Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

21
Ik ben bang dat alle afspraken voor controles in ziekenhuizen en/of slaapcentra tot nader order worden afgezegd en verplaatst naar de toekomst. Mijn moeder had haar afspraak op 8 april a.s. maar die is vandaag al ingetrokken. Haar nieuwe datum is onbekend, u wordt ter zijner tijd wel weer opgebeld.

Daarom gewoon de leverancier bellen als je iets wilt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

23
Ik heb ook Vitalaire en kreeg het L stuk toegestuurd nadat ik mijn beklag deed dat het Standaard stuk (maat M) niet voldeed. Het lekte te veel en met maat L geen enkel probleem meer. Doppen sluiten beter aan tegen de neus rand. Wie niet waagt , die niet wint. Zij zijn verplicht om jou een goed passend masker te leveren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

24
Afgelopen vrijdag zeiden ze dat ze maat L van het P30i neusdoppenstukje voor me gereed gemaakt hadden. Ik heb het nog steeds niet binnen, maar postNL doet er een stuk langer over om een pakket te bezorgen tegenwoordig. Dus ik zal het wel binnenkrijgen een dezer dagen.
Ik heb nu in ieder geval, met de sudocreme in en rond mijn neusvleugels, geen last meer van drukplekken.

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

25
Overigens, ik heb 't al eerder gezegd, maar sudocreme is op paraffine basis en ik kan me voorstellen dat het echt niet goed is om dit elke nacht in te ademen. Dus ik ben ermee gestopt en ik heb nu Ultrabalm van Lush gebruikt wat bestaat uit enkel jojoba- en rozenolie met candelilla wax. Maar ik heb nu weer wat rode plekken aan mijn neusvleugels, maar geen pijn. Dus ik ga het komende nacht weer proberen, maar dan zie je toch dat je niet gewoon een gezichtscreme of balsempje moet gebruiken, maar een barriere creme, alleen moet je een creme pakken die niet op paraffine basis gemaakt is. Paraffine is een afvalproduct van aardolie dat bestempeld wordt als "mineralenolie" wat natuurlijk misleidend is; het wekt de suggestie dat het gezond zou kunnen zijn.
Etherische oliën, hoe natuurlijk dan ook, zijn ook niet gezond om als "damp" in te ademen. Dus een dikke laag Lush Ultrabalm creme is nu even next best thing, zolang 't bij lichte roodheid blijft vind ik het goed, maar het moet niet pijn gaan doen.

Ik heb even gechecked, en bijenwas is een goeie natuurlijke vervanger dat kan dienen als barriere. Maar bijenwas wordt redelijk snel door de slijmvliezen opgenomen in de bloedbaan, dus dan zou op sojabasis beter zijn....Pfff, wordt me nog wat om een goeie te vinden :sob: Ik ken een herboriste in mijn omgeving die zelf natuurlijke cremes e.d. maakt in samenwerking met een chemicus, dus ik heb het voorgelegd en ze gaat kijken wat ze voor me kan maken. Een paar keer bijenwas als barrierecreme is natuurlijk niet zo erg, maar het gaat zich om de langdurige effecten, aangezien ik nog wat jaartjes met masker moet slapen. Wanneer ik een goeie, gezonde barrierecreme heb, zal ik dit met jullie delen, want verdraagzaamheid voor het P30i neusdopmasker is toch wel belangrijk, omdat het meer bewegingsvrijheid zonder lekkage geeft dan het N30i neuskussenstukje.

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

26
cooletuup schreef: 03 apr 2020, 13:32 Paraffine is een afvalproduct van aardolie dat bestempeld wordt als "mineralenolie" wat natuurlijk misleidend is; het wekt de suggestie dat het gezond zou kunnen zijn.
Daar is niets misleidends aan. Minerale olie = olie gewonnen uit een delfstof. Ter onderscheid van bijv. plantaardige olie.

He idee dat alle "mineralen" gezond zijn is een misvatting. Asbest is ook een mineraal. Uranium-oxide is ook een mineraal. Allemaal niet goed om in je systeem te krijgen.

Overigens kan je van allerlei olie lipide longontsteking krijgen. Het maakt niet uit of het minerale olie is, slaolie, Vitamine E acetaat etc.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

27
Ik heb na bijna 2 weken eindelijk het P30i neusdoppenmasker in maat L binnen. Heeft even geduurd.
Waar de M ook al best ok zit, merk ik dat L direct goed zit, zonder dat ik de doppen even uitelkaar moet houden voordat ik ze tegen mijn neus aanzet.

De L variant is echt maar 3mm wijder ofzo, maar de kussentjes die je neus ingaan zijn een stukje groter, en ook de opening heeft een grotere diameter. Komende nacht ga ik deze meteen proberen, zonder iets op mijn neusvleugels te smeren. Ik voelde net even met passen wel dat de fysieke druk van mijn neus beter verdeeld wordt over die kussentjes. Dus hopelijk betekent dat dat ik komende nacht geen rode drukplekken/schraalheid meer voel. Zou echt mooi zijn, want dan heb ik helemaal geen Ultrabalm of barriere creme meer nodig.

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

28
Die ervaring had ik ook. Met maat M had ik nog wel meer lekkage, zeker als ik mijn neus even optrok (zoals een konijn dat doet), maar met maat L had ik metéén het gevoel dat het wel goed zat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

29
Even een update. Ik slaap nu dus bijna 2 weken met maat L van de P30i. Ik heb 0,0 last van rooie of schrale plekken. Dus das erg goed. De lekkage is alleen iets verhoogd. Hij lekt veel sneller als ik mijn neus optrek. De M paste goed in mijn neus, en deze L verdeelt de druk veel beter over de neusvleugels. Daardoor lekt ie bij mij wel sneller. De resmed geeft aan 10L/uur. Das nog altijd ver onder wat mag (25L/uur). Het zorgt iig niet voor meer hypopneu's en het ademt hetzelfde met de bijkomende bonus dat 't geen drukplekken of schrale neusvleugels veroorzaakt. En ik heb geen creme meer nodig. Dus win-win :)

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

31
Even een update. Sinds ik maat L gebruik, heb ik blijkbaar gewenning opgebouwd voor mijn neusvleugels ofzo, want ik kan maat M nu ook gewoon weer dragen zonder pijn/last te hebben van mijn neus. Goed he?

Vannacht voor de eerste keer wakker geworden van een kabaal: er zat een hele plas water in de slang; ik had besloten om em nu eens op 6 te zetten met die droge lucht van tegenwoordig en omdat ik soms droge plekjes in de keel heb. Dus ik ben vanmorgen om 07u wakker geworden van dat lawaai. Ik had ook de siliconen neusdoppen nat. Dus niveau 6 is toch echt teveel van het goeie blijkbaar. Het was ook koud vannacht, dus met een geisoleerde slang had ik het probleem misschien niet gehad. Ik had gelukkig geen droge plekjes in mijn keel. Dus ik ga de vrouw toch nog eens vragen of ze me een hoes van fleece kan maken ;)

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

32
Ik zou gewoon voor een verwarmde slang gaan.
Bij Vivisol of Vitalaire kun je deze voor de Resmed AirSense 10 al voor €32 aankopen. Instelbaar in stand Uit (werkt als een gewone slang) of stand Auto (27 graden Celsius) of instelbaar tussen 16 en 30 graden Celsius.

In combinatie met Climate control op Auto en slangtemperatuur op Auto wordt de relatieve luchtvochtigheid op 85 procent gehouden. Ik heb vrijwel nooit last van condens in masker of slang.

Meer comfort, langer slapen en in de zomermaanden op een temperatuur tussen 16 en 22 graden ingesteld.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nog steeds moe, ondanks perfecte waardes

33
cooletuup schreef: 15 mei 2020, 20:19 Vannacht voor de eerste keer wakker geworden van een kabaal: er zat een hele plas water in de slang; ik had besloten om em nu eens op 6 te zetten met die droge lucht van tegenwoordig en omdat ik soms droge plekjes in de keel heb.
Als u er voor zorgt dat de slang hoger hangt dan uw cpap, loopt het meeste vocht terug in uw cpap (lees bakje water in de cpap) en voorkomt u dat er zich vocht ophoopt in de slang wat zulk geluid voort brengt.
Ikzelf heb het meegemaakt dat ik 1 x vergeten was de slang iets hoger te leggen/hangen en ik werd ook wakker van het geluid van vocht in de slang, en dat met een verwarmde slang.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10