Gebeurtenissen

1
Ik zie dagelijks staan gebeurtenissen. Vandaag heb ik weer ingelogd op My Air van Resmed en dan zie ik dat ik de therapie goed volg. Dit jaar 1 keer onder de 5 uur ermee geslapen omdat ik toen ziek was.

Ook zie ik regelmatig een keer staan masker af wat verklaarbaar is omdat ik dan iets moet pakken of zo, en dan is het de slang er uit datgene pakken, of plassen en dan weer de slang er in en gaan slapen.

Maar ik zie ook dagelijks gebeurtenissen staan van 1 tot 3 per nacht. Nu kan dat zijn omdat ik dan wat voel kriebelen onder mijn masker en even moet krabben of jeuk aan de neus. Ik heb een Full Face masker maar er is een neusdoppen masker onderweg. Als het komt door jeuk onder het masker dan zal dit hiermee voor het grootste deel afgelopen zijn omdat je overal makkelijker bij kan en de neus vrij is.

Dus de vraag is of gebeurtenissen momenten zijn dat het masker even niet goed zit omdat je hand er onder zit b.v.

Re: Gebeurtenissen

2
"Gebeurtenissen" is een wat krukkige vertaling uit het Engelse "event" wat wij eerder "incident of episode" zouden noemen. Het gaat hier dan specifiek om apneus en hypopneus.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Gebeurtenissen

4
De events die men in myAir weergeeft wordt altijd per uur uitgedrukt.

Dus de Apneu Hypopneu Index (AHI) is altijd per uur.

Alle events over de gehele gemeten tijd wordt 'verdeeld' over de totale gemeten tijd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar