Re: wie had er baat bij de uppp?

21
Vervelend Andy,
Kan je ongerustheid goed voorstellen. ikzelf heb dit niet ervaren. Kan alleen maar adviseren om terug te gaan naar je kno-arts om dit te bespreken.
Lijkt mij niet dat dit ineens weg is terwijl je er wel eerst van kon genieten.

Re: wie had er baat bij de uppp?

22
bij mij begint nu de smaak weer een beetje terug te komen ,maar sommige dingen zoals nu melk smaken nu anders. het kan een poosje duren voordat je smaak terug keerd wees niet ongerust net weer op controle geweest mijn neus was weer verkleeft en is weer losgesneden. 11 nov heb ik weer een slaaponderzoek ben benieuwd, maar ik voel dat de operatie enorm geholpen heeft ben veel fitter nu heel soms nog wel wat moe , maar weet niet of dat van de apneu komt .
m.v.g
martin

Re: wie had er baat bij de uppp?

23
Martin,
Ik herken sommige van je ervaringen. Ik heb nog steeds het ruwe gevoel telkens ik slik alsof er zand in mijn keel zit. Dit is nu 5 weken stabiel. Het wordt niet erger maar beter wordt het ook niet. Koffie en bier smaken nog steeds slecht. Melk smaakt voor mij gelukkig nog het zelfde. Ik hoopte ook fitter te zijn maar ik voel me nog altijd moe. Jij schrijft dat je nu veel fitter bent. Leuk voor je, en het geeft me toch wat meer moed. Ik onderging de UPPP op 15 september. Misschien moet ik nog wat meer geduld uitoefenen.
Hopelijk herstel je vlug!
Mvg,
Andy

Re: wie had er baat bij de uppp?

24
uitslag van het slaaponderzoek is binnen , ik ben nu van de apneu af :P :P :P :P :P op zij ligging heb ik er vijf en op rug ligging 10 die overigens kort duurden . nu vooral trainen om niet meer op mijn rug te draaien . ik dacht dat ik altijd op mijn zij sliep maar slaap toch40% v/d tijd op mijn rug. ik voel mij een heel stuk fitter. hier dus een geslaagde uppp operatie het enige nadeel tot nu toe is dat mijn volledige smaak nog niet terug is , kan weer goed slikken en drinken geen verschil met voor de operatie ookkk is de operatie 100% meegevallen zoals eerder te lezen is . 5 dec nog naar de kno arts voor misschien te bespreken om van mijn rugligging af te komen als ik slaap.
m.v.g
m@rtin

Re: wie had er baat bij de uppp?

25
M@rtin, gefeliciteerd man. Misschien moet je een maandje de SPT huren? Binnen 30 dagen leer je dan op je zij te slapen en dan kun je daarna kijken of het blijvend is dat je op je zij ligt.

Dus de Nightbalance even huren. Kost geloof ik een paar tientjes.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: wie had er baat bij de uppp?

31
hier nog even een bericht van mij naar een poosje afwezig te zijn . een jaar geleden begon ik toch weer klachten te krijgen en weer een slaaptest gehad toch weer apneu ahi van 22 zuurstof gehalte 95% advies was cpap ,maar ik heb voor de mra gekozen , echter daar was drie maanden wachttijd op dus heb ter overbrugging een cpap gehad echter daar had ik dus net als vroweger ernorme problem mee om te wennen na 2 uurtjes slaap werd ik daar weer klaar wakker van en kon er dan ook niet meer mee slapen. nu heb ik een week de mra en ik moet zeggen dat dat erg mee valt ik slaap er toch gemiddeld vier uurtjes mee voor ik wakker wordt , vandaag een aaardig dagje gehad met toch behoorlijk energie . over twee weken gaan ze mij leren om hem strakker te stellen indien nodig en imn het najaar heb ik weer een slaaptest. nu hoop ik echt dat de mra aanslaat en ik niet aan de cpap moet. nu de vraag heb ik spijt gehad van de upp nee beslist niet geloof het of niet ik lust ineens veel meer dingen die voorheen niet luste ik ervaar geen nadelige gevolgen van de upp het enige is dat je je gauw kunt verslikken omdat de huig weg is dat is het enige. de kno artst was verbaast dat zo gauw de klachten terug waren zo kort na de operatie die toch goed gelukt was. waarschijnlijk is nu de tong de boosdoener . ik heb geen slaapscopy gehad om te kijken of de tong de boosdoener is we zijn gewoon met de mra gestart nu dus hopen dat die aanslaat. tot nu toe valt de mra echt mee maafr hij is nu natuurlijk nog niet strakker gesteld. wordt vervolgd
groet
m@rtin

Re: wie had er baat bij de uppp?

32
Goed zo Martin. Jammer dat er van te voren geen slaapendoscopie heeft plaatsgevonden. Nu moet je echt op je gevoel afgaan, maar belangrijk is dat je eraan went en geen klachten van het gebruik ondervindt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: wie had er baat bij de uppp?

33
tot nu toe valt het mee met de klachten de beugel staat denk ik nog behoorlijk in de beginstand volgens mij helpt hij wel, misschien werkt de beugdel wat beter omdat ik de upp heb gehad en er natuurlijk wat extra ruimte in mijn keel is. de slaaptest zal echter uitwijzen of de beugel zijn werk doet
groet
m@rtin

Re: wie had er baat bij de uppp?

34
slaaponderzoek gehad ahi van 7 gemiddeld de mra beugel werkt hiet perfekt en ik kan er goed mee slapen ik ben er erg blij mee , oorzaak was nu de tong die naaar achteren zakte . als ik de upp operatie niet had gedaan had de beugel niet geholpen volgens de kno arts . ik voel me ook steeds meer fitter ,
groet
m@rtin