Langdurige narcose

1
Hoi, ik ben hier eerder geweest maar een tijdje weggeweest toen ik eenmaal goed ingestekd was. Inmiddels heb ik een vraag. Bij mij is recent borstkanker vastgesteld. Ik krijg waarschijnlijk een dubbele amputatie, al dan niet met directe reconstructie. Daar zit het probleem. Die reconstructieoperatie is nl. Behoorlijk langdurig (6-10 uur) en dus de narcose ook fors. Bovendien krijg ik daarna mogelijk veel morfine, omdat ik tevens een spierziekte heb waarbij rek op of irritatie van de zenuwen in mijn birsborst en armen een nieuwe aanval kan uitlokken die extreem pijnlijk is. Al met al geen feest. Nu mijn vragen, of eigenlijk twee. De artsen hebben volgens mij geen idee.
Is het vanuit het oogpunt van slaapapneu slimmer de operaties (amputatie en reconstructie) te splitsen? Dan zijn beide operaties korter, maar met in totaal wel meer uren narcose en ook twee keer intuberen etc.?
Kan ik iets doen om te voorkomen dat de narcose mijn slaapapneu verergert?
Eventuele ervaringen en tips zijn welkom.

Re: Langdurige narcose

3
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wil gewoon even een hart onder je riem steken.
Het is niet niks wat je voor de kiezen krijgt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Langdurige narcose

5
Ik heb sterk de indruk dat je geen apneusprake kunt krijgen als je ge-intubeerd bent, immers, er zit een slang in je keelholte en die kan dus niet dichtklappen. Het gevaar zit dus voor en na de intubatie. .. Lijkt mij....Heel belangrijk dus om de anesthesist te doorringen van de noodzaak van de CPAP juist tijdens die periodes.
Heel veel sterkte met alles.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP