Ervaring met TotalCare
Geplaatst: 08 jul 2020, 14:28
Hallo iedereen,
Hopelijk is dit de juiste plek om dit te plaatsen. Ik zit in mijn 2e jaar van het gebruik van mijn CPAP.
Heb net de firma gebeld om nieuwe onderdelen te bestellen omdat die helemaal op zijn en moest er echt voor vechten. Kreeg eerst de melding dat ze geen winkel zijn en dat ze niet zo maar alles vervangen.
Nu is mijn waterbak helemaal verrot terwijl ik die gewoon netjes schoonmaak. Ik moest echt op mijn strepen gaan staan om die te laten vervangen. Ze zeiden nou dan is dit een uitzondering maar voortaan moet je er gewoon 5 jaar mee doen...
Het masker krijg ik ook opgestuurd en de slang was helemaal drama. Ik heb bij het starten van mijn therapy een flexibele slang gekregen omdat ik problemen heb met de standaard slang (die staat recht omhoog zo stug is die en trekt aan me masker) Ook dat was echt heel moeilijk om voor elkaar te krijgen en hoe ze daar reageerde vermoed ik dat ik gewoon de standaard krijg en niet diegene die ik in eerste instantie in het ziekenhuis kreeg toegewezen.
Ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb een zware vorm van apneu, 100% afgekeurd door de effecten daarvan icm meerdere mentale problemen die zich hebben ontwikkeld. Ik (via verzekering) betaal 45 euro per maand aan totalcare, dat is 540 euro per jaar wat bijna 3000 euro per 5 jaar is en het apparaat vervangen ze daar in niet en ze doen moeilijk over maskers en slangen...
Omdat ik nog zoveel hinder heb en ondanks dat me AHI''s wel een stuk omlaag zijn gegaan (ik had er 75-80) wordt ik als een wrak wakker. Ik overweeg dus al een tijdje om ipv de Devilbiss die ik heb over te gaan op een Resmed Airsense want ik hoor daar goede dingen over maar als ik zo ervaar hoe Totalcare te werk gaat gaan ze hem nooit omruilen..
Heeft iemand ervaring met Totalcare en het omruilen van de cpap? Ik weet dat het wettelijk verplicht is voor dit soort firma's om meerdere opties te bieden ter keuze omdat een apneu patiënt daar recht op heeft maar de enorme moeite die ik net heb moeten doen om een dezelfde slang te krijgen die ik had was echt niet normaal en ik vermoed dat ze me niet helpen.
Kan je ook switchen van firma?
Hopelijk is dit de juiste plek om dit te plaatsen. Ik zit in mijn 2e jaar van het gebruik van mijn CPAP.
Heb net de firma gebeld om nieuwe onderdelen te bestellen omdat die helemaal op zijn en moest er echt voor vechten. Kreeg eerst de melding dat ze geen winkel zijn en dat ze niet zo maar alles vervangen.
Nu is mijn waterbak helemaal verrot terwijl ik die gewoon netjes schoonmaak. Ik moest echt op mijn strepen gaan staan om die te laten vervangen. Ze zeiden nou dan is dit een uitzondering maar voortaan moet je er gewoon 5 jaar mee doen...
Het masker krijg ik ook opgestuurd en de slang was helemaal drama. Ik heb bij het starten van mijn therapy een flexibele slang gekregen omdat ik problemen heb met de standaard slang (die staat recht omhoog zo stug is die en trekt aan me masker) Ook dat was echt heel moeilijk om voor elkaar te krijgen en hoe ze daar reageerde vermoed ik dat ik gewoon de standaard krijg en niet diegene die ik in eerste instantie in het ziekenhuis kreeg toegewezen.
Ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb een zware vorm van apneu, 100% afgekeurd door de effecten daarvan icm meerdere mentale problemen die zich hebben ontwikkeld. Ik (via verzekering) betaal 45 euro per maand aan totalcare, dat is 540 euro per jaar wat bijna 3000 euro per 5 jaar is en het apparaat vervangen ze daar in niet en ze doen moeilijk over maskers en slangen...
Omdat ik nog zoveel hinder heb en ondanks dat me AHI''s wel een stuk omlaag zijn gegaan (ik had er 75-80) wordt ik als een wrak wakker. Ik overweeg dus al een tijdje om ipv de Devilbiss die ik heb over te gaan op een Resmed Airsense want ik hoor daar goede dingen over maar als ik zo ervaar hoe Totalcare te werk gaat gaan ze hem nooit omruilen..
Heeft iemand ervaring met Totalcare en het omruilen van de cpap? Ik weet dat het wettelijk verplicht is voor dit soort firma's om meerdere opties te bieden ter keuze omdat een apneu patiënt daar recht op heeft maar de enorme moeite die ik net heb moeten doen om een dezelfde slang te krijgen die ik had was echt niet normaal en ik vermoed dat ze me niet helpen.
Kan je ook switchen van firma?