Operatie

1
22 okt operatie gehad, amandelen en huig eruit en neusschot
23 okt ging het wel qua pijn, mocht naar huis
Dagen erna idioot veel pijn, ook bloed
Nu 5 dagen na operatie, kom bed niet uit van ellende. Pijn en kramp in tong, strottenhoofd, en alle wonden in mn keel
Pijnbestrijding 4 * 1000 mg paracetamol en 2 x daags oxycodon, TOTAAL ONVOLDOENDE
7 kilo al kwijt, kan ECHT niks eten , zou andere oxycodone krijgen niet gebeurt, lukt niet want weekend. Huisarts weg weekendarts weet niks. Verga van de pijn en wou dat ik in afrika was want zelfls daar laten ze elkaar niet zo lijden

Re: Operatie

2
Welkom Har73,

Wat een ellende hé. Heel veel ijs in huis hebben en veel pijnstillers zijn nodig.

Hier de ervaringen van Dirk1985 over zijn operatie in 2013:

viewtopic.php?f=22&t=6861&start=60

en vervolg

viewtopic.php?f=22&t=10099&p=115933#p115933

Wat kun je eten na een UPPP operatie en wanneer?

viewtopic.php?f=23&t=10474

ik hoop dat je hier wat uit kunt halen en heel veel sterkte de komende tijd.

zul je echt nodig hebben, deze dagen zijn het ergste heb ik hier vaak gelezen.

Groet Ruud J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Operatie

3
Beste Har73,

Hoe is het nu met de pijn? We zijn weer 2 dagen verder.
Ja, heb zelf de operatie ook gehad en weet hoe pijnlijk het kan zijn.
Ijsjes eten en vooral veel slikken. Ja dat is pijnlijk, maar het zorgt ervoor dat je spieren en zenuwen weer wennen waardoor de pijn gaat afnemen.
En op tijd je pijnstillen blijven nemen en niet wachten totdat je pijn hebt. Zorgen voor een continu spiegel.
Maar rond dag 5,6 of 7 is het ergste daarna zou de pijn weg moeten trekken. Als dit niet zo is de kno-arts bellen.
Beter een kéér voor de zekerheid langs gaan dan wachten en er is een infectie o.i.d.

Wat mij wel verbaasd is dat je ook praat over je neustussenschot. Dit is mij altijd door de kno-arts zéér sterk afgeraden.
Nu kun je alleen maar langs wonden ademhalen wat de kans op infecties enorm vergroot.
Dat is ook de reden geweest dat ik destijds 2 operaties heb gehad. 1e voor mijn neus en 2e de uppp.

Affijn, laat wat van je horen en veel sterkte in het herstel