Cafeïne en apneu

1
Goedemorgen allemaal,

Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad.

Bij mij is er nog niet definitief apneu vastgesteld, maar daar moet ik de 24ste voor naar het ziekenhuis.
Cafeïne lijkt heel erg de apneu te triggeren en nu ik bijna geen cafeïne meer gebruik lijkt het wel alsof ik er geen last meer heb daarvan.
Kan het dan zo zijn dat de apneu helemaal verdwenen is, of merk ik het nu gewoon niet en dat de apneu nog wel toeslaat in mijn slaap?

Groetjes Marjolijn

Re: Cafeïne en apneu

2
Apneu heb je voornamelijk tijdens de slaap. Wat voorkomt bij Apneu, is dat je vaak in de nacht naar het toilet moet omdat het lichaam urine blijft aanmaken omdat je niet in je diepe slaap terecht komt.

Heb jij dat ook, dat je twee of drie keer naar het toilet moet?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Cafeïne en apneu

3
Je vraag triggerde me om eens een rondje google te doen en zag dat er eigenlijk weinig over bekend is.
Alcohol heeft wel invloed, dat is al bewezen, zo las ik.
Cafeïne wordt wel onderzoek naar gedaan maar veel meer dan de conclusie dat cafeïne invloed heeft op het normale slaappatroon (Net als teveel eten en een spannende film kijken vlak voor het slapen gaan) heb ik niet gevonden.
Dus in die zin zou het invloed kúnnen hebben, zo concludeer ik.
Maar ik durf ook niet te beweren dat je geen last meer hebt van apneu als je geen koffie meer drinkt.
Dan zou voor velen van ons het probleem opgelost zijn.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/