Re: uppp operatie dagboek

141
Hoi Dennis,
Ik had ook Nasonex gehad eind vorig jaar en dat hielp me onvoldoende. Nu heeft de huisarts me Fluticasonpropionaat 50 microgram gegeven. Is een middel op basis van corticosteroïden. Het help mij prima, hoewel ik het 2 maal daags moet gebruiken want de "normale" 1x daagse dosis is onvoldoende . Maar max 2 is volgens de bijsluiter ook toegestaan dus hoop ik maar dat het verder geen last kan. Volgens de huisarts kan ik dit middel veilig voor lange tijd gebruiken zonder dat mijn neus slijmvlies erdoor aangetast wordt. (maar dat was met Nasonex misschien ook al zo maar dat hielp mij onvoldoende)
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

143
Hoi Luuc,

Je hebt helemaal gelijk. Het zal geen sluitstuk worden, daar ik in Juni nog een slaaptest moet ondergaan.

Ik slaap nu een aantal weken met m'n MRA en begin wel een verschil te merken. Opstaan gaat nog steeds moeizaam, maar wel anders. Ik ben 'anders' moe en start makkelijker op.

Gisteren zat ik in de auto en merkte ik dat ik voor het eerst (sinds hele lange tijd) niet vermoeid was. Klinkt raar, maar dat is een hele vreemde gewaarwording. M'n vrouw viel het ook op.
Begin zowaar wat vertrouwen te krijgen in de MRA!

Gisteren om 00.00u naar bed gegaan en vanmorgen om 7.30u wakker geworden en GEEN behoefte om door te slapen. Halleluja!

Heb een tijdje niets van me laten horen, omdat het voornamelijk negatieve berichten waren (voor mijn gevoel). Dat past niet bij mij. Ik ben een rasoptimist!

Ik hou je/jullie op de hoogte als er nieuws aan het front is, of als er vragen te beantwoorden zijn uiteraard :D


Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

144
dennis77 schreef: Gisteren om 00.00u naar bed gegaan en vanmorgen om 7.30u wakker geworden en GEEN behoefte om door te slapen. Halleluja!
Ha Dennis, ouwe .... eh.. pardon jonge vechtjas. Leuk weer iets van je te vernemen. En heel fijn dat het goed gaat met die MRA. Dat geeft de burger moed! Ikzelf heb af en toe weer ochtendhoofdpijn en kom moeilijk uit m'n bed. Het zou best kunnen zijn dat het effect van de UPPP wat afgenomen is en als dat erger wordt, kan het er misschien toe leiden dat ik ook ooit aan de MRA moet. Dan is het ook prettig te vernemen dat zo'n MRA niet alleen maar kommer en kwel is.
Ik ben benieuwd wat je score zal zijn bij je komende slaaptest! k Schrijf zelf nooit meer iets op het forum. Af en toe ff kijken is het enige en dan is het verfrissend om de optimistische berichtgeving van jou te lezen!

groetjes van Julia en een mooie zomer toegewenst!

Re: uppp operatie dagboek

146
Ruud J, schreef:hi Jullia,
nog steeds slapen met de SB? Hoe gaat het?
gr.Ruud J,
Hoi Ruud,
Ja, ik slaap nog steeds met de SB, maar al een tijdje zonder dat ik m aan heb staan. Het rare was, dat mijn echtgenoot er steeds als eerste wakker van werd en daarna ik pas. Door zijn reactie was ik dan wel ineens klaarwakker, wat ook niet de bedoeling kan zijn. Omdat ik ook weer af en toe doodmoe wakker wordt + koppijn, gebruik ik de SB nu gewoon zonder trilfunctie. Dat werkt volgens mij ook best aardig tegen het op de rug slapen.
De night balance is nog niet helemaal uitgetest heb ik begrepen; dat zal ook wel een zeer geavanceerd apparaat zijn, veel ingewikkelder dan de SB.
Ik vind het wel grappig zo af en toe van jullie van het forum te "horen"
Hoe is het met jou?
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

147
Hallo Julia,

Het gaat goed met mij.
Sinds ik de Swift FX gebruikt, is mijn ahi vrijwel altijd onder de vijf.
Ik ben dan ook gestopt met de SB. Ben reuze blij dat de Swift zo goed bevalt.
Ook mijn vrouw had last van het trilgeluid Van de SB.

