Keelamandelen

1
Hallo.

Ik was bij de KNO arts geweest en die had naar mijn keelamandelen gekeken. Hij vond ze extreem groot, hii sprak over knollen / flinke duiveneieren. Dus erg groot. Met een camera heeft hij in mijn neusholte gekeken en zag dat mijn amandelen de complete luchtwegen konden blokkeren tijdens de slaap.

Nu denkt hij dat als de amandelen eruit gehaald worden, dat het probleem vd slaapapneu wellicht verholpen kan zijn en dat een Cpap niet meer nodig is.

Ik weet niet beter dan dat mijn amandelen altijd zo groot zijn geweest van kinds af aan. Dus dan heb ik al vrij lang slaap apneu. Want ik snurkte vroeger mijn ouders het bed uit.

Ik houd een slag om de arm.
Want daarna krijg je weer een slaaptest om te kijken of het iets uitgehaald heeft.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het verwijderen van de keelamandelen en of deze ook zo groot waren. En of de cpap daarna aan de wilgen werd gehangen. En evt een MRA beugel voorgeschreven werd.

Omdat mijn amandelen zo groot zijn neem ik aan dat de wonden ook wat groter zullen worden in de keel.

Re: Keelamandelen

2
Het kan best zo zijn dat als die amandelen zo groot zijn en als deze eruit zijn gehaald het probleem grotendeels verholpen kan zijn. Het zal wel een pijnlijke operatie zijn, maar het is de manier om te kijken of je er van af kan komen. Kwestie van proberen, zolang het maar bij die amandelen blijft.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Keelamandelen

4
Dan zou ik dat laten doen. Het is echter wel een pijnlijke operatie achteraf dus zorg dat je vooral je medicijnen level op peil houdt. Dus tijdig innemen en voorkomen dat je te laag daalt en de pijn gaat voelen. De tips die staan bi het onderwerp UPPP zijn ook toepasbaar bij jouw operatie. Maak er gebruik van.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar