uppp horror verhalen

1
Hoi,

Mijn naam is marco ik ben 42 en ik heb gisteren de beruchte uppp operatie gehad.Vantevoren een hoop negatieve ervaringen gelezen maar ik was vast beraden om door de zure appel heen te bijten.Wat is de operatie mee gevallen zeg ik heb eigenlijk bijna geen pijn.Toen ik uit de narcose kwam heb ik gelijk een kan koud water op en een paar appelmoesjes en dat ging prima.Nu de 2e dag een paar ijsjes en een paar pannenkoeken op zonder problemen eigenlijk.Ik gebruik 4x per dag 1000 mg paracetamol(zetpil) 3x diclofenac zetpil 50 mg en 3x per dag 2 tabletten codeinefosfaat en een antibiotica kuur en dat werkt goed moet ik zeggen.Hopen dat het zo blijft en op tijd de medicatie in nemen dan moet het wel goed komen.

Re: uppp horror verhalen

2
Marco sterkte, vaak is dag vier en vijf het ergste. Hier in dit forum staan ook berichten met een dagelijks verslag. Ook een bericht wat en wanneer je bepaalde maaltijden kunt nuttigen.

Sterkte de komende 1,5 week.

Hou ons op de hoogte van je horror [bigsmile] verhalen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uppp horror verhalen

3
Dag Marco,

Allereerst welkom hier.
Wat betreft de pijn, het is zoals Ruud al aangeeft, deze komt meestal echt pas met een piek rond dag 4 a 5. Dit heeft te maken dat de zenuwen dan weer volledig actief worden en alle pijnsignalen gaan doorgeven. Daarna wordt het vanzelf beter.
Gezien de hoeveelheid pijnmedicatie begrijp ik dat het eten goed gaat. De meesten krijgen dit de 1e dagen echt nog niet voor elkaar. Doe gewoon lekker rustig aan en geeft je lichaam de tijd om te herstellen.

Verder ben ik benieuwd wat de reden is dat er voor de uppp is gekozen? Hoe is deze keus gemaakt met welke onderzoeken??

Re: uppp horror verhalen

4
Hoi,

Ik zit nu op dag 6 en de pijn is goed te doen ik ben de afgelopen 2 dagen wel vroeg wakker geworden van de pijn vooral hoofdpijn en oorpijn maar na pijnstilling trekt dat weer goed weg.Nu overdag wel een beetje een algehele malaise gevoel maar niet in de vorm van pijn.Wel al een paar dagen darmklachten maar dat komt door de vele medicatie en omdat ik al last heb PDS.Eten gaat nog steeds goed en eet eigenlijk alles weer maar let wel op kruiden en brood eet ik zonder korstjes.Ik heb trouwens in 2012 voor het eerst een slaaponderzoek gehad en daar kwam uit dat ik 14 ademstoppen per uur had.Ik ben toen gestopt met roken en ben 16 kilo afgevallen en ben gaan hardlopen en kwam met een nieuwe test uit op 5 ademstoppen per uur.Nu heb ik alleen de pech dat ik ook echt wakker wordt van de ademstoppen met het gevoel of ik stik en daar hoop ik nu vanaf te zijn.Ik kon de operatie in 2013 al krijgen maar door de verhalen op internet durfde ik eigenlijk niet meer.Maar tot nu toe valt het me nog steeds 100% mee.

Re: uppp horror verhalen

6
Dirk1985 schreef: Dit heeft te maken dat de zenuwen dan weer volledig actief worden en alle pijnsignalen gaan doorgeven.
Nee, dit komt doordat het wondbeslag dan loslaat, waardoor de zenuwen van het nog kwetsbare weefsel worden blootgesteld. ;)

Goed dat je zo voorspoedig herstelt Marco, en fijn te lezen dat er goed naar je klachten is geluisterd.

Groeten,
Julius