benauwd zijn

1
Hallo allen,

Sinds gisteren mijn apparaat met slaap masker, maar dat ding vannacht na een klein half uur al af gedaan omdat ik het erg benauwd kreeg en echt naar adem aan het snakken ging. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Re: benauwd zijn

2
Ik heb hier in het begin (2 maanden geleden) ook héél erg aan moeten wennen met exact dezelfde verschijnselen.
Wat voor masker gebruik je?
Had in eerste weken de beste resultaten met een neusmasker (F&P Eson 2) en ben nu na enige gewenning overgestapt op een Resmed P10 neusdoppenmasker. De eerste dagen had ik ook veel profijt bij neusdruppels/spray om de neus helemaal open te zetten, maar afhankelijk van het type kun je die niet altijd blijven gebruiken.

Re: benauwd zijn

4
Hallo Suus, welkom op het forum. Je hebt je cpap net en kun je mij ook een paar dingen vertellen?

Welk merk cpap heb je in gebruik? Is er bij jou misschien de ramptijd of aanlooptijd bij de start van het apparaat ingeschakeld?

Weet jij misschien ook wat voor druk er is ingesteld bij jou? Lees dit Bericht eens door en dan vooral over het opzetten van het masker.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar