Cpap vergeten.?

1
Hallo,

Ik vroeg mij af of het erg zou zijn als je bij een weekendje weg je cpap apparaat vergeet?

Niet dat ik dat zal vergeten (hopenlijk)
Maar toch !!

Is dat schadelijk voor je cpap therapie?

Iemand enige ervaring hiermee? En hoe iemand zich de volgende ochtend voelt zonder cpap apparaat?

Re: Cpap vergeten.?

2
Het is in elk geval niet goed!
Als ik weg ga is mijn CPAP het eerste dat ik klaar zet om mee te nemen.

En ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik me voel na een nachtje slapen zonder CPAP.
Nog nooit gedaan.
Ik weet wél dat ik me een heleboel beter voel sinds ik wél met dat ding slaap.
Ik zou de gok gewoon niet nemen.
Gewoon meenemen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Cpap vergeten.?

3
Ik was hem een keer vergeten. Ik was inmiddels in Belgie aan het uitpakken. Toch maar even heen en weer gereden om hem te halen. Bij elkaar 600km ipv 200km, maar er ging die vakantie wel meer mis.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Cpap vergeten.?

4
Hier op het forum is een forumlid die in Hong Kong woont. Hij had zijn cpap sinds een paar dagen in huis en kon er al goed mee slapen. Ook bemerkte hij al in zo korte tijd een aanzienlijke verbetering. Hij ging een paar dagen op reis en gaf hier aan dit zonder cpap te doen. Ik was te laat, hij was al weg, ik wilde hem waarschuwen dat hij beter zijn cpap kon meenemen op reis. Na afloop vroeg ik hem hoe zijn trip was gegaan. Na 1 nacht had hij al spijt dat hij zijn cpap thuis had gelaten en zijn reis was, wat de nachten aanging, hem niet meegevallen. Dus neem de cpap overal mee naar toe als je een nacht of meerdere weggaat, riskeer het niet dat je je beroerd gaat voelen terwijl dit voorkomen had kunnen worden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Cpap vergeten.?

6
Dragon77 schreef: 03 okt 2020, 23:00 Fijn om de ervaringen te lezen, wat het allemaal doet met je lichaam als je de CPAP niet bij je hebt.
Houd eens een seconde of 30-40 je adem in, en adem dan verder.
Wat voel je?
- Licht in het hoofd.
- Soms een extra tikkie van je hart.
- Soort bloosgevoel door even een hogere bloeddruk.

Doe het nu nog eens een keer of 20 (mag ook vaker).
Hoe zou je je voelen?
En dát dan een hele nacht doen.
Gewoon, voor één keertje.😬
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/