Mijn Mentale/psychische klachten zijn dramatisch verergerd

1
Hallo allemaal ik heb een tijd terug ook een bericht gepost imv wat ik nu moet doormiddel van mijn helaas niet effectieve MRA behandeling, Voor de mensen die geïnteresseerd zijn hier dit bericht; viewtopic.php?f=1&t=13292&p=138193#p138193

Ik ben zeer dankbaar voor de gene die toen op dat bericht hebben gereageerd. Mijn oprechte excuses hiervoor ik hoop dat jullie me door middel van dit nieuwe bericht het kunnen begrijpen,

Zoals ik had vermeld in mijn vorig bericht heb ik een lichte vorm van apneu toen gemeten met een Ahi van 5-6. Ik kreeg een MRA als “oplossing” helaas is mijn MRA nu niks anders dan een uit de hand gelopen te veel betaald feestbitje die je door middel van balletjes te gooien op blikken mag uitkiezen als prijs op een kermis.

De Kno en mijn huisarts gaven het advies dan maar “afvallen” een CPAP krijg ik niet omdat ik moet afvallen en ook omdat mijn waardes nie hoog genoeg zijn.
De mensen die mij tips gaven en hielpen op dat vorige bericht heeft mij veel geleerd en geholpen nogmaals dank.

We zijn nu een paar maanden verder en de dokter gesproken, haar vertelt ik het niet trek en er gewoon wat moet gebeuren heb een praktijkspsycholoog gehad en die zei niks te kunnen gaan doen omdat het door een medische aandoening komt geen resultaat geboekt, dokter weer gebeld en die kwam met dat ik weer moet afvallen en nu een “diëtiste” afspraak aankomende vrijdag omdat ze mijn voeding etc wilt

Heb puur uit wanhoop een afspraak gemaakt bij de dieetiste wetende het niks gaat doen voor me omdat ik het niet nodig vind hoop hierdoor Puur dat de dokter mij gaat helpen

Ik ben al 2 jaar bezig om weer gelukkig te zijn en te leven zoals het moet, maar merk nu toch wel echt dat het DRAMATISH achteruit gaat zoals ik al zei de praktijk psycholoog gaf me een vragen blad en kwam positief uit of aardig wat enkelt hebben zij en me dokter overlegt niet door te verwijzen.. ik heb het echt helemaal gehad want tis nu op een punt dat ik hoop niet meer wakker te worden dan door te moeten strijden, ik voel dat mezelf kwijt ben en er ook echt wat is ik niet kan achterhalen ik heb continu uitstelgedrag concentratie is weg net zoals mijn geheugen en IQ bijna tot brein dood aan toe, ik ben totaal niet meer geïnteresseerd in sex etc meisjes doen me niks meer zo zijn ook vriendschappen teneide door middel van mijn karakter Aangezien ik alles met depressieve gedachte gang en negativiteit bekijk andere Vrienden zowel als family die begrip voor me hebben kijk ik dan weer niet naar om aangezien ik te laks ben om te appen of te reageren “gefeliciteerd” is me al te veel gevraagd te doen net zoals dit berichtschrijven gaat niet zoals ik het wil maar ik doe het toch omdat ik dankbaar ben dat er mensen Zijn hier die mij oprecht helpen, ik ga toch maar een second opinion aanvragen enkelt weet ik niet hoe het beste is dat te doen en weet iemand of er een goeie aanbeveling is in Amsterdam?

Ik ben mezelf echt kompleet kwijt en heb echt iets nodig dat me kan helpen ik ben ongelukkig eenzaam leef als een steen en ga de dagen Depressief door ik moet mezelf weer vinden ik ben gewoon echt die 2 jaar lange strijd zat ik heb 5-htp via een website gekocht om te proberen maar was geen succes ik speel inmiddels eigen dokter Als het zo doorgaat is het wat anders...

Tis misschien wat onduidelijk maar me kop werkt niet mee..

Mvg pieter

Re: Mijn Mentale/psychische klachten zijn dramatisch verergerd

2
Pieter, vraag waar ben jij nu in behandeling? Je hoeft geen naam te noemen van artsen, maar in welk ziekenhuis en in welke stad wordt je behandeld?

Nog een vraag: wat is jouw nek omtrek in cm?

Pieter, lees dit artikel eens goed door over Hormonen en print het uit.

Geef dit artikel door aan je diëtiste, aan je KNO arts en je longarts. Laten zij dit lezen. Door de grote vermoeidheid die jij nu ondervind kun je niet eens de kracht opbrengen om af te vallen. Dit staat ook in dit document beschreven. Jij hebt absoluut recht op een cpap zeker omdat je aan alle voorwaarden voldoet, ook al heb je een lage ahi score. In de OSA richtlijn wordt duidelijk gesproken over de klachten die men heeft en dat er dan minder naar de Ahi score moet worden gekeken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn Mentale/psychische klachten zijn dramatisch verergerd

3
Heftig. Als ik niet mijzelf 3 jaar geleden was gaan behandelen was ik er nu waarschijnlijk net zo erg aan toe geweest als u.

Het zou nog best wel eens kunnen zijn dat we hetzelfde probleem hebben. Een (relatief) lage AHI, die het tipje van de ijsberg is. Wat is de ijsberg, vraagt u? Dat is de RDI, maar die wordt vrijwel nooit gemeten. Dat vereist meer aandacht. Ik ben er onlangs voor naar Kempenhaeghe gegaan waar ze zelfs een slang door mijn keel hebben geduwd.
Pieter134 schreef: 19 okt 2020, 23:54 Zijn hier die mij oprecht helpen, ik ga toch maar een second opinion aanvragen enkelt weet ik niet hoe het beste is dat te doen en weet iemand of er een goeie aanbeveling is in Amsterdam?
Ik zeg doe maar Kempenhaeghe. Intake in Oosterhout, slaaponderzoek in Heeze. Dat laatste is twee uur in de trein, het is niet anders. Ik zit zelf in Weesp.

Als uw huisarts een doorverwijzing weigert, dan kunt u een "second opinion" huisarts bezoeken.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Mijn Mentale/psychische klachten zijn dramatisch verergerd

5
Ik herken wel paar van jouw klachten. Ik had nergens geen zin in en dacht echt wel eens waarom ik nog op deze aarde was zo klote voelde ik mij.

Ik was chagrijnig en zeer opvliegerig en maakte met heel veel mensen ruzie ( mijn leven was klote zo gezegd ) Mijn werkgever heeft me naar een psycholoog gestuurd en heb daar 1 jaar therapie gehad ( zonder succes )

Ook mijn iq was aardig gezakt en begreep soms niks van wat ze mij op het werk uitlegde. Dit alles was voordat ik wist dat ik apneu had trouwens.

Nu gaat het langzaam maar zeker na bijna 5 maanden slapen met de cpap de beter kant op. ( ieder geval is mijn iq weer zoals normaal en zijn mijn zwaarmoedige gedachten wel weg kan ik zeggen )

Ik wens jou veel sterkte toe en hopelijk dat je snel de hulp krijg/vindt die je nodig hebt. .