Re: De uppp operatie

23
Na een paar dagen van veel hetzelfde (wel een stijgende lijn) ben ik inmiddels van de morfine pillen af, ook met de diclofenac gestopt en begonnen met ibuprofen.
Vannacht super lekker geslapen tot 06:30 toen werd ik wakker van een zere keel. Eerst een waterijsje genomen, toen kon ik de paracetamol en ibuprofen slikken. Daarna nog tot 08:30 doorgeslapen, toen moest ik er helaas uit :lol:
Gewoon nachten slapen zonder naar de wc te moeten gaan :shock: Opstaan zonder eerst een uur de plooien uit je gezicht te wrijven :shock: Ik weet niet wat me overkomt.
Eten gaat ook steeds beter, wel zachte dingen, maar vast voedsel Yeah [tanz]
Ben benieuwd wanneer ik weer koffie kan drinken wat nu nog zeer doet ivm temperatuur.

Zodra ik weer nieuws heb schrijf ik weer!

Re: De uppp operatie

27
Het gaat best! Ik ben nagenoeg van alle pijn af en en kan inmiddels alles weer eten. De wonden op de plek waar mijn amandelen zaten gaan al een heel eind dicht, en waar mijn huig zat ziet het er al mooi uit. Slapen gaat denk ik ook beter. Zo nu en dan droom ik, en zaterdag was ik om 06:45 klaar wakker. Uitgeslapen, nog nooit mee gemaakt

Re: De uppp operatie

32
Beste allemaal,
Ik ben inmiddels voor mijn controle slaap geweest, wat een drama.
Het lukt me nog steeds niet om met draden en cement op mijn hoofd, een stevige plakker op mijn vinger en bovenal het slangetje in mijn neus fatsoenlijk te slapen.
Toch een uurtje of 3 weten te tukken, en vandaag voor de uitslag geweest.
Nou was bij het gemiddelde ahi ook de tijd meegenomen waarin ik niet sliep en dus heel onrustig lag en dat kwam op 16,3. Komende vanaf 37 is dat geen slechte score maar na aftrek van de wakkere perioden hield ik een ahi over tussen de 2 en 3!!
Wie zegt dat een uppp niet helpt bij ernstig osas heeft bij deze dus ongelijk. Wellicht zal het in de meeste gevallen kloppen maar het is geen wet. Nou weet ik zelf al hoe goed ik me voel en lekker ik slaap, maar dit is wel ff een top bevestiging. Afspraak gemaakt om over een jaartje nog eens terug te komen en te proberen in die tijd de overtollige kilo's kwijt te raken.

De operatie was goed te doen, de pijn onbeschrijfelijk maar echt dubbel en dwars waard!

Groeten, Ferrie



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: De uppp operatie

33
Hoi Ferrie

Gefeliciteerd met je goede score. Dat was waar je voor ging. Ik begrijp alleen onderstaande niet helemaal. Natuurlijk is 16,3 als je van 37 af komt een hele vooruitgang maar wat ik niet begrijp is het volgende:
Ferrie76 schreef: Nou was bij het gemiddelde ahi ook de tijd meegenomen waarin ik niet sliep en dus heel onrustig lag en dat kwam op 16,3. Komende vanaf 37 is dat geen slechte score maar na aftrek van de wakkere perioden hield ik een ahi over tussen de 2 en 3!!
Hoe kan het dat je in de tijd dat je wakker bent een behoorlijk hogere score hebt dan in je slaaptijd? Ik ben van nature niet blond maar mogelijk heeft mijn huidige (nep) haarkleur iets mee te maken. Uitleg zou voor mij wel prettig zijn. Ik ben altijd in de mood om te leren!

Groetjes, Thea

Re: De uppp operatie

34
Hi Ferrie,

ik heb de ervaring als ik wakker lig met de cpap aan en masker op, dat ik vaak zeer korte periodes "vergeet" te ademen, tenminste dat bemerk ik zelf. Bij de Resmed AirSense S10 kwam duidelijk naar voren dat deze meer Centraal apneu aangaf, vaak met een uitslag van CA = 0,3 of 0,7 per uur. Ik had met dat apparaat maar heel weinig OA en wel Hypopneus. Een uitslag over de gehele maand Mei was 1.03 per uur.

Nu met de F&P Icon als cpap ingesteld (kan geen CA meten) merk ik, dat ik aan OA meestal maar twee of één over de gehele nacht heb, maar dat mijn AHI voornamelijk uit Hypopneus bestaat tijdens de Remslaapperiode. Dus de periode dat je droomt en dus onrustig kan zijn bij het ademen. Uitslag nu over drie weken gemeten 2,31 per uur

Dus heb jij de uitslag meegekregen en kun jij zien dat die 16,3 bestaat uit Hypopneus?

Verder is je uitslag inderdaad positief te noemen, daar het gaat om wat je ervaart en als jij je nu goed voelt bij het wakker worden, dan weet je in elk geval waar je het voor gedaan hebt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: De uppp operatie

35
Ik weet zeker dat ik tot 01:30 wakker heb gelegen bij de registratie maar wel enorm heb liggen draaien. Ik denk dat zodra je draait in bed je wel je buik aanspant maar er met je borstkassen niet veel gebeurt. Een soortgelijke situatie als bij een hypopneu. Om 01:30 heb ik nog op mijn telefoon gekeken en nog een keer naar het toilet geweest, vanaf 02:00 val ik bijna gelijk ik mijn remslaap. Om 05:30 werd ik weer wakker en ben recht op gaan zitten. In die tijd zijn mijn stops op 1 hand te tellen.

Was wel een groot contrast met een eerdere meting waarbij stops van een halve minuut gemiddeld normaal waren, en de saturatie tot onder de 80% daalde.

Re: De uppp operatie

36
Hoi Ferrie, je verhaal lijkt erg op het mijne. Ik ben geopereerd (UPPP/TE) op 5 maart 2105. Net controle gehad bij de longarts en ik ben van 25 naar 9 apneus gegaan. CPAP mag ik inleveren. Hopelijk ben jij er ook vanaf.
Gr. Hans