UPPP, mijn verhaal

1
Hi, hopelijk zijn er hier nog mensen actief... afgelopen vrijdag uppp gehad, pijn is echt onvoorstelbaar.... ik heb nu al sinds dag 3 vaak kriebel in mijn keel waardoor ik ga hoesten en er super veel slijm komt en ik bijna stik... iemand tips hoe ik hiermee het beste om kan gaan?
Ik hoop het!
Groetjes

modedit RM: berichten verplaatst naar nieuw onderwerp

Re: UPPP, mijn verhaal

2
Welkom Charspeel, allereerst veel sterkte de komende 1,5 week. De komende 3 dagen zijn vaak het ergste heb ik op dit forum gelezen.

Tips: Veel pijnstillers slikken. Zorg dat je een flinke voorraad in huis hebt en bouw een level op zodat je de pijn voor blijft. Tevens veel waterijsjes in huis hebben is het advies. Het gehele proces duurt een week of twee. Kijk uit met hoesten. Het is voorgekomen dat men ontstekingen kreeg en de hechtingen loslieten met alle ellende van dien.

Je kunt mogelijk meer informatie vinden in het subforum UPPP waar jij jouw bericht ook in hebt geplaatst. Ik hoop van harte dat de operatie datgene brengt wat jij ervan verwacht.

Sliep je met een cpap voor de operatie en nu ook nog of heb je je laten opereren om een andere reden?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: UPPP, mijn verhaal

3
Hi Ruud,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb positie afhankelijk osas, na een poging gewaagd te hebben met een positietrainer wat voor mij dus alleen maar irritatie opwekte en nog meer vermoeidheid was de suggestie om met een slaapbeugel verder te gaan.... hier was de tandarts geen fan van, terug bij de kno een slaap scopie laten doen, hieruit is gebleken dat mijn oversized keel amandelen mijn keel dichtklappen tijdens het slapen en dus de apneaus veroorzaken... dus toen werk of de masker voorgesteld of de uppp... nu een week na de operatie eindelijk een goede nacht gehad! Gelukkig ook zwaardere pijnstillers gekregen van de arts!
De eerste week is echt het zwaarst! Ben helaas alleen nog niet van de uitstraling naar mijn oren kwijt... dit is wel echt vervelend!
Groetjes, Char

Re: UPPP, mijn verhaal

4
Beste,

Ik heb je bericht gemist op het forum. Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat na de operatie. Kun je al verschil merken in je slapen?
Ik heb zelf ook deze operatie gedaan dus weet wat je heb moeten doorstaan. Is de uitstralende pijn ook weggetrokken?

Groetjes Dirk

Re: UPPP, mijn verhaal

5
Hi Dirk,

Helaas merk ik nog niet heel veel verschil met slapen en wordt nogsteeds vermoeid wakker... mijn vriend gaf in het begin aan dat ik niet meer snurkte maar later toch wel weer gaan snurken... eind juli naar de kno en hoop dat er nog een slaap onderzoek plaats zal vinden en de vermoeidheid een keer ophoudt...

Gr Char

Re: UPPP, mijn verhaal

6
Hoi hoi,

Gezien de signalen zeker om een nieuw slaaponderzoek vragen, mocht de kno-arts hier zelf niet mee komen.
Erg belangrijk om te weten of er echt verschil is.

Heb je na de operatie wel verschil gemerkt of heb je geen verschil gemerkt?