Geen Apneu meer na operatie !!!!

1
Beste lezers,

Onze zoon Max van 22 is in januari geopereerd, zijn huig, gehemelte en amandelen zijn verwijderd.
We merkten het 's nachts al: we hoorden hem niet meer snurken!
Vorige week weer een nacht in het ziekenhuis geslapen en gisteren de uitslag van het slaaponderzoek:
Geen Apneu meer!!!!!
Van 41 ademstops naar 1 ademstop per uur!
Het masker en toebehoren liggen ver weg op zolder!
We weten natuurlijk niet hoe het over een aantal jaren zal zijn, maar vooralsnog was dit de beste oplossing.
Max heeft soms dat het droog voelt achter in zijn keel, maar dat is dan ook het enige, geen last met eten en drinken, geen gekke uitspraak van de g of de r, alles is "gewoon .
Dus voor iedereen die een operatie overweegt, Max staat er voor 100% achter, met grote dank aan dokter Nico de Vries van het Lucas ziekenhuis in Amsterdam, die zelf ook als een kind zo blij was!

hartelijke groeten en voor iedereen het allerbeste,

Jeannette Buijs

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

4
Jeannette, zo zou het nu altijd moeten zijn.

Jullie en Max natuurlijk hartstikke gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Goed nieuws om te horen en mooi dat de cpap en het masker binnenkort misschien weer terugkeren bij de verzekeraar.

Houden zo.

Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

9
Goedemorgen,

Ook ik ben geopereerd en mijn amandelen en huig zijn verwijderd op mijn 21ste jaar. Inmiddels ben ik 37 en heb ik sinds december 2012 een cpap. De cpap moet ik gebruiken met een full face masker omdat ik vaak met open mond slaap. Dit slapen met open mond komt hoogstwaarschijnlijk doordat mijn amandelen en huig zijn verwijderd. Als ik de klok terug zou kunnen draaien zou ik dat destijds dus niet hebben laten doen. Ik hoop dat het andere patienten beter vergaat. ik zit nu met een cpap naast mn bed en wordt daar niet heel erg gelukkig van.

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

10
Allereerst gefeliciteerd met het behaalde resultaat van de operatie. Ik wou dat ik dit na kon zeggen.... Zie mijn verhaal.

@Paul: Zo zie je maar dat ieder mens anders reageert op een operatie. Wat voor de één een positieve uitwerking heeft kan voor de ander negatief zijn. Hoop wel dat de behandeling met je cpap goed gaat.

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

11
Hallo Paul,
Heeft de arts of apneu verpleegkundige het nooit gehad over een evt. kinband met een neus(doppen) masker?
Zou zeker te overwegen zijn als je de balen hebt- of krijgt van dat grote ff masker.

Ik spreek uit ervaring. Ben van een ff naar een Swift FX doppenmasker met een kinband gegaan en ik wil nooit geen ff masker meer zien. Wat een verademing.....Niet dat het voor iedereen prettig is maar wie weet?
Jammer dat de apneu toch weer teruggekeerd is na zoveel jaren apneuvrij geweest te zijn.

gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

13
Theab schreef:Hallo Paul

Vind je het heel erg om jezelf voor te stellen in een nieuw topic? Dan blijft dit topic voor de reacties naar Jeanette. Jezelf voorstellen kun je hier: http://www.apneuvereniging.nl/forum/index.php
Groetjes,Thea
Hallo Thea,
Af en toe kijk ik nog wel 's op het forum. Ik heb vorig jaar zo' n UPPP operatie ondergaan en met mij gaat het nog steeds erg goed. Dus nix te melden..
Ik vind het super dat de mensen die regelmatig op het forum schrijven en die het onderhouden, zoals jij, dat zo enorm goed en conscientieus doen!
Dank daarvoor en groetjes
Juulia

Re: Geen Apneu meer na operatie !!!!

14
Hoi Juulia

Dat is heel lief van je. Maar ik ben maar een van velen hier. Ook ik heb (lange) periodes dat ik Apneu moe/ forum moe ben maar ook dan gaat het hier gewoon door met steun en goede adviezen. Ik heb hier zelf altijd veel steun gehad en nog, zoals in het laatste half jaar. Ik heb hier enorm veel geleerd en leer hier nog steeds bij. Ook achter de schermen wordt er hard gewerkt al krijgen we dat hier vaak niet mee. Wat fijn dat je ons niet vergeet en geregeld wat van je laat horen.

Groetjes, Thea