Mijn Uppp verhaal

1
Hallo iedereen,

IN mijn voorstelling heb ik al benoemd dat ik de uppp zou ondergaan. Ik wil jullie hierover op de hoogte stellen van mijn ervaringen.

Gisteren de 21e mei ben ik geholpen. Na de operatie veel ijsjes en ijswater gedronken. Pas in de avond begon de pijn toe te nemen. Daarvoor via het infuus pijnstilling gehad. Ik merk wel dat de zetpillen van Paracetemol minder goed de pijn onderdrukken. Heb daarom begin de nacht nog 1 van diclofinac gehad welke goed hielp.
De nacht heb ik weinig kunnen slapen. Maar voel me toch redelijk goed. Ook de nasleep van de narcose viel me mee.

AL met al, zag ik er best wel tegenop, maar is het uiteindelijk allemaal erg mee gevallen.

22e mei (vandaag).
Ik ben nu zojuist thuis gekomen uit het ziekenhuis. De pijn is erger als gisteren. Vooral het slikken en veel praten. Veel ijsjes eten en ijswater drinken dus. Verdere verloop van de dag volgt nog......

Re: Mijn Uppp verhaal

4
Beterschap Dirk.
Wat ik zojuist ook al aan Leentje schreef, zorg dat je flink blijft drinken / waterijs eten en VOORAL STEEDS op tijd voldoende pijnstilling innemen. Als je dat af en toe vergeet of te laat doet heb je jezelf ermee.
Sterke ook.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Mijn Uppp verhaal

6
geaaart schreef:en VOORAL STEEDS op tijd voldoende pijnstilling innemen. Als je dat af en toe vergeet of te laat doet heb je jezelf ermee.
Dit heb ik idd gemerkt ja. Consequent innemen gaat het goed, maar ik was het even vergeten en de pijn kwam goed opzetten.

Re: Mijn Uppp verhaal

7
Heel goed Dirk.
Hoop dat je de komende dagen zal merken dat je pijn af gaat nemen.
Beterschap.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Mijn Uppp verhaal

8
Dirk1985 schreef: 22e mei (vandaag).
Ik ben nu zojuist thuis gekomen uit het ziekenhuis. De pijn is erger als gisteren. Vooral het slikken en veel praten. Veel ijsjes eten en ijswater drinken dus. Verdere verloop van de dag volgt nog......
Nou hierbij het verdere vervolg van de afgelopen dagen....
22 mei: Ik was dus thuis gekomen met flink pijn. De paracetamol zetpillen nam de pijn niet voldoende weg. Ik heb naproxen thuis liggen en ben die er dus naast gaan gebruiken. Dit hielp goed en de pijn was goed te dragen.
Praten en slikken blijft gevoelig, maar daar moeten we maar mee leven eventjes.
Heb dezelfde avond nog een maaltijd van baby voeding op. Dit duurde eventjes maar ging wel goed.
Deze dag voelde ik me echt ziek, heb dan ook veel op bed gelegen.

23 mei: Deze dag ging erg goed. Heb een ochtenddrinkontbijt genomen. Pijn was goed de doen. Ben ook best een poos op geweest.
Helaas ging het 's avonds wat minder, maar dit was te verwijten aan dat ik de pijnstilling te laat ingnomen had. Weet je gelijk weer waarom je die moest nemen :) Verder heb ik goed kunnen slapen en ook weer wat kunnen eten.

24 mei: (vandaag) Heb dit keer een lange nacht gemaakt. Goed kunnen slapen en voelde me ook goed. Had erge trek in eten en had geen zin in iets vloeibaars. Heb dus 2 boterhammen (zonder korst) op. Moet eerlijk zeggen dat dit erg goed ging. met kleine hapjes en goed kauwen kom je er wel.
Al met al, tot en met nu valt het me allemaal reuze mee. Zolang je maar zorgt dat de pijn niet door kan zetten want dan is het niet te harden.

Groetjes en tot gauw....

Re: Mijn Uppp verhaal

9
Gistermiddag werd de pijn behoorlijk.... Misschien doordat toen gegeten had?? Valt mij op dat dit nu elke keer zo is, na eten begint de pijn behoorlijk op te lopen. Maar goed, flink drinken erna.

Vanmorgen, we leven ondertussen in dag 4 viel de pijn wel mee, maar in de loop van de middag begint deze weer op te komen. Je wordt er soms een beetje moedeloos van. Alles doet dan pijn, praten, slikken (wat je toch blijft doen met al dat speeksel). Heb regelmatig een kriebel in mn keel waar ik van moet kuchen. Hoop dat de pijn snel minder wordt.

Re: Mijn Uppp verhaal

13
PFFFFF, die ..... pijn, heb vanaf zaterdagavond nauwelijks meer gegeten. Drinken, praten alles doet pijn.... Niet om te harden.
Vanmorgen gelijk de KNO gebeld. Heb nu de diclofinac zetpillen gekregen. De pijn is nu aan het zakken.

Ongelofelijk wat een simpele shake/smoothie voor pijn kan veroorzaken. Ik wilde wat eten/drinken omdat ik zo slap was. Je denkt dat het wel mee zal vallen maar na 2 slokken verging ik van de pijn. Tranen in mn ogen en ik kan wat pijn verdragen hoor.....
Heb nog nooit zo snel naar de diepvries gerend voor een ijsje (zelfs als kind nog niet :P ).

Affijn, nog ff volhouden en dan zal de pijn vanzelf minder worden....

Groetjes Dirk

ps, zoals Leen al aangaf, proberen naar het eindresultaat te kijken.

Re: Mijn Uppp verhaal

14
Sterkte Dirk.

Gebruik je pijnstilling goed zolang je het nodig hebt. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar wat ik hier van anderen heb gelezen is dat er vaak een combinatie van Diclofenac en Paracetamol zeer consequent wordt gebruikt de eerste tijd.

Groetjes, Thea

Re: Mijn Uppp verhaal

15
ik heb er nog een "paardemiddel" bij genomen, nl Zaldiar. Een sterke pijnstiller, na 1 dag was de pijn sterk verminderd, maar had wel een zwaar hoofd ... 2 x keer voor het slapengaan genomen en de pijn was weg.

Sterkte nog, je bent er bijna Dirk !

Re: Mijn Uppp verhaal

16
Nou, afgelopen nacht weer lekker afgezien.... Het begon ermee dat ik ben gaan braken. Hierbij kwam er bloed mee. Ik kon zelf niks in mijn mond ontdekken en de hoeveelheid bloed viel mee. Dus heb nog lekker wat ijsjes op en water gedronken en heb wat proberen te slapen. Helaas lukte dit niet lekker en de pijn werd ook weer erger ondanks de diclofenac met paracetamol.
Heb vanmorgen toch de KNO voor de zekerheid nog maar eens gebeld. Mocht toen langs komen bij mn arts.
Conclusie was op zich wel bemoedigend. Mijn keel zag er goed uit. Wel vond hij dat de pijn te lang aanwezig was in deze mate wat er op duidde dat er een infectie aanwezig kon zijn. Uit voorzorg dus een antibiotica gekregen. Morgen zou de pijn stukken minder moeten zijn anders moet ik terug bellen. Wel was het advies om even alleen maar te leven op ijsjes en water en vanaf morgen enkel wat vla of yoghurt. We gaan eens kijken of dit dan weer gaat, want de afgelopen 2 dagen kreeg ik dit niet eens weg zonder dat na 2 happen de pijn zo erg werd dat ik naar de ijskast moest voor een ijsje.

We wachten dus nog even af, maar de verwachtingen zijn er wel dus daar zullen we maar aan vast blijven houden...

groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

17
Leentje schreef:ik heb er nog een "paardemiddel" bij genomen, nl Zaldiar. Een sterke pijnstiller, na 1 dag was de pijn sterk verminderd, maar had wel een zwaar hoofd ... 2 x keer voor het slapengaan genomen en de pijn was weg.

Sterkte nog, je bent er bijna Dirk !
Ik moet uitkijken met bepaalde pijn medicatie i.v.m. hartslag en bloeddruk. Overigens zijn ze met Diclofenac voorzichtig omdat deze weer sneller bloedingen kan veroorzaken.

Re: Mijn Uppp verhaal

19
Ik zal jullie weer even bijpraten over hoe het nu gaat...

Vanaf een dinsdag aan de antibiotica gegaan. Op zich merk ik wel dat de globale pijn nu weg is. Maar met eten en/of drinken gaat het nog steeds niet. Zelfs simpel water is al verschrikkelijk pijnlijk. Op de plaats waar de amandelen gezeten hebben is het net of er een fles alcohol in een wond gegoten wordt. Na 2 a 3 slokken is het te pijnlijk om nog door te gaan. Uitstraling naar oren, kaak enz. Vanmorgen maar opnieuw contact met de KNO gehad. Ze zouden terug bellen.... Wachten het even af.

Zo kan het dus niet verder, want heb vanaf zaterdagavond nog nauwelijks iets gegeten. Drinken gaat ook slecht. Krijg dus veel te weinig vocht binnen.

Gisteren 1 schaaltje vla op waar ik de hele dag over gedaan heb. Elke keer een paar hapjes. Daarna een uur ong. mn keel laten rusten voordat ik opnieuw iets zag zitten te nemen.

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

20
Dit klinkt knap beroerd Dirk.
Heel goed dat je de KnO arts gebeld hebt. Laat ze maar even in je keel kijken.
Misschien is er toch iets geinfecteerd geraakt .

Beterschap.
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!