Mond open ondanks kinband en verwarmde slang

1
Ik slaap sinds februari met een Resmed Airsense 10 Auto met de druk op 7.0 en bevochtiging op 4 (default), met het Resmed P30i intranasaal neusmasker.
Tot de zomer ging dat erg goed. Mijn AHI is nooit boven de 1.2 uitgekomen. Doorgaans zit de AHI op de 0,2-0,8, dus dat is helemaal prima.
Tijdens de zomer kreeg ik ineens last van een gortdroge keel waar ik wakker van werd. Ik werd ook tussendoor wakker omdat er blijkbaar een increase was van mondblazen.
Ik heb dus een Philips Respironics kinband gebruikt, moest er even aan wennen, maar dat deed het hem. Binnen 1 week ging ik van 13L/uur lekkage terug naar 2L/uur, maar wel vaker nog droge keel. Dus ik heb ook de Resmed verwarmde slang gekocht en alles op auto laten staan. Ik heb niet hoeven wennen aan de "warme" lucht. Ineens zag ik ook veel meer water uit het bakje weg 's morgens dan zonder de verwarmde slang. Dus helemaal prima. Ik slaap ook graag met de CPAP, dus er is verder geen sprake van gewenning, niet willen of iets dergelijks. Ik zou niet meer zonder willen.

Echter heb ik sinds een week of 3 weer last van af en toe een droge keel en mijn partner gaf al aan dat ik mijn mond soms open deed, en dat zelfs mét de kinband. Dus ik heb de kinband een stuk strakker gedaan en ik heb het idee dat het nu minder is, maar toch is het er af en toe nog. Ik snap niet zo goed hoe ik dat in mijn slaap eigenlijk doe, mijn mond open, want je moet toch actief je best doen om je mond echt open te maken met die kinband. Een kinband is er toch juist om het openvallen van de mond tegen te gaan? Misschien is de kinband niet goed genoeg? Maar dat zou ik raar vinden want hij heeft het zeker 2 maanden goed gedaan. De lekkage is nu weer naar 6L/uur geschoten, waar ik dus een tijdje weer terug op de 2L/uur default zat.
Ik krijg ruim voldoende lucht, ik snak niet naar adem en mijn AHI blijft tussen 0,2 en 0,8 in. Wat kan ik nu nog doen tegen een open mond en droge keel?

Oh kan het met stress te maken hebben ofzo? Ik heb een zeer hectische 3 weken gehad namelijk, met maar zeer weinig slaap (rond de 5 uur per nacht maximaal). Dat is nu een beetje op z'n retour en ik zit nu weer op 7u/nacht vóórdat mijn blaas zich aandient :) En nadat ik naar de wc ben geweest val ik meestal weer terug in slaap voor 2 uurtjes.