Met mond open slapen??

1
Ik slaap sinds een weekje met mijn grote vriend de cpap.... gaat al best goed, slaap redelijk goed. Word nog wel paar x wakker maar dat was voor de cpap ook, mijn lichaam is dat zo gewend dus moet hier ook aan wennen. Merk wel dat als ik wakker word ik gelijk weer inslaap en dat ik in de ochtend al iets lekkerder en rustiger wakker word. 😁alleen denk/merk ik dat ik met mijn mond open slaap.... is dit erg nadelig voor de ahi? Mijn ahi blijven de afgelopen dagen onder de 1....das super maar omdat ik met mijn mond open slaap is dit dus geen juiste berekening? Ik heb een resmed autosense 10 met mirage FX neusmasker, variabele druk 4-6. Oplossingen kinband, druk hoger laten zetten of zelfs een ander masker?? Fijne dag voor iedereen!

Re: Met mond open slapen??

2
Alle drie de oplossingen kunnen zeer wel voldoen.
Ik had hetzelfde probleem en ik voel mij het fijnste bij een full face masker.
Het is even uitzoeken welke voor jou geschikt is.
Maar daar kom je met je behandelaar echt wel uit.

Fijn dat je al verbetering merkt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Met mond open slapen??

3
Als je met een vaste druk slaapt, kun je door de druk iets te laten verhogen via osa-verpleegkundige, ervoor zorgen dat de mond dicht blijft. Bij een automatische druk de minimum druk laten verhogen. Werkt dit niet dan een kinband gebruiken. Als laatste optie een full face masker. Via de neus werkt de therapie beter dan via de mond.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Met mond open slapen??

5
De heel enkele keer dat het mij overkomt, ben ik vrijwel meteen wakker. Het maakt namelijk best veel herrie.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Met mond open slapen??

6
Een rode smiley zie je als er bij de Resmed sprake is van 30 % lekkage. Mondlekkage kun je in feite alleen zien via een uitlezing, via bijvoorbeeld het programma SleepyHead of oscar hier in het forum terug te vinden. In de stroomsnelheid grafiek zie je een golfbeweging. Boven de 0 lijn is de inademing onder de 0 lijn de uitademing. Bij mondlekkage zie je het uitademingsdeel niet in de grafiek.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Met mond open slapen??

9
Ik lees hier al 8 jaar dagelijks op het Apneu Forum. Over dit product heb ik hier nog niets gelezen. Ik heb het even opgezocht, maar of het bijbehorende geschreven review ook werkelijk onpartijdig is, is nog maar de vraag. Wel is in dit apneuforum de Face former besproken. De gebruikster was daar positief over maar is later overgegaan op een andere behandeling. Ik zelf sta sceptisch tegenover deze oplossingen.

De druk iets aanpassen helpt vaak beter tegen mondlekkage en kost niets. Eventueel een kinband gebruiken kan het probleem ook oplossen en deze kan je leverancier leveren vergoed vanuit het basispakket.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Met mond open slapen??

10
In dit forum was ik op zoek naar een oplossing voor het feit dat ik vaak wakker word en voel dat ik op dat moment , wat lucht voel ontsnappen via mijn mond.
Dus ook maar vragen de druk te verhogen.
Staat nu op 7.
Fijn hoor, zo een antwoord op je vraag te kunnen vinden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk