Re: uppp operatie dagboek

61
Goedemorgen,


Natuurlijk blijf ik nog wat op dit forum "rondhangen", zeker nu ik merk dat mijn inbreng zo gewaardeerd wordt, dat is fijn om te horen!
Ik weet wat ik zelf aan dit forum heb en dat zal voor andere niet anders zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat het nog een aantal weken gaat duren, Julia. Ik merk dat ik nu qua pijn een beetje stagneer. Het gaat niet slechter, maar heel hard vooruit gaat het momenteel ook niet.
Maar het komt goed, dat weet ik zeker!

Ik heb trouwens s' avonds meer last dan overdag, was dat bij jullie ook?

Dinsdag naar de KNO arts voor controle, kijken of ik weer iets wijzer kan worden :)

En Aart, zeker is dat fijn als je volledige medewerking en begrip krijgt van je werknemer. Echt een hele zorg minder!


Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

62
Dennis,
Klopt, ik had 's avond ook meer pijn.
Lijkt ook logisch want je "traint" natuurlijk steeds bij slikken.
Vooral flink blijven doorgaan met de koude dranken en versnaperingen.....
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

63
dennis77 schreef: Ik heb trouwens s' avonds meer last dan overdag, was dat bij jullie ook?
Hoi Dennis,
t Is zeker druk op het forum op dit moment. Alles gaat erg traag.
Ik had s avonds ook meer last en snachts helemaal. Het gebruik van pijnstillers ging bij mij overdag en snachts net zo hard door. Wat gebruik jij om de pijn te dempen?

Wel goed blijven eten en drinken! Heb je geen bloedarmoede opgelopen door al dat bloedverlies?

En heel fijn dat je de ruimte krijgt van je werkgever! Hij/zij zal er geen spijt van krijgen :D

groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

65
dennis77 schreef:Hoi Julia,
Ik gebruik 3x per dag tramadol en 3/4 keer per dag paracetamol....
Ha Dennis,
Nou, Tramadol is wel een paardenmiddel... Heb je geen vreselijke bijwerkingen?
Paracetamol toch zeker wel 1000 mg?
NSAID's zijn idd niet handig als je een middenrifbreuk hebt; heel slecht voor je maag. Maar bij mij werken die medicijnen juist altijd het best: Ibuprofen, Neurofen, Diclofenac, Aleve etc.

Goeie zondag verder toegewenst en tot schrijfs
Julia

Re: uppp operatie dagboek

66
Zeker 1000mg Julia....

Ik ben die tramadol trouwens wel aan het afbouwen op eigen initiatief, vandaag nog maar 2 ingenomen en het gaat buitengewoon (ook vanavond).

Het is inderdaad heel persoonlijk, welke pijnstillers goed werken en welke niet.

Één ding staat voor mij als een paal boven water, die Dipidolor spuiten in het ziekenhuis zijn ge-wel-dig! Al moet je daar -schat ik- niet heel lang aan blijven zitten :?

Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

67
dennis77 schreef: Dipidolor spuiten in het ziekenhuis zijn ge-wel-dig! Al moet je daar -schat ik- niet heel lang aan blijven zitten :?
Hoi Dennis,
Is dat zo'n apparaat waarbij je zelf op een knopje kan drukken om een stoot pijnstiller door je aderen te laten vloeien? Heb ik helaas niet gehad... Ik kreeg per injectie steeds morfine, waar ik nogal misselijk van werd. Maar zo'n pomp schijnt idd heeeerlijk te zijn.

Maar hoe gaat het nu met je? Steeds beter hoop ik? Goed dat je die tramadol afbouwt en dat je dat gewoon lukt!

Ik heb de laatste dagen nogal last van flinke verkoudheid + keelpijn. Dit gaat gepaard met een raar gevoel in mn strot. Net alsof ik een trouwring heb ingeslikt, die daar is blijven hangen. Ik blijf trouwens altijd, ook als ik niet verkouden ben, enigszins zo'n trouwringetje in mn keel voelen. KNO zei dat het heel lang gaat duren voordat dat verdwenen is. Misschien verdwijnt dat gevoel wel helemaal niet.. kan ook :( Ik ben benieuwd hoe dat met jou zal zijn. Je kan daar nu nog niets over zeggen denk ik.

groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

68
Hoi Julia,

Ik kreeg ook spuiten in m'n dijbeen, niet zo'n pomp. Ik werd er gelukkig niet misselijk van...