Al met al een hele vooruitgang dan toen ik met een FF masker sliep.

Ik hoop voor jou dat je geen terugval zal krijgen, zoals Dennis nu heeft.

Groet RUUD J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uppp operatie dagboek

148
Hallo iedereen,

Na 3 jaar moest il toch ineens aan dit forum denken en dan et name aan Julia ;)
Ik leef nog steeds, met apneu gaat het goed. Heb er nu iets bij wat helaas niet op tenlossen is, maar dat geheel terzijde.


Hoe gaatbhet hier?

Gr,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

149
Hallo Dennis
Heb net de 10 pagina s gelezen. Vanmorgen ook de operatie aangeboden gekregen. Heb mn twijfels. Slaap al beter sinds de cpap. Maar heb overdag ook dat mn neus als het ware dichtklapt. Mag 2 weken nadenken. Heb lichte slaapapneu en met het apparaat bijna geen stops. Wat te doen. Jouw verhaal mbt de nabloeding heeft me wel geschokt. Heb ook vaker nabloeding gehad in het verleden.

Re: uppp operatie dagboek

150
KarinL schreef:Hallo Dennis
Heb net de 10 pagina s gelezen. Vanmorgen ook de operatie aangeboden gekregen. Heb mn twijfels. Slaap al beter sinds de cpap. Maar heb overdag ook dat mn neus als het ware dichtklapt. Mag 2 weken nadenken. Heb lichte slaapapneu en met het apparaat bijna geen stops. Wat te doen. Jouw verhaal mbt de nabloeding heeft me wel geschokt. Heb ook vaker nabloeding gehad in het verleden.

Hallo Karin,

Ja, mijn ervaring is misschien niet de beste om een goede afweging te maken.
Domme pech die nabloedingen, laat ik het daar ophouden.

We zijn inmiddels een paar jaar verder. Zal het niet mooier maken dan het is. Het is echt pijnlijk eerste periode na de operatie en het herstel is ook echt een paar maanden.

Aan de andere kant. Ik ben relatief jong en geen overgewicht, dus daar was niets te halen.
Een leven lang als darth vader in bed, leek mij erger dan de operatie en zo zie ik het nog.


Uiteraard zal je zelf een besluit moeten nemen, maar ik heb er geen spijt van.

Als je vragen hebt, stellen!
Ik beantwoord ze graag.

Geluk,
Dennis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: uppp operatie dagboek

151
Ik heb wel overgewicht. Veel moeite met afvallen wegens schildklier. Mij apneu us gemiddeld 15 keer per uur zonder cpap. Zonder cpap ook paniek. Ik vindt het een zeer lastige beslissing. Voel je het liteken nog met slikken? Mra zal niet helpen.
Ik ga van de week nog even contact oonemen met de longarts en de huisarts.

Re: uppp operatie dagboek

152
Beste Karin,

Hoe is er gekeken welke behandeling kan helpen?
Wat is de reden dat je een operatie aan het overwegen bent?

Je geeft aan dat je een ahi hebt van 15. heb je ook inzicht in je totale slaaponderzoek? want hoeveel heb je bijv met rugligging en hoeveel met zijligging? Is er gekeken waar de blokkades zitten? zijn allemaal vragen die bij mij naar boven gaan komen. Een goed vooronderzoek zal het succes van de operatie vergroten.
Een operatie is niet meer terug te draaien en zal dus goed overwogen moeten worden of je hier ook het effect van mag verwachten.

Wat ervaringen betreft, dit zijn persoonlijke verhalen. Op internet zul je vooral de negatieve verhalen lezen. De mensen waarbij het goed gaat kom je over het algemeen weinig tegen. Ik heb deze operatie ook gedaan en het is zoals Dennis aangeeft, de 1e 2 weken zijn gewoon erg pittig. Daar moet je doorheen.

Re: uppp operatie dagboek

153
Dank je Dirk
Ja de blokkade zit bij het zachte gehemelte kleeft aan elkaar. Verder een cyste niet meer onthouden waar maar die Had ik als kind al en us toen radium bestraald. Het operatieadvues komt na slaapendoscopie. Eerder al een slaapregustratie gehad. En de meeste stops komen in rugligging. Een beugel gaat niet helpen is uit de scopie gekomen. Precies zei hij neus holte Is net een te slap opgezette tent...