Oscar neemt veel ruimte in op harde schijf

1
Sinds 2018 gebruik ik SleepyHead en de opvolger Oscar. Bij een opschoonactie op mijn harde schijf blijkt Oscar Data flink wat ruimte in beslag te nemen; onderhand 6 Gb. Alle date vanaf 2018 staan er nog in. Hoe kan ik wat data verwijderen zonder dat ik alles kwijt raak. Ik wil graag de data van 2020/2021 behouden. Zo te zien is het alles of niets. Wie?

Groet, Jan

Re: Oscar neemt veel ruimte in op harde schijf

3
Jan, de gegevens op het sd kaartje worden elke keer opnieuw ingeladen op het moment dat je deze terug steekt in je apparaat. Dus het apparaat onthoud vele jaren van data. Bij Oscar kun je wellicht de data verwijderen door het profiel uit de Data map te verwijderen en een nieuw profiel aan te maken met een andere naam of nummer toevoeging, maar het apparaat zal de data van het interne geheugen van de cpap opnieuw laden. Wat je wel zou kunnen doen is bij Oscar --> Bestand --> Voorkeuren --> Importeer --> een vinkje plaatsen bij Importeer geen sessies ouder dan "datum". De datum kun je dan zelf kiezen. Zo kun je het oude profiel bestand op een aparte schijf kwijt en een nieuw schoon bestand opbouwen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar