UPPP

1
hallo, wil me even voorstellen ben 52 jaar door slaaponderzoek geconstateerd dat ik tussen de 30 en 40 stops per uur had daarna met longarts en kno arts besloten uppp operatie te doen.

dinsdag 13aug 13.00 uur operatie s avonds weinig pijn kon niet drinken met moeite waterijsje gegeten.

woensdag 14 aug s morgens met vanillevla medicijnen geslikt ging goed na controle smiddags naar huis enkele boterhammen zonder korst gegeten door de dag toch wat zeurende pijn bij slikken avondmaaltijd puree met appelmoes lauw wat zeer goed ging.

donderdag 15 aug bij ontwaken keelpijn denk door droge mond na wat water weer draaglijk boterham zonder korst geen probleem ( echter geen feest) merk door de dag dat water uit de koelkast mij het beste helpt avondeten met boterhammen.

vrijdag 16 aug lees in eerdere verslagen dat de vierde dag het ergste word ook door kno arts bevestigd smorgens door droge mond erge keelpijn echter de dag door draaglijk avondmaaltijd normaal later op de avond een biertje gedronken.

zat 17 aug door droge mond wat last rest volgt nog dus tot nu toe zeer tevreden over het verloop mijn medicatie is nu 4x daags paracetamol 1000 mg en 2x daags naproxen 500 mg.

rest van mijn verslag volgt

Re: UPPP

2
Hallo Brent

Welkom bij ons forum.

Bedankt voor jouw bijdrage en veel sterkte de komende twee weken.

Groet Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: UPPP

4
bedankt Ruud en Leentje voor jullie reactie.

zondag 18 aug geen problemen met eten pijn oppervlakkig maakte me wat druk om de waarschuwing dat de 4e en 5e dag het zwaarst zou zijn maar dit is gelukkig uitgebleven ( of moet nog komen ? )

maandag 19 aug geen byzonderheden halve dagen gaan werken zolang de pijnmedicatie op tijd word ingenomen geen problemen

dinsdag 20 aug geen problemen

verder verslag volgt

Re: UPPP

5
Mooi zo Brent, ga zo door. Pijn is nooit gewenst en als je er van verschoond kan blijven, is dat mooi mee genomen.

Hoe is het met de apneu tijdens het slapen?

groet Ruud J,
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: UPPP

6
brent schreef: maandag 19 aug geen byzonderheden halve dagen gaan werken zolang de pijnmedicatie op tijd word ingenomen geen problemen
dinsdag 20 aug geen problemen
Hallo Brent,
Wat ontzettend fijn dat je al zo snel weer aan het werk kan! Hopelijk heeft de operatie net zo'n positief effect als dat ie bij mij heeft gehad. Ik snurk nog wel een beetje, maar mijn nachten hebben zoveel aan kwaliteit gewonnen! (vorig jaar juli geopereerd UPPP)

vr. groet,
Juulia

Re: UPPP

7
hallo allen,

Bedankt voor jullie reactie, wat apneu betreft Ruud kan ik je helaas nog niets mededelen.

Ben nu anderhalve week verder en geen byzonderheden eten gaat goed warme dranken koffie/thee ben ik nog wat voorzichtig mee pijn is goed onder controle nog steeds 4x paracetamol 1000 mg en 2x naproxen 500 mg per dag.
Heeft iemand ervaring wanneer je de pijnmedicatie af kunt bouwen of stoppen?

gr Brent

Re: UPPP

8
brent schreef: Heeft iemand ervaring wanneer je de pijnmedicatie af kunt bouwen of stoppen?
Hallo Brent,
Ik zou het gewoon stap voor stap proberen. Eerst die paracetamol langzaam aan verminderen. Kijken hoe dat gaat en dan pas de naproxen. Niet te bang zijn, als de pijn heftig wordt, neem je gewoon snel weer een pil! Ik zou niet verbaasd staan als je dit pijnstillen nog een tijdje moet volhouden. Bij mij was t pas na 3 volle weken dat ik begon te verminderen (als ik me goed herinner tenminste... ik vond dat ik lang pijn had iig).

Over een tijdje zal je wel weer een proef-slaapnachtje krijgen. Dan kan je zien hoe je AHI geworden is. Ik ben benieuwd!

vr. groet,
Juulia

Re: UPPP

9
29 aug al 3 dagen gestopt met de paracetamol geen probleem geen pijn meer terugkijkend weinig problemen gelukkig dus de ingreep geslaagd ben benieuwd naar het verdere verdere verloop .

heeft daar iemand ervaring mee?

UPPP

10
hallo

Alweer een tijd geleden heb verder nergens geen last van ben voor controle terug naar het ziekenhuis geweest allemaal goed en nu komende maandag 4 november een nieuw slaaponderzoek ben zeer benieuwd houd jullie op de hoogte Gr