Vandaag bij de kno arts geweest, op controle. Alles zag er prima uit. Vandaag ook de eerste compleet pijnstiller-vrije dag :D
Het is vandaag 15 dagen sinds de operatie en pas een goede week na m'n twee bloedingen, maar het gaat gelukkig prima naar omstandigheden.
Het gevoel dat ik iets in m'n keel heb, heb ik uiteraard ook nog steeds. De letter 'R' kan ik nog steeds niet uitspreken en ik heb een zachte 'G', maar die heb al m'n hele leven (Brabo) :)

Het slikken gaat ook nog wat moeizaam, niet pijnlijk. Er zit nog één hechting in m'n keel, maar die kon ik er wel met een pincet uithalen als deze los zit, zei de arts. Laat ik nu maar lekker wachten tot ie er vanzelf uitkomt. Aan mijn keel geen polonaise :wink:

Verder overheerst er nog steeds één woord; POSITIVITEIT!

Wel vervelend dat je er nu nog af en toe last van hebt, Julia. Maar als de arts zegt dat het inderdaad normaal is, is het geen reden tot bezorgdheid.
Ik hoop dat je snel van je verkoudheid en je trouwring afbent :wink:

Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

69
dennis77 schreef:Hoi Julia,
Verder overheerst er nog steeds één woord; POSITIVITEIT!
Hoi Dennis,
Echt heeeeeel fijn dat t zo goed met je gaat. Heb je al meer van die ochtenden gehad dat je gewoon niet moe wakker werd? Want daar doe je het toch allemaal voor. Ik las in veel eerdere berichten dat je een AHI van 22 had. Dat is best hoog! Ik schreef je eerder al mijn verwarring mbt mjn eigen AHI. Eerst dacht ik dat ik AHI 35 had, maar dat was dus niet waar. 35 ademstops heb ik alleen in rugligging. Wel raar dat die 35 niet echt mee lijkt te tellen. Gemiddeld was de AHI voor operatie 6,6 en na de operatie 3,3. 35 Ademstops op de rug is veranderd in 25 ademstops, die korter zijn dan voorheen. Als ik jou was, zou ik over een tijdje wel weer een slaaptest doen om achter je actuele AHI te komen. Dan kan je meteen weten of een UPPP de AHI tot de helft terugbrengt of ook nog meer succes kan hebben.

Hoe is het met jouw gesnurk? Ik snurk nog wel - zij het niet zo hard meer als vroeger. Is je echtgenote tevreden???
Die Brabo's hebben het maar gemakkelijk met hun zachte g. Ik probeer de mijne weer in een schrapende g te veranderen, wat best aardig aan het lukken is. De keel-r is echt niet meer terug te krijgen... haha dan maar rollend [bigsmile]

Sommige mensen - waaronder ik - worden misselijk van morfine. Ik kreeg die injecties ook in bovenbeen. Toen ik vreselijk moest overgeven daarna kreeg ik via het infuus iets tegen de misselijkheid. Daarna was de pijnstilling weer heerlijk rustgevend :)

Brrr die hechting er zelf met een pincet uithalen??? Zijn het dan geen oplosbare hechtingen? Die verdwijnen toch vanzelf? Raar gevoel is dat he, die draadjes in je mond. Is gelukkig bij jou ook bijna voorbij.

Heb jij voor je operatie die verhalen van Sonia gelezen? Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar is. Zij was er vreselijk aan toe na operatie en was teleurgesteld dat niemand op het forum haar kon opbeuren of soortgelijke ervaringen kon vertellen. Misschien gaat het nu wel heel goed met haar.. wie weet, maar daar hoor je dan helemaal niets meer over..

UPPP schijnt volgens een boekje wat ik heb: Leven met Snurken en Apneu van Nico de Vries en Piet-Hein van Mechelen de meest uitgevoerde behandeling van OSAS te zijn. en wordt volgens het boekje de ingreep beschouwd als het ' werkpaard' van de OSAS chirurgie. Dat zou je niet denken als je dit forum bekijkt (allemaal CPAPPERS) en daarom denk ik dat het in het overgrote deel van de gevallen van UPPP zo goed gaat dat mensen het forum niet nodig hebben. t Is trouwens een interessant boekje waarin werkelijk Alles staat over deze vervelende ziekte.

Zo dat was een te lang verhaal, maar je hoeft nog niet aan het werk, dus hebt wsch wel tijd het te lezen.
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

70
Hoi Julia,

Ik had inderdaad een ahi van 22 (zijligging), maar ik heb nog veel gekkere getallen voorbij zien komen. Maar ik val toch in de catogorie matig.
Ik heb al een afspraak voor een slaaponderzoek, in januari. Ben zeer benieuwd!

