Apneu en het coronavirus

1
Ik ben op dit moment wat benauwd ivm astma en een bijkomende luchtweginfectie. Onduidelijk of dit toch mogelijk kan samenhangen met Corona. Op dit moment gebruik ik Prednison en ja...worden de klachten erger dan toch maar richting triage. De longverpleegkundige heeft mij geadviseerd om op dit moment de bevochtiger niet te gebruiken. Zijn er mensen die dat advies ook hebben gekregen ivm het coronavirus ook al ben je niet besmet?

Re: Apneu en het coronavirus

2
Elisa schreef: 03 apr 2020, 19:28 De longverpleegkundige heeft mij geadviseerd om op dit moment de bevochtiger niet te gebruiken.
Beetje apart. De bevochtiger is geen bron van SARS-CoV-2 ziektekiemen, dat zijn alleen andere mensen die geinfecteerd zijn.

Het lijkt me dat vochtige lucht gunstig is bij een longinfectie omdat het slijm dan minder droog wordt, maar ik ben geen arts. Ik zou om nadere uitleg vragen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Apneu en het coronavirus

3
Ik vind dit ook een vreemd advies. Veel mensen krijgen juist last van verstopte neus/geïrriteerde slijmvliesklachten als zij de bevochtiger niet gebruiken. Plus dat de bevochtiger geen bron van infectie kan zijn (zoals PLP al zegt)
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Apneu en het coronavirus

4