Uppp ervaring

1
Hallo,
Ik wou graag mijn ervaring met UPPP delen met jullie. Ik had er bewust voor gekozen om voor de ingreep niets te googelen over het onderwerp om niet teveel afgeschrikt te zijn op voorhand. De ingreep is gebeurd op vrijdag 17 mei.
Ik ben 1 nacht in het ziekenhuis gebleven wat ik geen overbodige luxe vond. Na de nodige dosis pijnstillers vond ik de pijn nog meevallen. Voor de mensen die de ingreep nog moeten ondergaan, zeker de eerste nacht veel ijswater drinken.
Nu is het de derde dag thuis, heb ik tegen de vroege ochtend veel pijn, dit gaat over na het nemen van diclofenac. Ik heb ook wel last van een slechte adem en vroeg me af hoelang dit duurt ? Eten is moeilijk, maar ik drink er veel koud water bij ... Als tip kan ik nog meegeven dat ik speciale voeding van de apotheek heb, astronautenvoeding noemen we dat hier, daar zitten heel veel vitaminen in zodat je deze,periode goed doorkomt. Na het lezen van verschillende reacties ben ik nu wel bang dat de pijn nog zal toenemen op de vijfde of zesde dag. [depri]
Maar ik put ook veel kracht uit de reacties van Julia en houdt het eindresultaat in mijn achterhoofd :)

Re: Uppp ervaring

4
Hallo Leentje,
Mijn adem geur was na 2 weken weer redelijk normaal.
De pijn is bij mij de eerste dagen het ergst geweest en daarna gaan zakken.
Oorpijn heb ik niet gehad.

Inderdaad heel veel ijswater gedronken en waterijsjes gegeten.
Deed pijn bij het slikken maar je "traint" je keelspieren ermee dus het helpt erg goed bij je genezing.

Succes en sterkte nog de komende week.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Uppp ervaring

7
Hallo Leentje,
Vervelend. Neem je wel goed op tijd voldoende pijnstilling in en drink je genoeg ?
Is het enige wat ik kan bedenken om van je pijn af te komen.

Maar dat zul je zelf ook al wel bedacht hebben.....
Sterkte en ik hoop dat het snel zakt.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Uppp ervaring

8
Dag 6: ik heb vooral 's nachts veel pijn nu, overdag lukt het wel. De pijn houdt me wakker. Misschien toch eens een zwaardere pijnstiller nemen ? Ik kan precies wel beter eten, dat is goed. Vanmiddag mag ik op controle bij de kno-arts, ik zie wat zij zegt ... Vind het wel moeilijk om ijsjes te eten nu met dit winterweer ...

Re: Uppp ervaring

9
Dag 7:
Pijnmedicatie is aangepast en werkt ! Vanmiddag 2 sandwiches gegeten zonder pijn ... Ben wel heel suf van de pilletjes, dus hoopt dit snel af te bouwen. Maar ik zie het positief nu, ik denk dat het ergste gepasseerd is !
Joepie.

Re: Uppp ervaring

10
En laat nu ook het mooie weer maar komen. Dan voel je je ook niet schuldig met al die ijsjes eten. :-)

Groet en sterkte Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uppp ervaring

11
Hoi Leen,

Ik loop dan een paar dagen achter op je. Ik hoop alleen niet dat bij mij die pijn zo komt maar dat zien we wel.

Overigens over je oorpijn gesproken. Dit ervaar ik zelf ook een beetje. In het boekje van de KNO stond dit ook gemeld als een klacht die kon komen en niet verontrustend was.

Ikzelf hoef pas in augustus terug te komen voor controle... :?:

Sterkte en beterschap.

Dirk (je lotgenoot)

Re: Uppp ervaring

12
Heb net je verhaal gelezen Dirk, is een beetje vergelijkbaar ... Ik had sneller mijn pijnstillers moeten aanpassen dan had ik misschien zoveel pijn niet gehad, maar ja, denk dat dit nu achter de rug is ... Gelukkig maar.
Ja, in België gaat het er misschien net iets anders aan toe he, binnen 3 weken mag ik nog eens op controle en dat is dan finaal ... Goed dat het meevalt Dirk ! Binnen een paar dagen is het ergste voorbij ... Veel beterschap

Re: Uppp ervaring

14
Heel mooi bericht Leentje.
Nog een paar dagen volhouden.

Beterschap
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Uppp ervaring

15
Dag 10: de pijn is weg, heb nog een raar gevoel in de keel maar is niet pijnlijk. Ik heb ook het gevoel dat ik al beter slaap, volgens mijn partner snurk ik niet meer. Ik ben wel nog heel moe nu maar dat lijkt me ook normaal met al die pillen. Voilà, ik bouw de medicatie af en hoop tegen volgend weekend tiptop te zijn ... Maar mijn conclusie is: het is even afzien, maar ik vind het het alleszins waard voor wat ik nu in ruil krijg hoor ... aan iedereen die de ingreep ondergaat: succes, hopelijk niet teveel pijn en houdt het eindresultaat voor ogen, het is het absoluut waard ! :-)

Re: Uppp ervaring

17
nee, dat niet, ik denk dat dit hier enkel gebeurd moest ik na een tijd geen verbetering merken. Als ik al jullie ervaringen lees, staan wij hier zo ver nog niet wat betreft apneu-onderzoek enzo ... Ik heb ook veel minder uitleg en informatie gekregen van het slaaponderzoek en ben enkel bij de kno-arts langs geweest. En heb blindelings op haar vertrouwd. Maar ok, ik merk nu al resultaat dus geen spijt. Ik ken ook niemand in mijn kennissenkring die daar last van heeft of zo, volgens mij rust hier nog een groot taboe op. Jammer.
Maar gelukig op dit forum terechtgekomen :-)

Re: Uppp ervaring

18
Ha Leentje

Het is ook fijn dat je hier bent met je positieve instelling. Ik hoop dat je ons ook af en toe bezoekt als je helemaal bent opgeknapt. Vraag gewoon voor een slaaponderzoek een half jaar of eerder mocht je onverhoopt toch klachten krijgen.

Groetjes, Thea

Re: Uppp ervaring

19
Leentje schreef: ... Maar mijn conclusie is: het is even afzien, maar ik vind het het alleszins waard voor wat ik nu in ruil krijg hoor ... aan iedereen die de ingreep ondergaat: succes, hopelijk niet teveel pijn en houdt het eindresultaat voor ogen, het is het absoluut waard ! :-)
Hallo Leentje,
Ik ben het helemaal met je eens: het is het absoluut waard! Maar jij en ik ook trouwens (afgelopen zomer die operatie gehad) hebben wel geluk gehad dat er geen complicaties waren opgetreden na de UPPP. Ik wil ook iedereen die de ingreep laat doen veel sterkte wensen en doorzettingsvermogen als er iets misloopt. Uiteindelijk komt het waarschijnlijk goed!
groetjes
Juulia

Re: Uppp ervaring

20
Inderdaad Juulia, wij hebben geluk gehad ... Vandaag terug gaan werken trouwens en heel blij om terug te kunnen meedraaien. Met eten gaat het heel goed, nog niet 100 % de oude, maar ik kom er wel ... Ik zou hier ook graag iedereen die de ingreep laat doen willen steunen en de raad geven heel veel pijnstillers te nemen en bedenk dat de pijn maar tijdelijk is maar de ingreep een blijvende invloed heeft ! Bonne chance !