Mijn nachten zijn nogal wisselend, maar er zit overduidelijk een stijgende lijn in.

Ik snurk niet meer, zegt mijn vrouw. Dat is erg snel, volgens de kno arts.
De hechtingen zijn oplosbaar, maar als ik zie dat de laatste los zit, mocht ik 'm er met een pincet uithalen. Momenteel zit hij los, maar ik wacht lekker tot dat ie zelf vertrekt ;-)
De pijn is overigens volledig verdwenen. Ik heb alleen nog het gevoel alsof er iets in m'n keel zit wat er niet hoort te zitten. Jij had last van kokhalzen zei je? Ik gelukkig niet, maar ik kan het me levendig voorstellen dat je dat kunt hebben. Soms heb ik het gevoel dat ik tegen kokhalzen aan zit....

Dat boekje waar je het over had, ga ik zeker bestellen. Lijkt me bijzonder interessant. Heb je daar toevallig een ISBN van?

Ik denk trouwens dat hier (per toeval of niet) bijna alleen mensen komen die veel last hebben van de operatie, dat kan bijna niet anders. Ik weet zeker dat er zoveel mensen zijn met een positieve ervaring!
Het verhaal van Sonia heb ik ook gelezen en ben ook benieuwd hoe het met haar is, maar ik vrees dat we daar niet meer achter komen.

Gaat het met jou ook nog allemaal naar wens?
Enne, dat lange verhaal maakt me niet uit. Ik vind het wel gezellig om te lezen :)

Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

71
Hi Dennis,

goed om te horen dat na alle pirikelen, het nu weer beter met je gaat.

Hier zijn de gegevens waar je om vroeg. (Achterzijde van elke apneumagazine)

Leven met snurken en apneu (tweede herziene druk)

Schrijvers Nico de Vries (Dokter in het Lucas Andreas Ziekenhuis) en Piet-Heijn van Mechelen (Voorzitter van de Apneuvereniging)

Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum / www.bsl.nl

isbn 978 90 313 8622 2 nur 863

Succes.

Groet Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uppp operatie dagboek

74
dennis77 schreef:Hoi Julia,
Ik snurk niet meer, zegt mijn vrouw.
Soms heb ik het gevoel dat ik tegen kokhalzen aan zit....
Dat boekje waar je het over had, ga ik zeker bestellen.
Zucht...
Mijn mooie bericht is helemaal verloren gegaan.. Helaas pindakaas... Nou ja.. t ging over bovengenoemde onderwerpen.
Dank aan Ruud dat hij jou de info over het boekje gestuurd heeft. Heel leuk dat mensen zo met elkaar meeleven op dit forum.
Super dat het zo goed gaat met je en ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van jouw slaaponderzoek in januari.

Heb jij ook soms last van kokhalzen bij tandenpoetsen. Sommige tandpasta's zijn erg... Prodent bijvoorbeeld.

groetjes en fijn weekend verder
Julia

Re: uppp operatie dagboek

75
Hallo Dennis,
Ik volg je ervaring via deze topic nog steeds op de voet.
Nu voor het eerst van de pijnstillers af lees ik?
Heb je nog geen afkickverschijnselen? :lol:

Enne Julia, Ik kokhals bijna van iedere tandpasta.

Groet,
Roelof

Re: uppp operatie dagboek

76
Hoi Julia, Ruud, roelof.....iedereen die meeleest,

Poe, maandag weer begonnen met werken. Ik had er enorm veel zin in, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het enorm tegenvalt. Ik dacht even heel de wereld aan te kunnen....
Uit bed komen is weer bijzonder moeilijk, door de dag heen gaat het redelijk. Maar 's avonds....pffff, zoooooo moe.
Ik ben volledig kapot en total loss, als ik thuis kom.

Vanaf vandaag heb ik ook weer pijn in m'n keel bij het slikken. Ik praat nogal veel overdag (sales buitendienst), en dat speelt me parten.
Misschien moet ik het iets rustiger aan gaan doen,maar dat is een groot probleem. 6 weken geen klanten bezocht, dus ik heb het ontzettend druk met 'inhaalwerk'.

Maar goed, we nemen het dipje maar op de koop toe en wachten weer op iets betere tijden. Die komen, ik weet het zeker.

Roelof, gelukkig geen last van afkickverschijnselen! Had jij daar zoveel last van?

Julia, Ruud, Ik ben inmiddels in het boekje begonnen. Het gaat zoals jullie begrijpen niet snel momenteel, maar het begin is er! En Julia, ik maak geen onderscheid tussen tandpasta en gelukkig is de kokhalsneiging iets minder geworden...

Nu ben ik natuurlijk ook weer benieuwd hoe het met jullie gaat....

Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

77
Juulia schreef: UPPP schijnt volgens een boekje wat ik heb: Leven met Snurken en Apneu van Nico de Vries en Piet-Hein van Mechelen de meest uitgevoerde behandeling van OSAS te zijn. en wordt volgens het boekje de ingreep beschouwd als het ' werkpaard' van de OSAS chirurgie. Dat zou je niet denken als je dit forum bekijkt (allemaal CPAPPERS) en daarom denk ik dat het in het overgrote deel van de gevallen van UPPP zo goed gaat dat mensen het forum niet nodig hebben.
Hoi Julia,
Ik ben verbaasd dat UPPP de meest uitgevoerde behandeling zou zijn. Van de longarts haarde ik dat de operatie slechts in 10% van de gevallen geslaagd zou zijn. Dit meen ik ook op het forum gelezen te hebben. Daarom koos ik voor C-pap. Maar misschien heb ik "geselecteerd" gelezen omdat ik de operatie niet zag zitten. :lol:
Gr. Doortje

Re: uppp operatie dagboek

78
dennis77 schreef: Ik dacht even heel de wereld aan te kunnen....
Dennis,
Ik had werkelijk precies hetzelfde. Ik was op 3 juli geopereerd, ging na 3 weken vrolijk weer een dagje werken. Raakte door de uitputting daarvan volkomen van m'n stuk en was helemaal verbaasd dat het gewoon niet ging, terwijl ik me thuis toch prima voelde. Na het werk viel ik bijna flauw van vermoeidheid en het kostte me moeite thuis te komen zelfs; het zweet brak me aan alle kanten uit! Toen heb ik besloten er nog een week ziekteverlof aan vast te plakken. Daarna ging ik nog een week op vakantie, lekker rustig in een huisje in Oostenrijk en pas daarna ben ik weer echt aan de slag gegaan. En toen lukte het wel.
Als ik jou was zou ik het een beetje rustiger aandoen, vooral omdat je een baan hebt met veel praten en veel hectiek zo te lezen.
Blijf zo positief als je was, alles komt goed!!!
Met mij gaat het beter dan vorige week. Heb nog wel enigszins een brok in de keel, maar dat zal heeeeeel langzaam slijten volgens de dokter.
groetjes en blijven communiceren, want deze berichten van jou zijn erg verhelderend voor een heleboel geinteresseerden!
Julia

Re: uppp operatie dagboek

79
doornroosje schreef: Hoi Julia,
Ik ben verbaasd dat UPPP de meest uitgevoerde behandeling zou zijn.
Hoi Doortje,
Het staat toch echt in het boekje! (haha vraag ook maar aan Dennis 8) Wat mij wel opvalt is dat mensen die bij de longarts terecht komen, minder goed voorgelicht worden over UPPP. Of niet gestimuleerd worden om de operatie te laten doen.Longartsen doen die operaties wsch niet zelf, ze zijn er niet vertrouwd mee; het is echt een KNO-arts-operatie.
Ik heb mijn KNO arts niet gevraagd hoe vaak ze deze operatie doet, maar ze leek me behoorlijk bedreven en was duidelijk vertrouwd met UPPP. Zij gaf mij een kans van 85% dat het goed zou komen (hoewel ze me wel ernstig waarschuwde voor de pijn naderhand) en inmiddels is de ingreep ook behoorlijk geslaagd gebleken. Ik heb nog wel wat restverschijnselen, maar die neem ik op de koop toe. De toename van energie is zo opvallend en verrukkelijk dat ik een brok in m'n keel (waarvan gezegd wordt dat ie ook zal verdwijnen op den duur) voor lief neem.
vr.groet
Julia

Re: uppp operatie dagboek

80
Hallo Dennis, Julia en alle anderen!

Mag ik jullie heel hartelijk bedanken voor alle positieve reacties? Ben er heel erg blij mee, Max moet 15 januari dezelfde operatie ondergaan, ook ik zal een dagboek bijhouden over de ervaringen, ik denk dat ik er meer tegenop zie dan Max...

Veel sterkte allemaal en nogmaals dank!!
Groetjes,
Jeannette