Re: uppp operatie dagboek

21
Angela73 schreef: Overigens lukt het me inmiddels al weer wel om te snurken :evil: Volgens mijn man klinkt hij heel anders maar is hij wel mega-irritant :roll:
Hallo Angela,
Ik had jou nog niet eerder op het forum gezien. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die zo'n operatie hebben gehad.
Ook ik snurk nog steeds, ondanks UPPP. Maar voor de rest heeft die UPPP een fantastische verbetering van de kwaliteit van mijn leven opgeleverd.
En bij jou? Ben je ook zo tevreden met het resultaat?
vr.gr.
Julia

Re: uppp operatie dagboek

23
Hey Dennis,

heb deze operatie niet ondergaan, echter met dit soort operaties wordt er met jouw vlees in je keel en mond aardig wat gedaan en als ik dan lees wat voor kleurige vlakken jezelf ziet, kan het niet anders dat je dit flink moet ruiken. Als ik bij de tandarts zit en zij doen iets met hitte op vlees dan ruik je het ook sterk.

Sterkte verder.

Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uppp operatie dagboek

24
Men gebruikt tegenwoordig nogal eens laser om overtollig weefsel weg te halen.
Dus kan je wel ruiken. Maar verdwijnt weer hoor.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

25
Angela73 schreef:
Overigens lukt het me inmiddels al weer wel om te snurken :evil: Volgens mijn man klinkt hij heel anders maar is hij wel mega-irritant :roll:

groetjes Angela
Mooi dat het verder goed is met je keel Angela.
En het snurken is bij mij ook een zaag geluidje geworden wat op zich ook best irritant kan zijn.... :(
Als we maar meer ademruimte hebben gekregen en het zwaarste gesnurk weg is want daar heb je het voor over.
gr. Aat
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

26
dennis77 schreef:roken jullie ook zo vresrlijk uit je mond?
Hoi Dennis,
Nee, dat had ik niet, maar ik vroeg achteraf aan de KNO-arts hoe ze het had gedaan, met het mes of met laser en bij mij is dus enkel het mes gebruikt. Wsch heb je met gebruik van laser meer klachten van vieze smaak in je mond. Sonia had het daar ook al over. Een tijd geleden heb ik met laser een spatader laten weghalen, op het moment dat de laser werd aangezet en de ader in mn been van binnen uit werd verbrand, kreeg ik een vreselijke smerige smaak in mn mond... smaak van vuile asbakken (tenminste.. ik denk dat een vuile asbak ongeveer zo smaakt . :? ..)
En verder?? Hoe is t met de pijn? Voel je niet verplicht om direct te antwoorden hoor!
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

27
Ik zal het eens vragen aan de KNO arts Julia, klinkt inderdaad wel aannemelijk.

Gisterenavond een paar keer wat helder bloed opgegeven. Het was niet zoveel, maar wel elke keer iets en dat zat me niet lekker. Even met het ziekenhuis gebeld en daar zeiden ze dat ik even goed koud moest drinken of een ijsje moest eten. gelukkig was het toen na 15 minuten weg.

De pijn is trouwens niet te harden vandaag, vooral bij het slikken is het vreselijk. Heb vandaag echt bijna niets kunnen eten of drinken...pffff. Ik weet dat ik MOET drinken en eten, maar het gaat simpelweg niet.

Maar was het niet zo dat bij dag 5 of 6 het weer slechter kan gaan. Ik zag het vanmorgen echt even niet meer zitten. Al vanaf maandag continue pijn en ellende. Het mag van mij nu wel ophouden. 10% minder zou al heerlijk zijn

Alvast bedankt voor het lezen van m'n ellende :?

Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

28
dennis77 schreef:Ik weet dat ik MOET drinken en eten, maar het gaat simpelweg niet.
Hoi Dennis,
Goed dat je het ziekenhuis gebeld hebt na die bloeding. Altijd bellen als je t niet vertrouwt!
Gisteren was dag 5 toch? Vandaag dag 6 dan. Alsjeblieft neem goed veel pijnstillers. Niet te zuinig zijn, echt maximale dosis tot je nemen!!!! Ik weet niet meer hoe het bij mij was de 5e en 6e dag. Herinner me alleen een hele week felle pijn, waar ik mezelf steeds doorheen heb gebroken met veel koud water en vloeibaar voedsel. Echt blijf slikken... anders wordt het steeds erger! Dat is namelijk waarom UPPP zo'n rotoperatie is. Heb je een gehechte buikwond of zo, dan kan je die met rust laten en alleen als je moet niezen sterf je van de pijn, maar deze wond van jou moet steeds in beweging blijven. Zucht ik heb het vreselijk met je te doen. Als je nou maar net zo'n goed effect zult hebben van die operatie als ik heb gehad, dan is t tenminste niet voor niets geweest.
HEEEEL VEEEL DOORZETTINGSVERMOGEN EN STERKTE TOEGEWENST
Julia

Re: uppp operatie dagboek

29
Hoi Dennis,
Het zit nog niet erg mee snap ik uit je verhaal.
Dat bloeden is iets om wel even in de peiling te houden. En wat Julia ook al aangeeft, vergeet VOORAL niet om je pijn te bestrijden met maximaal toegestane doses van wat dan ook. Paracetamol , diclofenac, codeine (zetpillen) het maakt niet uit.
Als je morgen nog steeds teveel pijn hebt en te weinig pijnstillers zou ik de huisartsenpost gewoon bellen als ik jou was.
En als het weer een beetje gaat bloeden zou ik zeker het ziekenhuis bellen en vragen of je even langs kan komen zodat ze even kunnen kijken in je keel en je dan meteen even wat extra pijnstillers geven. Neem geen enkel risico met je keel want wat Julia ok al aangeeft, je moet er wel mee kunnen eten en drinken dus bloeden is bellen en gaan ! Het hoort niet te bloeden dus er kan een hechting los gegaan zijn.

Sterkte en succes
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

30
Hoi Aart en Julia,

Wederom bedankt voor de reacties, ik heb er zooooooveel aan!

Gisterenavond laat ben ik nog eens gaan zitten met een groot glas ijswater en ben echt af gaan zien, het zweet liep van m'n gezicht
Maar....Ik heb het hele glas leeg gedronken en tussendoor nog een croissant opgegeten met goed kauwen. Ik klinkt echt zielig, maar ik was zo trots op mezelf. Ik heb inderdaad gemerkt dat je ECHT "door de ergste pijn heen kan drinken".

Dit heb ik echt aan jullie te danken. Als de verpleegkundige zegt dat het veel pijn doet, ben je toch geneigd te denken; Ja, dat heb je van "horen,zeggen". Maar je weet totaal niet hoeveel pijn het doet.

Momenteel zit ik weer met een glas ijswater en het gaat redelijk goed met drinken!

Iedereen nogmaals bedankt voor de support en special thanks to JULIA, ik ken je eigenlijk niet, maar je bent een schat en ik zal je nooit vergeten. Klinkt wel er zoetsappig, maar zo is het wel. (mensen die mij kennen geloven niet dat ik dit nu typ).

Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

31
dennis77 schreef:Hoi Aart en Julia,
Iedereen nogmaals bedankt voor de support en special thanks to JULIA, ik ken je eigenlijk niet, maar je bent een schat en ik zal je nooit vergeten. Klinkt wel er zoetsappig, maar zo is het wel. (mensen die mij kennen geloven niet dat ik dit nu typ).
Hallo Dennis,
Ik ben ontroerd door dit bericht. Vind het fijn dat ik je enigszins tot steun kan zijn, al is het van op afstand. Het is waar dat verpleegkundigen en dokters gemakkelijk praten hebben als ze zeggen dat je moet doorzetten enzo. Zij weten niet hoe erg de pijn kan zijn. Ik vergelijk het maar met de geboorte van mijn twee dochters...heel veel gruwelijke pijn.. maar die was toch tamelijk snel voorbij en je krijgt er meteen iets moois voor terug. De pijn van UPPP duurt veel en veel langer en dan moet je nog maar afwachten.
Blijf doorgaan met oefenen van de keel en laat iemand een gezond soepje met veel groenten, lekker fijngemalen in de blender voor je maken!!!
Julia

Re: uppp operatie dagboek

32
Kleine update via m'n telefoon vanuit het ziekenhuis.

vanmiddag rond 13u begon m'n keel hevig te bloeden, 45 minuten later lag ik op de operatietafel en inmiddels op de afdeling. Ik ben me kapot geschrokken. Morgen komt de kno arts me bezoeken en zal ik vragen wat er precies loos is/was.
Hopelijk mag ik weer naar huis!

Ik ben redelijk rustig onder nu, gelukkig.

Wordt vervolgd.....

Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

34
dennis77 schreef:Kleine update via m'n telefoon vanuit het ziekenhuis.
Jeetje, Dennis! K kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken! Vreselijk eng zo'n bloeding. Maar gelukkig ben je er snel bij geweest. Ben je met eigen vervoer naar het ziekenhuis gegaan? Paniektoestanden!
Hopelijk is het netjes gehecht en blijft je keel nu heel. t Kan ook komen doordat de plek waar je amandelen eruit zijn gehaald weer is gaan bloeden. Nou ja.. dat zal de KNO je morgen wel vertellen. Deze complicatie zal nu wel tot gevolg hebben dat je hersteltijd langer gaat duren. Shit!
En de pijn? Nog steeds zo erg of nu zelfs weer erger? Nu weer pijnstilling via het infuus neem ik aan.
Ik hoop dat je een beetje lekker slapen kan nu de narigheid voorlopig voorbij is. En dat je morgen weer naar huis mag.
bezorgde groet,
Julia

Re: uppp operatie dagboek

35
Hoi Dennis,
Wat een toestand man!
Maar ook wel weer een verklaring misschien waarom jij zoveel (extra) pijn bleef ervaren.
Er moet een hechting los zijn gaan zitten waardoor die plek slecht genas en dus voor extra pijn zorgde.

Hoop dat de arts in staat is geweest het nu afdoende te verhelpen.
Je zult zeker de komende dagen toch wel weer door die K%$ pijn heen moeten, maar je weet nu dat ijsblok water en heerlijke koude ijsjes en vla of andere pap die je lekker vind je door de ergste momenten heen zullen helpen.
Hoop dat je snel weer thuis zult zijn en de draad weer snel op kan pakken.
Heel veel beterschap gewenst man !! En hou ons even op de hoogte.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

36
Zo, ik ben weer thuis...

Ja, Julia. We zijn zelf met de auto z.s.m naar het ziekenhuis gereden (10 minuten). Mijn vrouw heeft voor het eerst in haar leven maximum snelheden genegeerd [bigsmile]

Er was inderdaad een hechting losgegaan Aart!
Dus slechte genezing, dus veel meer pijn....

Maar goed, dat is weer voorbij.

Ik moet zeggen dat ik nu wel weer 'gewoon' pijn heb, maar het voelt toch anders dan vorige week. Net of het allemaal wat beter voor elkaar is.
Het wordt wel een interessant dagboek wat ik hierbij hou. Ik vraag me wel af of er nog mensen de stap durven te nemen, maar dat is allerminst de bedoeling.
Naast alle ellende merk ik toch ook dat ik me door de dag heen minder moe voel en ook rustiger wakker word. Ik hou er nog steeds de moed in!

We zijn weer even bij, nu hopen dat ik niet meer van die spannende verhalen te vertellen heb....

Enne Jooltje, al ben je drie minuten op het forum, ben ik nog steeds wel blij met je reactie :D


Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

37
dennis77 schreef:Zo, ik ben weer thuis...
Hoi Dennis,
Pffff ik kan me voorstellen dat jullie vrij hard hebben gereden!!! Je had zeker ook veel bloed ingeslikt. Ik zie het helemaal voor me, wat een narigheid!
Het lijkt trouwens wel of ik de enige in heel Nederland ben die zonder kleerscheuren deze operatie heeft doorstaan 8) Heb ik geluk gehad??? Jij zal ook wel nog veeeel meer pijn gehad hebben dan ik, lijkt me nu. Goed dat het nu wat beter aanvoelt, al zal het nog steeds geen pretje zijn.
En nu weer opnieuw beginnen met genezen. Daar moet je gewoon heel rustig de tijd voor nemen! Dat je nu al door de dag heen minder moe voelt is een goed teken.
Hou ons op de hoogte
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

39
Mooi Dennis,
Lekker weer thuis. Je hebt gewoon pech gehad. Mijn vrouw werkt op de OK en doet daar de intake van patienten.
Heel oevallig kwam er afgelopen week ook een patient met een nabloeding.
Maar het gebeurd zelden of nooit daar dat het mis gaat.
Tsja...het blijft al een wonder dat ze het allemaal kunnen......

Heel veel sterkte nog en geniet van je koude drankjes en al die heerlijke ijsjes met slagroom man, je hebt het VERDIEND :wink: ....
gr. Aart
PS, het zal wel wat slijmerig worden na de slagroomsoes of ijs maar daar heb je dan weer ijsblok water voor om na te spoelen....
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

40
Nou aart, dat kreeg ik dus ook te horen dat het zelden voor komt.

Nu komt het;

Gisteren fijne avond gehad niet zoveel pijn, prima. Om 1.00u
ging ik naar bed, maar 13 u werd ik helaas wakker omdat ik bijna stikte in m'n eigen bloed. Shit!!!

auto in, naar het ziekenhuis. Daar aangekomen was de bloeding gestopt en de arts kon verder ook niets zien. Maar ik had toch echt een heftige bloeding. Plots werd ik super misselijk en braakte ik het bloed uit m'n maag.

En daar gingen we dus weer. Ok gereed gemaakt, onder narcose en daar ligt Dennis weer...

Blijf de nacht hier doorbrengen en ik hoop zooooo dat het rustig blijft.
Dit hadden ze nog bijna nooit meegemaakt, maar ik dus wel nu.
Het waren overigens twee geheel verschillende plaatsen waar de bloeding tot stand kwam.

Ik hoop toch echt dit topic een keer af te sluiten, binnenkort.

Groetjes,

Dennis