Re: Maximaal 1 uur slaap; om het uur wakker

21
Ben je nog steeds tevreden met het Resmed Swift Fx masker? Ik gebruik nu sinds 6 maart het Resmed Airfit P30i masker en ben daar zeer tevreden over. fijn masker en geen slang meer aan de neus en geen wind meer richting partner en richting de dekens, geeft ook meer rust ofwel minder verstoring door geluid. Echt een aanrader.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Maximaal 1 uur slaap; om het uur wakker

22
Ja, die Swift FX is het enige masker dat mij goed zit. (ik heb er een stuk of 8 geprobeerd) Ik heb ook de P30i maar de uitloop boven mijn hoofd is niet handig want ik heb in bed geen ruimte meer boven mijn hoofd en dan ligt de slang klem. Nu hangt de slang aan een elastiek voor/boven mij en heb er geen enkele last van.
Ik heb al wel een keer gehad dat de "uitblaasopeningen" van het masker helemaal dicht zaten en dat was heel benauwd wakker worden. Nu wekelijks een sopje en schoonhouden; dat gaat prima.
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: Maximaal 1 uur slaap; om het uur wakker

23
tverdeni schreef: 01 apr 2020, 09:41 Even een update nadat ik alle reacties gelezen heb waarvoor mijn dank.
Ik had een afspraak met Osas en longarts op 10 januari en toen ik aan de balie stond bleek dat die sukkels de afspraak in 2019 hadden geboekt. Ik kon dus weer 45 km naar huis rijden met een nieuwe afspraak voor 6 april en een bijzonder slecht humeur. :tired_face:
Dank voor je reactie, Tom. Maar ik vind het wel schandalig dat ze zo met jou omspringen! Niet te geloven ... Ik blijf intussen benieuwd wat 6 april voor jou op gaat leveren. Meelevend met jou natuurlijk, maar ook uit eigenbelang. Want het lijkt me dat jij en ik (maar ook Agnes) tegen hetzelfde struikelblok aanlopen: we worden behandeld voor apneu, en onze therapeuten focussen volledig op de AHI, terwijl we zelf als primair probleem ervaren dat we niet kunnen (door)slapen.
Het is curieus dat mijn simpele vraag in vijf woorden aan jou zo’n levendige en leerzame gedachtenwisseling tussen PLP, Agnes en RuudJ teweeg heeft gebracht. Ook gisteren formuleerde ik mijn biografie-van-dit-moment in veel meer woorden in het topic ‘Op zoek naar een andere afwijking’. Mocht dat een van jullie nog inspireren tot een reactie, dan zou ik dat zeker op prijs stellen.

Re: Maximaal 1 uur slaap; om het uur wakker

24
Dr. Faust schreef: 01 apr 2020, 20:43 Want het lijkt me dat jij en ik (maar ook Agnes) tegen hetzelfde struikelblok aanlopen: we worden behandeld voor apneu, en onze therapeuten focussen volledig op de AHI, terwijl we zelf als primair probleem ervaren dat we niet kunnen (door)slapen.
Wat dat betreft loopt de slaapgeneeskunde in Nederland jaren achter op die in de VS. Niet dat het daar rozengeur en manenschijn is, want daar wordt bijv. het bestaan van UARS ontkend omdat Medicare ooit heeft besloten om daarvoor niets te vergoeden. Beetje omgekeerde wereld dus.

Magoed, zoals ik al had gelinkt zijn er pioniers zoals Barry Krakow MD die heel veel te zeggen hebben over dit onderwerp.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Maximaal 1 uur slaap; om het uur wakker

26
EarlRichard schreef: 29 jan 2021, 16:00 Hallo

En hoe veilig is het voor de gezondheid en kan het op leeftijd worden gedaan?
Richard, kun je jouw vraag even beter formuleren? Wat is 'het' ?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar