2 vraagjes...

1
Ik gebruik de resmed 10 met de neusdoppenmasker airfit dames. Af en toe de bevochtiger aan, dus niet standaard elke dag. Nu merkte ik sinds paar dagen dat ik meer een geïrriteerde neus kreeg vanbinnen en meer korstvorming, dus vannacht bevochtiger aan op 3 , maar had vannacht toen ik wakker werd wat bloed in beide neusgaten. Komt dit door de overgang wel en dan geen bevochtiger? Dus gewoon aan wennen? Een andere vraag is hoe het nu precies zit met de ahi, dus de resmed geeft aan gebeurt.p/u van 2.4 bij 7.40 uren slaap. Zijn dan de totale apneus over de hele nacht 2.40 x 7.40? Alvast bedankt voor het antwoord, een fijne dag iedereen!

Re: 2 vraagjes...

2
Beide vragen: antwoord Ja.

Door de koude luchtstroom raakt de neus sneller geïrriteerd. Het slijmvlies in de neus en ook keel kan gaan opzwellen wat een gevoel van verkoudheid kan opleveren. Bij het gebruik van een neusdoppen masker kan vooral in het begin spontaan neusbloedingen ontstaan.

De bevochtiger en eigenlijk ook een verwarmde slang gebruiken wordt zeer aangeraden. De verwarmde slang geeft buiten het voorkomen van condens ook meer comfort waardoor je ook langer kunt doorslapen. Kijk even bij Tips en trucs bij tips voor de beginnende Apneuer.

2,4 x 7,4 = goede manier van berekenen.

7,4 staat voor 7 uur en 24 minuten. Elke 0,1 = 6 minuten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar