Re: druk op boventanden

2
Jovi, dat zal moeilijk gaan ben ik bang.

Jij hebt neem ik aan het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker in gebruik. De maat doppen was small. Je vertelde in een vorig bericht dat je een andere maat frame kreeg waarbij de doppen small kleiner waren. Aan de hand van dat bericht heb ik ook bij mijn leverancier om een andere frame maat gevraagd. Ik had frame maat Small namelijk in eerste instantie gekregen, maar die bleek voor mij toch te klein te zijn. Nu heb ik frame maat Standaard ontvangen. De maat neusdoppen small en medium blijken inderdaad bij beide frame maten zo 4 tot 5 mm in lengte te verschillen. De maat Small neusdoppen gebruikte ik niet en deze heb ik aan iemand gegeven die deze wel gebruikt.

Zij legde haar maat Small neusdoppen naast die van mij en toen bleek dat zelfs haar neusdoppen nog anders van maat waren dan die van mij, terwijl die al verschillende lengtes had.

Dus er is inderdaad verschil in afstanden van dit neusdoppen deel.

Zij passen echter wel allemaal in de twee frame maten.

Als het goed is heb jij nu ook twee frame maten Small en Standaard in huis liggen?

Heb je misschien de huidige maat neusdoppen al eens geprobeerd in die andere frame maat?

Niet te strak vastzetten helpt ook vaak.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: druk op boventanden

4
Voor de duidelijkheid is dit S frame het Small of het Standard frame. Ik vind het geen slimme benaming die Resmed heeft gebruikt. Beter zou zijn S en M, Small en Medium.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: druk op boventanden

6
RuudJ schreef: 22 jun 2020, 10:07 Voor de duidelijkheid is dit S frame het Small of het Standard frame. Ik vind het geen slimme benaming die Resmed heeft gebruikt. Beter zou zijn S en M, Small en Medium.
Het gaat bij zowel frame als neusdoppen om Small.

Re: druk op boventanden

7
Het heeft niets met de druk op de boventanden te maken, maar meer voor mezelf om te weten met welke maat frame wij hier rekening moeten houden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar