Re: Mijn Uppp verhaal

62
Beste mensen,

Het is al weer even geleden dat ik hier geweest ben. Er is het laatste half jaar weer veel gebeurd wat ik met jullie wil delen. Dit om mijn verhaal weer compleet te maken.

Vanaf Oktober 2013 loop ik bij de psychiater in het ziekenhuis. Dit i.v.m. aanhoudende psychische klachten. Uiteindelijk na een stuk diagnostisch onderzoek blijkt dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb op angst gebied. Exacte diagnose is niet gesteld omdat ze mij doorgestuurd hebben naar een top-kliniek op persoonlijkheidsstoornissen. Sta hier nu weer in de wachtlijst en zal daar dit jaar naar verwachting een goed onderzoek en aansluitend een passende behandeling krijgen. Wel is het zo dat er al véél puzzelstukjes op zijn plaats zijn gevallen in zaken waar ik al jaren tegen aanloopt.

Terug kijkend naar mijn moeheidsklachten zie je dat dit door apneu en door psychische klachten veroorzaakt worden. Het één heeft het ander in de hand en vise versa.
Daarnaast blijf ik met veel pijnlijke spieren en gewrichten zitten. Alle medische onderzoeken wijzen niks uit. Het enigste wat er als oorzaak aangeduid wordt is de spanning en stress die voor triggerpoints zorgen. Na verschillende behandelingen hiervoor merk je aanmerkelijk verschil hierin. Echter komt het steeds terug omdat de bron van de stress en spanning niet aangepakt wordt. Affijn dat is weer afhankelijk van een eventuele bahandeling.

Verder heb ik in November een haarnestcyste (fistel was het uiteindelijk niet) weg laten halen. Wond is al dicht alleen nog wat pijnlijk met zitten. Maar ja, dat trekt vanzelf wel weg.

Goed, op KNO gebied waren we nog niet te vreden en heeft de arts me doorgestuurd naar het UZA.
Half november kon ik pas terecht voor een slaaponderzoek waarvan ik nu deze week de uitslag heb besproken met de professor.
In die tussentijd was het achteruit gegaan met mijn neus. Cpap kon ik niet verdragen en gebruikte ik hem dus niet meer vanwege benauwdheid. Terug naar de KNO-arts en na een scan was de conclusie om maar weer een conchotomie te doen (neusschelpen verkleinen). De onderste en middelste neusschelpen waren weer te groot en zat lucht in.
Deze operatie heb ik half december laten uitvoeren. Na nog een AB-kuur erbij gehad te hebben, was de pijn ect weg en je gelooft het niet, maar mn klachten waren verminderd :D . Met nadruk op verminderd want ik ben nog niet te vreden.

Nu ben ik afgelopen dinsdag in het UZA geweest voor de uitslag van het slaaponderzoek en tevens bespreken wat de klachten verder zijn.
Na mijn verhaal gehoord te hebben en wat gekeken in mijn neus wilde hij een neusdoorgankelijkheids test doen. Even kijken hoeveel lucht er door mn neus kan. En ja hoor, wat denk je. Een bevestiging van mijn klachten!!!! Mijn neus ademt niet lekker vrij zoals het hoort. Sterker, mijn linker kant (meeste klachten over) is gewoon ronduit slecht te noemen.
Verder kwam uit het slaaponderzoek niet zoveel nieuws dan een AHI van begin de 20. Snurken viel mee, maar kan wel eens met de lig houding te maken hebben...
Nu moet ik 17 februari voor een slaapendoscopie komen. Hij wil het eens rustig allemaal bekijken. Verder moet ik de laatste scan van mn neus en holtes meenemen welke hij begin maart zal beoordelen. Begin maart zal ik ook de uitslag van de slaapendoscopie krijgen en dan horen we weer verder wat er aan gedaan kan worden.

Al met al wordt er verder gezocht naar de mogelijke oorzaken van apneu en tevens naar de boosdoener van mijn neus.
Verder is natuurlijk het overgewicht een grote boosdoener. Maar afvallen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik doe al een jaar mn best maar tot op heden zonder resultaat.

Ik weet niet hoelang het bij sommige geduurd heeft voordat er een adequate behandeling bezig was voor apneu?? Ik loop nu al 3 jaar ondertussen met de diagnose apneu zonder dat deze dus echt goed behandeld wordt.

Op dit moment zit ik ook in de ziektewet (vanuit de ww) thuis. Dit heeft ook als oorzaak mijn psychische klachten, maar moeheid speelt hierin ook een aanzienlijke rol. Ben benieuwd hoe het gesprek eind vd maand zal gaan met de medische verpleegkundige van het UWV.

Groetjes Dirk.