5 maanden verder

1
Hallo lotgenoten,

Inmiddels alweer 5 maanden verder sinds de start met de CPAP.
Helaas ben ik nog altijd even beroerd als voor het gebruik ervan.

Mijn slaapkliniek zegt dat ik goed behandeld ben omdat mijn AHI gemiddeld nét onder de vijf zit.
Ik kom van 50+ tijdens mijn ( halfgare ) thuis slaap onderzoek.

Ze verwijzen mij nu door naar mijn eigen huisarts..

Ik ben pas 34 jaar, en word nog altijd elke dag hondsmoe wakker met een dikke kater.
Het wennen aan de CPAP heeft lang geduurd, 4 verschillende maskers en weet ik veel hoeveel druk instellingen.

Nu ben ik eindelijk gewend ( denk ik ) maar zonder gewenst effect.

INmiddels zit ik in de ziektewet, want werken kan ik al niet meer door die vermoeidheid.

Het gekke is dat ik snachts écht heeerlijk slaap. Misschien wat te lang? gemiddeld zo'n 9,5 a 10 uur per nacht. ( 23:30-10:00 )
Soms word ik even wakker snachts ( dan heb ik vaak ontzettend zwetende onderbenen ) en ik val weer lekker in slaap.

Misschien telt het ook mee dat ik al een jaar of die angstremmende medicatie gebruik ( venlafaxine ) in een onderhoudsdosering, de laagste dus. Er schijnt wel een verband te zijn... deze ga ik nu dus ook proberen af te bouwen.
Ook heb ik PDS prikkelbare darm syndroom, wat mogelijk gepaard gaat met mijn vermoeidheid...
Daarnaast heb ik ook last van overmatig? slijm in mijn keel...

Ik begin nu langzaamaan te denken dat mijn vermoeidheid niet ligt aan mijn apneu?! zou wel heel toevallig zijn dat ik ineens ergens anders moe van ben, en ook ergens anders moe van was met een AHI onbehandeld van 50+

Ik weet dat sommige mensen tot wel een jaar nodig hebben om het gewenste effect van fitheid te bereiken... zou ik daar dan 1 van zijn ??

Zou het kunnen dat ik me nog zo brak voel door de overblijvende apneus? of zijn er dingen waar ik misschien nog niet aan heb gedacht??

Dit zijn grafieken van eergisteren zo zien mijn nachten er allemaal uit zo ongeveer:

druk staat nu ingesteld op 9 tot 20cm resultaten waren vergelijkbaar bij vaste druk van 9.5
Ik gebruik het respironics dreamwear onder de neus masker.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding