UPPP operatie

1
Beste allemaal,

Ik ben benieuwd of hier mensen op dit forum zijn met positieve en negatieve verhalen over de UPPP operatie. Ik ben bij de KNO arts geweest en heb zelf 7 AHI per uur met MRA beugel en snurk nog steeds heel hard. Dat is onlangs uit het slaaponderzoek gekomen. De KNO arts heeft het besluit genomen om bij mij een UPPP operatie door te laten gaan. De reden hiervan is dat mijn AHI gehalveerd wordt en mijn snurken helemaal verdwijnt. Dus als ik geopereerd ben hoop ik geen OSAS patient meer te zijn.
Wat zijn jullie adviezen over de UPPPP operatie?

Met vriendelijke groet,

Roos.

Re: UPPP operatie

3
Ik had ook een mra en hield mezelf nog wakker met gesnurk.
Ook dit voorstel gekregen en het niet gedaan, maar overgegaan op een cpap, daarmee was het snurken ook verholpen.

Een operatie is niet meer terug te draaien en er kunnen nogal wat ongewenste bijwerkingen optreden. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die de operatie met glans en het gewenste effect hebben doorstaan, heb ik altijd begrepen dat het effect ook wel eens tijdelijk kan zijn...

Er valt veel over te lezen hier op het forum.
Sterkte met je beslissing!

Re: UPPP operatie

5
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb de meldingen gelezen en dat zijn toch nog wel positieve reacties. Twee weken wat pijn hebben is niks als je je hele leven nergens meer last van Apneu kan hebben. Ik denk nog steeds zelf als je net als mij weinig AHI per uur hebt en snurkt niet in aanmerking kan komen voor een CPAP. Als je lage AHI hebt per uur is deze operatie perfect lijkt mij zo. Ik ga de gok maar wagen.

Met vriendelijke groet,

Roos.

Re: UPPP operatie

6
Roos,

Een lage AHI vertel je, maar dat is waarschijnlijk gemeten met een slaaptest en met de MRA, neem ik aan?

Misschien is jouw ahi wel veel hoger als je zonder MRA deze test zou doen.

Je zou dan wel minimaal een week of twee weken zonder MRA moeten slapen voor dat je een slaaptest laat doen.

Is daar naar gekeken of over gesproken?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: UPPP operatie

7
Ik heb met mijn beugel een AHI van 2 per uur, prachtig resultaat dus, en kwam toch in aanmerking voor de cpap door mijn gesnurk.

Maar dan nog is natuurlijk de ene arts de andere niet en de ene verzekering de andere niet.

En voor zover ik weet zijn de goede resultaten van de operatie niet levenslang. Dus mocht je de operatie gaan doen, hou jezelf goed in de gaten, want bij sommigen komt het na een paar jaar alweer terug. :)

Re: UPPP operatie

8
Ruud J, schreef:Roos,

Een lage AHI vertel je, maar dat is waarschijnlijk gemeten met een slaaptest en met de MRA, neem ik aan?

Misschien is jouw ahi wel veel hoger als je zonder MRA deze test zou doen.

Je zou dan wel minimaal een week of twee weken zonder MRA moeten slapen voor dat je een slaaptest laat doen.

Is daar naar gekeken of over gesproken?

Groet RuudJ
Nee, daar is niet over gesproken. Er is een slaaponderzoek geweest met de MRA beugel in en daar kwam uit dat ik 5 AHI per uur nog heb. Ik weet wel zeker dat mijn AHI hoger is zonder beugel. Dat vond de KNO arts niet nodig.

Groetjes: Roos.

Re: UPPP operatie

9
Roos weet jij misschien nog jouw ahi bij de allereerste slaaptest?

Zonder MRA zal je na verloop van tijd weer terug terugvallen op deze waarde of misschien iets hoger.

De operatie zal deze waarde misschien voor 50 % of meer verlagen.

Belangrijk om te weten is dus wat er dan nog over is.

Daarom is het belangrijk om te weten hoe hoog deze was voor het gebruik van hulpmiddelen.

Natuurlijk wens ik dat jouw operatie de oplossing zal brengen, maar zoals Sterre ook zegt het kan ook terug komen.

Daarom is het belangrijk om alles goed voor jezelf na te gaan.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

UPPP operatie

10
Beste Ruud,

Bij de eerste slaaponderzoek was mijn AHI tussen de 5 en de 9 per uur heb ik opgezocht. Als deze apneu's gehalveerd worden door de operatie ben ik natuurlijk allang blij.
Beslissingen nemen is moeilijk.

Re: UPPP operatie

11
Hallo Roos
met zo lage AHI kan ik mij voorstellen dat je voor de UPPP operatie kiest.

De kans van slagen is dan redelijk groot. Een mens moet de gok eens kunnen maken he.

Ik blijf je berichten volgen.

Hou ons op de hoogte van het verdere verloop.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

UPPP operatie

12
Beste allemaal,

Ik ben gisteren bij de anesthesist geweest in het ziekenhuis. Ze hebben de UPPP operatie van a t/z uitgelegd. Ik ben helemaal op de hoogte en ga eerst drie weken op vakantie en daarna onder het mes. Ben heel benieuwd, zijn er veel mensen die deze operatie hebben ondergaan?

Met vriendelijke groet,

Roos.

Re: UPPP operatie

13
Hallo Roos,

Ja er zijn best wel forum leden die deze operatie hebben ondergaan.

Vaak succes vol en zij komen af en toe nog wel eens terug op het forum.

Alleen niet zo vaak meer en het is nu ook vakantie tijd.

Je kunt de zoekfunctie gebruiken en zoeken op UPPP

Nog een prettige vakantie toegewenst, waar gaat de reis heen?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

UPPP operatie

14
Een goedemorgen,

Wij vertrekken naar Het Zwarte Woud in Duitsland met de caravan voor drie weken, heb er zo zin in. Volgende week vrijdag gaan wij rijden. Ga jij nog op vakantie Ruud?
Ja, ik denk dat een hele hoop mensen op vakantie zijn, moet ik anders een andere groep met titel UPPP maken of zo laten?
Ik ben wel benieuwd naar recente ervaringen.

Groetjes: Roos.

Re: UPPP operatie

15
Roos,

Gewoon dit topic aanhouden.

Vandaag is mijn laatste vakantie dag. Dan zitten mijn drie weken er weer op.
Wij hebben een stacaravan in ursemmerplas tussen Alkmaar en hoorn in.

Zitten gisteren en vandaag nog in de sauna Spa Zuiver en vanavond weer op de camping tot zondag.

Maandag begint de Stress weer.

Veel plezier met de sleurhut en veel mooi weer toegewenst in het Zwarte Woud.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

UPPP operatie

16
Lekker zeg, in de sauna hmmmm dubbel genieten dus. Geniet jij ook nog van je laatste weekend, morgen wordt het onweer en regen hoop dat je nog droge dagen hebt.
Ik hoop dat we droge dagen krijgen, maar daar ga ik wel vanuit. :D

Groetjes: Roos.