Hai
Ik heb met veel interesse alle verhalen op dit forum gelezen mbt de UPPP operaties.
Ik ben 35 jarige man uit Brabant.
Ik kampte al ruim 15 jaar met zeurende koppijn. Na vele jaren zeuren bij de huisarts werd ik dan toch eens doorgestuurd naar de Neuroloog. na diverse onderzoeken een slaaponderzoek, bleek ik Slaapapneu te hebben (volgens mij 14 op mijn zij en 58 op mijn rug). Nadat ik een MRA had gekregen leek het probleem ietwat te zijn verbeterd, maar nog niet naar mijn zin.
Dus de KNO arts dit medegedeeld. Hij vertelde mij van de UPPP. Ik zei meteen... doe maar. Oh wacht even zei hij. Kijk het thuis nog even rustig na. Google maar even wat, want het is niet een pijnloze operatie.
Toen ik thuis ging kijken (met name op dit forum) schrok ik toch heel erg. Ik ben niet zo van de pijn. Daarom moest ik wel even schrikken. Na gesprekken met mijn vrouw, toch besloten om het te gaan doen. Want ja.... na 2 weken pijn lijden kan wel het probleem opgelost danwel verminderd worden.
Na twee weken werd ik dan geopereerd. Dat was afgelopen donderdag. Ik moest me om 08.30 uur melden in het ziekenhuis. Om 11.00 uur werd ik geholpen en rond 13.00 uur was ik terug op de afdeling. Na een aantal koude glaasjes water en waterijsjes, was ik wel content. Ik dacht...... so dat valt allemaal wel mee.
Ik slikte 3x per dag 2x500mg Paracetamol en 2x 50mg Tramadol.
Na een nacht in het ziekenhuis waarbij ik niet geslapen had (kwam ook door de andere patiënten op mijn kamer) mocht ik de volgende ochtend naar huis. Dat was gisteren.
Ik was wel nog erg duizelig en slaperig toen ik naar huis ging. Naarmate het later werd ging mijn keel meer pijn doen. Ik heb toen een half bakje vla kunnen eten en nog een ijsje.
''s nachts nauwelijks geslapen. Elk uur werd ik wel wakker en heb ik water gedronken en om 02.30 uur nog even een ijsje gaan eten.
In de ochtend deed het ook erg zeer. Echter rond de middag werd het weer wat minder. Voor de zekerheid toch het ziekenuis gebeld voor de zekerheid, want ik mocht thuis maar de helft van de Tramadol dan dat ik in het ziekenhuis mocht. Mij werd verteld dat ik toch als het echt zeer deed de Tramadol mocht verdubbelen net als in het ziekenhuis.
Morgen en overmorgen wordt gezegd dat dat de zwaarste dagen zijn. Ik ben benieuwd. Ik vind de stank uit mijn mond eigenlijk wel vervelender. Ook het snuiten van mijn neus doet zeer en het straalt door naar mijn oren. Vandaag heb ik nog niks gegeten als twee ijsjes en ijswater. Ik zal me latger weer melden.