Re: UARS: A Critical Link to Optimizing PAP Therapy Results

4
Tanja65 schreef: 07 apr 2020, 11:07 is de variabele stroombeperking in Sleepyhead/Oscar een indicatie voor UARS
Niet noodzakelijk. CPAP machines markeren veel valse positieven. De signalen zijn zo subtiel dat je ze moet opsporen met een slaaponderzoek, en een expert beoordelaar. Dat is volgens mij ook de reden dat het wordt doodgezwegen, het kost te veel tijd en te veel geld.

Het is niet zo dat iedereen heeft te lijden onder de FLs en RERAs. Waarschijnlijk slapen de meeste mensen er doorheen, maar de andere groep heeft een hel van een leven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: UARS: A Critical Link to Optimizing PAP Therapy Results

5
persluchtpiraat schreef: 07 apr 2020, 17:36 CPAP machines markeren veel valse positieven. De signalen zijn zo subtiel dat je ze moet opsporen met een slaaponderzoek, en een expert beoordelaar.
Hier raak ik in de war. Als CPAPs iets zouden maskeren, dan maskeren ze ofwel de werkelijke events ( vals negatief) óf ze registreren méér events dan er werkelijk zijn (vals positief). Ik geloof niet dat je vals positieven kunt maskeren, dat zijn dan terechte negatieven.
Ik denk dat je bedoelt dat de CPAPs zeggen dat het oké is terwijl er toch veel RERAs zijnb die ze niet registreren. Hoe kom je daar dan achter? Het enige waar ik achter kom is hoe doodmoe ik ben, steeds erger, en dat volgens mijn smartwatch mijn diepe slaap verstoord is. Ik weet niet of dat hiervan komt. Ik zou dat wel heel graag weten

Re: UARS: A Critical Link to Optimizing PAP Therapy Results

7
Tanja, ik weet niet of hij Oscar zo hebt geïnstalleerd als ik beschreven heb in hoofdstuk 3 "Instellen van de Software" en dan vooral het scherm "Masker en apparaten" en daar weer vooral het gedeelte links onderaan. Lees dat hoofdstuk eens door. Er kunnen in Oscar data worden getoond die korter dan 10 seconden duren en dus niet worden meegerekend in de ahi of rdi.

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=64&t=11327#p124531
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: UARS: A Critical Link to Optimizing PAP Therapy Results

10
Tanja, dat sloeg op de tijdwijziging zomer/wintertijd en dat heeft niets te maken met het instellen van een paar markeringen in Oscar zelf. Het sd kaartje doe je op slot zetten, dus kan er niets gebeuren met de data op het kaartje zelf. De data in Oscar wordt aangevuld, als je uitvoert wat ik in hfdstk 3 heb beschreven, met UF1 en UF2 gebruikersmarkeringen. Bij deze markeringen zie je dus gebeurtenissen die korter dan 10 seconden duren soms ook langer, maar die niet in de ahi worden meegeteld, maar wel hebben plaatsgevonden. Dus je kunt er wel degelijk last van ondervinden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar