Apneu en het coronavirus

1
Ik ben op dit moment wat benauwd ivm astma en een bijkomende luchtweginfectie. Onduidelijk of dit toch mogelijk kan samenhangen met Corona. Op dit moment gebruik ik Prednison en ja...worden de klachten erger dan toch maar richting triage. De longverpleegkundige heeft mij geadviseerd om op dit moment de bevochtiger niet te gebruiken. Zijn er mensen die dat advies ook hebben gekregen ivm het coronavirus ook al ben je niet besmet?

Re: Apneu en het coronavirus

2
Elisa schreef: 03 apr 2020, 19:28 De longverpleegkundige heeft mij geadviseerd om op dit moment de bevochtiger niet te gebruiken.
Beetje apart. De bevochtiger is geen bron van SARS-CoV-2 ziektekiemen, dat zijn alleen andere mensen die geinfecteerd zijn.

Het lijkt me dat vochtige lucht gunstig is bij een longinfectie omdat het slijm dan minder droog wordt, maar ik ben geen arts. Ik zou om nadere uitleg vragen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Apneu en het coronavirus

3
Ik vind dit ook een vreemd advies. Veel mensen krijgen juist last van verstopte neus/geïrriteerde slijmvliesklachten als zij de bevochtiger niet gebruiken. Plus dat de bevochtiger geen bron van infectie kan zijn (zoals PLP al zegt)
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Apneu en het coronavirus

4
Nu achteraf denk ik het advies te snappen. Heb zelf wat info bij elkaar opgeteld en zo tot een mogelijk plausibele antwoord te komen. Ik was er vanuit gegaan dat het een algemeen advies is in deze tijd Coronacrisis maar dat is dus niet zo. Is het mogelijk dat dit advies wordt gegeven als er symptomen zijn die kunnen wijzen op besmetting met Covid-19? Ik was wat benauwd toen ik belde met de longverpleegkundige en itt tot wat ik gewend ben, sloeg de extra stootkuur Prednison hiervoor bijna niet aan. Meestal knap ik na een tabletje al op, maar deze keer zelfs na 10 dagen nog niet. Ik had ook verhoging die dagenlang duurde ondanks dus de ontstekingsremmer. In elk geval verliep deze ‘astma-aanval’ anders dan anders. Door het gebruik van de verdamper is er, indien Ik besmet zou zijn, meer besmettingsgevaar voor mijn omgeving.Het virus is vrij onvoorspelbaar. De meeste besmette mensen hebben de symptomen die steeds genoemd worden, maar daar kun je dus niet helemaal vanuit gaan. Er zijn meer symptomen en ergens las ik dat men vooral moet opletten als het bij chronische ziekte anders dan anders verloopt.
Ik voel mij op dit moment weer redelijk goed, maar de verdamper laat ik nog achterwege. Ik mis deze niet vreemd genoeg.

Re: Apneu en het coronavirus

5
Wat ik nog vergeten ben te vermelden. Ik maak, als de pompjes niet meer helpen bij benauwdheid, gebruik van een vernevelaar. Die mocht, naast de verdamper van Tesmed, ook niet gebruiken en ook niet het gebruik van de fysiologisch zout verstuiver ivm iets verstopte neus.