Re: Mijn Uppp verhaal

22
Sorry dat het even geduurd heb....

Afgelopen vrijdag eindelijk contact met de kno arts. Deze heeft mij op laten nemen. Lig nu dus aan het infuus. Antibiotica en stevige pijnstilling. Vanaf gisteren is er duidelijk verbetering en heb ik zelfs redelijk vla kunnen eten en kunnen drinken.

Gelukkig heeft mijn eigen kno-arts weekend dienst. Die komt straks nog langs. Even afwachten wat we verder afspreken. Hoop dat ik iets aan vast voedsel kan eten.

Nou, als ik weer wat nieuws heb meld ik me weer.

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

23
Jee Dirk,

zo mooi weer en dan weer in het Ziekenhuis liggen!!

Ik hoop voor jouw dat jouw ellende nu snel voorbij is en dat je de positieve ervaringen van jouw operatie mag gaan beleven.

Sterkte ermee en hopelijk weer snel thuis.

Groet Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn Uppp verhaal

24
Hallo Dirk,
Erg vervelend weer terug te zijn daar.
Maar heel goed dat men het zekere voor het onzekere gekozen heeft.
Men heeft dus kennelijk toch aanleiding gezien je aan het AB infuus te hangen.

Hoop dat het snel verbeteren zal.
Sterkte
gr. Aart
Resmed S9, CPAP, druk 8,5 Swift FX neusmasker + Puresom kinband.
Tevens 3 jaar gebruiker van de SPT.
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING €32,50/€30/JAAR? WORD LID!

Re: Mijn Uppp verhaal

25
Dirk1985 schreef: Afgelopen vrijdag eindelijk contact met de kno arts. Deze heeft mij op laten nemen. Lig nu dus aan het infuus. Antibiotica en stevige pijnstilling. Vanaf gisteren is er duidelijk verbetering en heb ik zelfs redelijk vla kunnen eten en kunnen drinken.
Hallo Dirk,
Wat goed dat je het hele beloop vanaf je operatie zo voor ons hebt opgeschreven. Ikzelf heb ook zo'n operatie gehad en weet van de pijnen, maar ik besef steeds meer dat ik wel geluk heb gehad. Geen infecties, geen bloedingen etc. Met mij gaat het nog steeds erg goed. Goed slapen, goed wakker worden. Ik hoop dat het bij jou uiteindelijk ook goed komt. Ben je nog opgenomen of weer thuis?
groetjes
Juulia

Re: Mijn Uppp verhaal

26
Hoi iedereen,

Mag waarschijnlijk deze morgen weer naar huis toe. YES!!!!
Vanaf gisteren weer lekker kunnen eten en drinken. Lang leve de medicatie via het infuus :lol:
Ben nu weer terug op de medicatie zoals ik thuis ook gebruikte. Nog even afwachten wat de KNO deze morgen zal zeggen als ie langs komt, maar waarschijnlijk krijg ik mn ontslag.

Pijnen zijn nu goed te doen en voel me echt een stuk beter. Heerlijk gewoon. Volgens mn kamergenoten snurkte ik niet dus....... :D

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

27
Dirk1985 schreef: Pijnen zijn nu goed te doen en voel me echt een stuk beter. Heerlijk gewoon. Volgens mn kamergenoten snurkte ik niet dus....... :D
Hoera! Wat fijn dat t nu goed met je gaat!
groetjes
Juulia

Re: Mijn Uppp verhaal

30
Nou gistermorgen idd mijn ontslag gehad. Heerlijk om weer thuis te zijn. Voel me echt stukken beter.
Pijn is heel goed te doen. Gebruik nu enkel nog de paracetamol. Kan weer redelijk goed eten/drinken. Al met al een flinke vooruitgang.

Slapen gaat nog niet helemaal lekker, maar dat komt ook nog wel. Volgens mn vrouw snurk ik idd niet, maar geef ze wel aan dat ik toch nog wel apneu's heb. Affijn, dat zien we later wel als ik opnieuw een slaap onderzoek heb.

Deze week nog lekker gebruiken om op te knappen dan kan ik volgende week weer lekker aan het werk.

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

31
Dirk1985 schreef:Volgens mn vrouw snurk ik idd niet, maar geef ze wel aan dat ik toch nog wel apneu's heb. Affijn, dat zien we later wel als ik opnieuw een slaap onderzoek heb.
hoi Dirk,
Ik heb ondanks UPPP ook nog wel apneus, eigenlijk alleen als ik op m'n rug lig, dus mijn gemiddelde AHI is maar zoiets van 3, terwijl ik toch in rugligging 24 (of was t nou 16?) keer per minuut stop met ademhalen. Ik zorg dus dat ik minder op mijn rug ga liggen (heb daar de Snorebreaker voor, die ik niet helemaal gebruik zoals t zou moeten trouwens, maar die mij toch helpt). Ook snurk ik nog wel volgens mijn echtgenoot, maar niet meer zo erg en langdurig als vroeger. Ik voel me sinds de operatie meestal kiplekker als ik wakker wordt. Mijn kwaliteit van leven is enorm vooruit gegaan iig. Hopelijk gaat dat bij jou ook gebeuren. k Ben benieuwd naar de uitkomst van jouw volgend slaaponderzoek.
Geniet nog even van je weekje thuis.
groetjes
Juulia

Re: Mijn Uppp verhaal

33
Theab schreef:Hoi Dirk

Ik ben blij dat het weer goed met je gaat. Knap goed op en als je jezelf nog niet goed genoeg voelt blijf dan wat langer thuis. Gun jezelf de tijd die je nodig hebt.

Groetjes, Thea
Dat doe ik zeker wel. Je leeft tenslotte niet op te werken......

Re: Mijn Uppp verhaal

34
Nou het gaat echt de goede kant op. Vandaag zelfs zonder pijnstilling gedaan en heb nauwelijks pijn meer.
Het voelt nog wel vreemd in mijn keel. Voel de laatste hechtdraadjes nogal goed...
Affijn dat gaat ook wel weer over.

Wel blijft de moeiheid nog goed aanwezig. Kan ook nog niet zeggen dat ik zo geweldig slaapt. 's middags doe ik ook nog een dutje.
Wanneer ging dit bij jullie de goede kant op??

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

35
Hallo Dirk,

Je bent natuurlijk een tijd onder narcose geweest. Dit kan nog een week of drie nawerken heb ik gehoord. Ook heb je wwarschijnlijk een tijd lang met onbehandelde apneu rondgelopen, dat moet natuurlijk ook z'n tijd hebben.

Geniet van het mooie weer en ga van het positieve uit.

Groet Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn Uppp verhaal

36
Het gaat lekker de goede kant op. Ik ga maandag weer proberen te werken.
Moeheid blijft wel aanwezig, maar dat heeft, zoals Ruud ook al aangaf, zijn tijd nodig.

Ik ga dit gedeelte sluiten. Uiteraard blijf ik wel op dit forum aanwezig.

Terugkijkend op de operatie kan ik alleen maar zeggen dat het de moeite waard is geweest. Het is even een paar weken stevig doorbijten maar als je er eenmaal doorheen ben kun je van het positieve resultaat genieten

groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

37
Beste mensen,

Ik heb toch nog eens een vraag naar aanleiding van de operatie.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je gehemelte minder gezwollen was ect.

Aan 1 kant vind ik het er mooi uit zien. Alle hechtingen zijn weg. Geen witte vlekken meer ect.
Aan de andere kant hangen nog steeds hechtingen. Daar blijven ook witte vlekken zitten. Daarnaast begint het daar weer langzamerhand steeds meer pijn te doen met eten. Drinken heb ik weinig tot geen last, maar met eten ga ik toch de ene kant vermijden vanwege de pijn. Ik heb ook daar het idee dat deze roder eruit ziet als de andere kant.

Komt dit herkenbaar voor of is dit een slecht teken??

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Groetjes Dirk

Re: Mijn Uppp verhaal

40
Hoi iedereen,

Moet toch ff wat van me af typen.

Heb afgelopen maandag gelijk contact gezocht met de KNO afdeling. Dit naar aanleiding van de vreselijke moeheid die vanaf vorige week is begonnen. Ben al jaren moe, maar zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad. Durf zelfs niet meer naar mn werk te rijden omdat ik bang ben in slaap te vallen in de auto. Blijf daarom maar thuis. Verder ben ik compleet kapot. Voel me nog net zo moe als ik uit bed kom, dan toen ik erin ging. Heb wel geprobeerd met mn cpap op te gaan slapen, maar krijg het dan vreselijk benauwd waardoor ik deze dus weer af gooit.

Aangezien ik in een ander ziekenhuis voor mn apneu onder behandeling was, dan waar ik bij de KNO onder behandeling bent is het lastig om weer wat te doen aan mijn cpap. Heb namelijk weinig vertrouwen in het ziekenhuis waar ik was en wil dus met alles nu naar het zelfde ziekenhuis als waar ik bij de KNO onder behandeling ben. Vervelende is dat ik dus opnieuw de wachtlijst krijg van 6 weken. Alhoewel er nu wel geprobeerd is om mij met spoed ( 1 week) bij de longarts te krijgen.

Van mijn moeheid word ik compleet gek. Ben echt ten einde raad wat ik nog kan doen. Zou weken kunnen slapen voor mijn gevoel. Heb nergens geen zin meer in en zie niks meer zitten.

Verder had ik bij de KNO aangegeven dat ik opnieuw pijnklachten kreeg aan 1 kant van mijn keel. Op zich is de pijn allemaal wel te dragen, maar wordt heel langzaam erger. Als reactie kreeg ik terug dat dit niks verontrustends was en dat het herstel nog wel een aantal weken kon duren.

Als ik dan de reacties leest van mensen die flink opknappen na een uppp operatie, lijkt het bij mij wel het tegenovergestelde.
Eerste week ging goed. 2e week was een ramp, wat door een infectie bleek te komen.
3e week ging weer goed, na een AB-infuus.
De 4e week ben ik weer gaan werken waarbij ik donderdag totaal op was en weer thuis ben gebleven omdat ik niet meer kon.
Het is nu ondertussen de 5e week en het gaat nog slechter als de weken hiervoor.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.......

Mijn gevoel zegt dat dit niet normaal is, maar in het ziekenhuis doen ze alsof dit er allemaal bij hoort en het vanzelf goed komt.
Wat zijn jullie ervaringen hierin??

groetjes Dirk