Hoi,
Ik heb nu 2,5 jaar CPAP en denk dat alles goed is ingesteld, echter blijf ik moe. Ik word altijd moe wakker en in de avond knap ik wat op (laatste tijd heb ik vaak een middagdutje nodig). Intussen heb ik ook wat andere diagnoses, ben nog steeds zoekende naar oplossingen voor mijn chronische moeheid, dus het is best mogelijk dat de oorzaak niet in mijn CPAP therapie zit. Desalniettemin, wilde ik jullie wat data laten zien met de vraag: zien jullie nog iets dat beter zou moeten kunnen?
CPAP therapie: Ik slaap naar mijn idee goed, stabiel en haal altijd wel de 7 uur, vaak 8 of iets meer. Ik word nog weleens wakker, maar lang niet altijd. Meestal eventjes rond 04:00 waarna ik meestal prima door kan slapen. AHI is altijd laag, zelfs bij CPAP 5,4 (eerste instelling maar voelde benauwd en veel flow limitations). Vergeleken met voor mijn OSAS diagnose, slaap ik nu veel beter/vaster/stabieler dus los van de chronische moeheid heb ik weinig redenen te twijfelen aan het nut van mijn CPAP therapie. Huidige instellingen voelen prettig.
Instellingen: Resmed 10, N20 neusmasker, APAP 7,0 - 8,0, geen EPR, soft start bij 4,0 met een ramp van 5 minuten.
Garmin horloge: Ik weet dat een smart watch niet goed slaap kan meten, het is wel een redelijke indicator. Mijn horloge bevestigd mijn gevoel dat ik prima slaap. Ik zit vrijwel altijd boven een slaap score van 80 en een slaapduur gemiddeld van boven de 8 uur (laatste jaar). Eigenlijk is het enige dat mijn slaap negatief beïnvloed een avondje doorzakken in de kroeg (wat ik overigens nu een tijdje ga stoppen).
Plaatje 1: Typische nacht waarbij ik goed geslapen heb (vannacht).
Plaatje 2: Inzoomen op plaatje 1.
Plaatsje 3: Overzicht laatste kwartaal
Na 2,5 jaar CPAP zou alles goed moeten zijn maar blijf chronisch moe
1Resmed 10 AutoSet.
Resmed N20 neusmasker.
Momenteel bezig om de druk te optimaliseren.
Resmed N20 neusmasker.
Momenteel bezig om de druk te optimaliseren.