was een rampenplan bij het standaard neusdoppenmasker.

Re: TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

6
Okay Carel, die lekkage door de mond is ook heel persoonlijk.

Maar klopt dit wel?
Carel, dus als ik het goed begrijp, dan zit de band over de mond heen en gaat onder de oren langs naar achteren waar het met klittenband wordt afgesloten?
Groet Ruud J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: TAPPAP ideaal neusdoppen voor buikslapers NUL LEKKAGE

9
Netjes, maar probeer een Leverancier te vinden die dit masker in hun assortiment heeft. Het masker was in 2016 via MedSupport Systems BV in Breukelen te verkrijgen en er is op dit forum een gebruiker EagleForce die dit masker gebruikt en deze via zijn leverancier Vitalaire bezorgd krijgt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar