Re: uppp operatie dagboek

42
Hey Dennis,
Nu breekt mijn klomp.....
Wat heb jij super - SUPER pech man. Echt abnormaal gewoon. Heb dit nog nooit eerder gehoord.
Maar euhh, het zal toch zeker niet die zelfde vervelende rot heching zijn die eerder ook al voor "lekkage" zorgde ?

Heel veel sterkte en succes maar weer. Pfffff
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

44
dennis77 schreef: Ok gereed gemaakt, onder narcose en daar ligt Dennis weer...
Blijf de nacht hier doorbrengen en ik hoop zooooo dat het rustig blijft.
Dennis, 't Is niet waar.... een tweede bloeding... Oh nee... vreselijk. Wat zijn dat voor rare hechtingen... en dan zo'n maag vol bloed overgeven, je was zeker kotsmisselijk. Braken is toch al zo gruwelijk met zo'n keel....
Maar nog geen spijt hebben dat je de operatie hebt laten doen hoor.... (gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), want als over een tijdje alles toch is geheeld ga je je vast net zo super voelen als dat ik me voel. Ik bid en duim voor je dat het nu heel mag blijven en dat je gaat genezen!!! Houden ze je nu een extra dagje in het ziekenhuis of word je morgen al naar huis gestuurd?
Hou ons op de hoogte! En klagen mag ook hoor!!!
Goede en rustige nacht toegewenst; in het ziekenhuis ben je veilig, mochten er nog rare dingen gebeuren.
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

45
Zo, ik ben weer thuis.

Volgende poging. Een tweede nabloeding, het schijnt bijzonder te zijn. Heb ik weer.

Maar we gaan er weer positief tegenaan. Ik heb goed geslapen vannacht en de pijn is best te doen, lijkt wel gewenning.
Ik ben nog wel een beetje angstig, wie geeft mij de garantie dat het niet nog een keer gebeurt? In ieder geval niet de KNO arts.

Dus we wachten maar weer af en hopen dat het goed blijft gaan.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Dennis

Re: uppp operatie dagboek

46
Hoi Dennis,

Wat een ellende allemaal.
In elk geval wens ik je toe dat het niet meer zal gebeuren en dat je snel weer zal opknappen.
Tja.... en die garantie hè. Dat schijnt met mensen toch heel moeilijk te zijn. En die dokters houden altijd wel een slag om de arm wat dat betreft.

Hopelijk lees ik van jou dan toch binnenkort positievere verhalen.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: uppp operatie dagboek

47
dennis77 schreef: Maar we gaan er weer positief tegenaan. Ik heb goed geslapen vannacht en de pijn is best te doen, lijkt wel gewenning.
Hoi Dennis,
Tsjonge jij bent wel een taaie hoor en ook iemand met inmiddels ruime UPPP ervaring! Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat er weer een hechting kapot gaat, maar dat moet niet tot gevolg hebben dat je niet meer durft te slikken. Heb je nog extra tips gekregen in het ziekenhuis?
Trouwens wel heel fijn dat het nu weer iets beter met je gaat. De mensen met wie je hebt gecommuniceerd op deze site maken zich denk ik allemaal wel behoorlijke zorgen om je.
Beterschap maar weer!
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

48
Goed dat je weer thuis bent man.
En we gaan nu allemaal duimen inderdaad.
Want garantie geven de artsen slechts tot de voordeur van het ziekenhuis, of eigenlijk tot de uitgang van de KnO afdeling zeg maar.. :cry:

Maar wij duimen allemaal dus nu gaat het goed.. :!: :!:
Hou je taai he,
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

51
Dat mogen we graag horen man.
Houden zo en rustig aan he....Nog een paar dagen en dan hoop ik dat je pijn grotendeels weg is.

gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

52
dennis77 schreef: alles (behalve de pijn) gaat goed....
hoi Dennis,
Aart is wel een beetje erg positief over de komende tijd. Die pijn zal nog wel een tijdje aanhouden vrees ik. Je moet gewoon weer opnieuw beginnen. Ook ik duim voor je natuurlijk dat je er snel vanaf zult zijn. Word je een beetje verwend thuis? Daar zul je wel behoefte aan hebben na al die trammelant. En goed blijven slikken en drinken he???
groetjes
Julia

Re: uppp operatie dagboek

53
Hoi Julia,

Ik heb uiteraard wel pijn, maar de pijn die ik vorige week voelde (voor mijn bloedingen) heb ik zeker niet meer gevoeld. Het is toch allemaal net een beetje minder, gelukkig.

Het lijkt wel of het van het begin af aan niet goed heeft gezeten. Of dat kan weet ik natuurlijk niet, maar dat is mijn gevoel wat ik erbij heb.

Het gaat in vergelijking met de eerste 5 dagen na de hoofdingreep echt stukken beter!

Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

54
Hoi Dennis,
Ik had al een beetje gegokt dat de pijn van de rest van je hechtingen al een beetje was gaan liggen.
De "gerepareerde" hechting (en) zal je zeker nog wel een weekje blijven voelen, maar alles bij elkaar toch wel minder mag ik hopen ?
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: uppp operatie dagboek

55
Hoi Julia,
Het gaat in vergelijking met de eerste 5 dagen na de hoofdingreep echt stukken beter!
he he Dennis...... eindelijk!!! Ik ben ontzettend blij voor je. Nu hopelijk geen verdere calamiteiten :roll:
Maar neem de tijd niet te snel weer aan het werk gaan als je werkgever je tenminste de ruimte laat; geleidelijk aan zul je hopelijk merken wat deze narigheid je heeft gebracht. Ik heb bewondering voor je positieve houding!
groetjes van een ex-apneu-patient

Julia

Re: uppp operatie dagboek

56
Hoi Julia!

Ik krijg gelukkig alle begrip en ruimte van m'n werkgever, dat is toch een zorg minder.

Ik werd vanmorgen trouwens om 7.45u wakker en kon niet meer slapen, dit is voor mij heel vreemd. Normaal kan ik me zo omdraaien en doorslapen tot een uur of 11, om vervolgens weer om een uurtje of 14/15 in slaap te vallen. Maar vanmorgen was het anders.

Ik ben eruit gekomen omdat ik niet zo heel erg moe ben???? wat een gewaarwording zeg.....

Begin ik de vruchten te plukken? Het lijkt erop! yes!

Enne julia...Als je als ex-apneu patient hier nog steeds mensen met raad en daad bijstaat, verdient dat ook een pluim!

Groetjes,
Dennis

Re: uppp operatie dagboek

57
Hallo Dennis en Julia,

We kregen over dit forum zo nu en dan verwijten dat het een cpap forum is/was en dat wij de cpap als enige mogelijkheid zou vinden om apneu te bestrijden.
Julle inbreng is zeer welkom, omdat het er nu toch op lijkt dat een UPPP operatie succesvol kan zijn.

Daarom zou ik het heel jammer vinden als jullie, omdat jullie voor jezelf eigenlijk het forum niet meer nodig hebben, niet meer in dit forum zouden schrijven.
De uitwisseling tussen Julia en Dennis heb ik steeds met belangstelling gevolgd.

Dus, wat mij betreft hoop ik vrij vaak jullie inbreng en raad aan lotgenoten in dit forum te kunnen lezen.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: uppp operatie dagboek

58
dennis77 schreef:Hoi Julia!
Ik werd vanmorgen trouwens om 7.45u wakker en kon niet meer slapen, dit is voor mij heel vreemd.
Begin ik de vruchten te plukken? Het lijkt erop! yes!
Ohhh Dennis, Wat een goed nieuws. Ik had precies hetzelfde, dat vroeg wakker worden en zelfs uit bed willen terwijl ik dat voorheen nooooooit had....en.... dit is nog maar het begin... haha ik geloof zelfs dat ik slimmer ben geworden na die UPPP. :roll: Mijn KNO beloofde me dat alles pas echt na een week of 6 na de operatie in orde zou zijn en dat was eigenlijk ook wel zo: Gewoon niet moe meer zijn overdag en niet kapot je bed s ochtends uitkomen, een normaal wakker leven leiden. Ik wist niet wat me overkwam en had eigenlijk nooit gedacht dat het effect zo groot zou kunnen zijn. Maar voor jou vooralsnog... niet te vroeg gejuicht. Jij moet eerst nog van de eerste klappen bijkomen... :mrgreen:
Blijf jij ook nog even op dit forum, zodat je verslag kan doen van je genezingsproces? Ik blijf ook nog wel een tijdje. Leuk dat mensen onze correspondentie volgen (zie bericht van Ben), hopelijk hebben meer mensen iets aan onze ervaringen.
groetjes en ik blijf voor je duimen.
Julia

Re: uppp operatie dagboek

59
CoBen schreef:Hallo Dennis en Julia,
Julle inbreng is zeer welkom, omdat het er nu toch op lijkt dat een UPPP operatie succesvol kan zijn.
Dus, wat mij betreft hoop ik vrij vaak jullie inbreng en raad aan lotgenoten in dit forum te kunnen lezen.
Hoi Ben,
Ik heb net aan Dennis geschreven dat ik nog wel even op het forum blijf. Er zijn vast wel meer mensen die positieve ervaringen hebben met UPPP, maar die melden zich wsch minder snel aan, want waarom zou je zo n forum bezoeken als je genezen bent...??? Ik kwam hier ook met een vraag n.a.v. een weekje onaangename kokhalsneigingen (nu gelukkig helemaal verdwenen). Daarom blijft een negatief beeld van die operatie bestaan. Het leek mij wel een goed idee om mijn positieve verhaal te vertellen. En Dennis is een goed voorbeeld van iemand bij wie het nu niet direct van een leien dakje ging, maar die er toch bovenop lijkt te komen. Het onderwerp UPPP is trouwens vrij gemakkelijk op te zoeken voor toekomstig geinteresseerden en wat er geschreven is, wordt ook niet gewist zo te zien.
Nou ja.. ik blijf het een beetje in de gaten houden en vind het leuk dat mijn inbreng gewaardeerd wordt.
vr. groet,
Julia

Re: uppp operatie dagboek

60
dennis77 schreef:Hoi Julia!
Ik krijg gelukkig alle begrip en ruimte van m'n werkgever, dat is toch een zorg minder.
Dat is inderdaad gelukkig een heel probleem minder Dennis. Zeg maar een geluk bij een (euh 2) ongelukken... :cry:
Dat lees je hier ook wel eens heel anders.....
Bazen of artsen die zeggen dat je met apneu best wel kan werken enzo...
Zelf ben ik ook zeer te spreken geweest over "mijn" bedrijf waar ik 38 jaar gewerkt heb voordat men mij na 3 jaar ziek zijn en af en toe weer een paar ochtenden werken heeft moeten ontslaan. Dit deden ze pas nadat ik ook afgekeurd werd na de herkeuring door het UWV en de arbeidsdeskundige daar.
Ook dat heb ik hier helaas wel eens anders gelezen...

Hoop dat je pijn steeds al wat draaglijker is ?
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!