OSCAR en problemen met Apple

1
RuudJ schreef: 10 okt 2019, 21:37 Daarna voorzie je het programma van data vanaf je sd kaart.
Het zal wel weer aan mij liggen Ruud. Ik zie dat Oscar mijn data leest, maar daarna houdt het op. Het welkomstscherm blijft staan, alles is grijs behalve de Oximetry Wizard, en er verschijnen geen data. Wat heb ik gemist?

modedit RM: onderwerp gesplitst, titel aangepast en in juiste forum geplaatst.

Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

2
Je kunt Oscar op twee manieren openen. In de folder waar Oscar bestanden staat, staat 2 bestanden die heten Open GL.exe en Broken GL.exe

Misschien even alletwee proberen?

Het kan aan de video kaart liggen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR en problemen met Apple

6
Ik zie daar dat er wel meer problemen met importeren zijn, maar niet speciaal met de Mac. Ik laat het erbij omdat ik Oscar niet meer nodig heb: de ResMed 10 is vanmiddag bij het ziekenhuis ingeruild voor een doosje Diamox. Bij mijn eerste bezoek verwachtte ik een pilletje om te kunnen slapen en kreeg ik een machine naast m'n bed; nu gebeurde het omgekeerde. Gaat dit helpen? We zullen zien ....

Re: OSCAR en problemen met Apple

7
Ik raad je aan om hier heel goed mee op te letten. Zeer zeker goed de bijsluiter te lezen en erg assertief te zijn richting jouw arts.

Apneu is blijvend en gaat niet over met een pilletje. Als je echt een Csas patiënt bent, behoort men je gewoon te gaan behandelen met een asv. Op het Facebook account van de ApneuVereniging komen meerdere mensen voor die nu met de Resmed Aircurve Lumox 150 ST succesvol worden behandeld.

Wil je ons op de hoogte houden van het resultaat?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR en problemen met Apple

8
Dank voor je waarschuwing, Ruud. Ik heb gisteren mijn op het forum opgedane kennis ook al gespuid tegenover de longarts en de ASV ter sprake gebracht, mede vanwege mijn vorige week vastgestelde CSR, maar het protocol vereist het nemen van enige hindernissen. De eerste is Diamox, de tweede zuurstof. Slaaponderzoeken moeten de resultaten uitwijzen. Aangezien het eerste slaaponderzoek tijdens een voor mij abnormaal goede nacht plaatsvond (ik sliep zes uur en scoorde toen 0 op CSR), ben ik wel erg benieuwd naar de verschillen. Vergeef me als ik me de komende weken nog even vlei met de zonder twijfel valse illusie dat ik misschien niet de rest van m'n leven met een machine naar bed moet. Ik breng het forum zeker op de hoogte van het resultaat, en zal dan weer een nieuw topic aanmaken, want met Oscar en Apple heeft dit allemaal niets meer te maken...

Vermeldenswaard is nog het volgende citaat van de longarts: 'Als u in de VS had gewoond en u was verzekerd, dan had ik u nu een ASV voorgeschreven'. Voor wie het nog niet wist, toont dit weer even de prioriteiten aan tussen kostenbesparing en optimale gezondheidszorg.

Re: OSCAR en problemen met Apple

9
Bedankt voor je update. Alleen zuurstof zonder een ander hulpmiddel zal waarschijnlijk niet helpen. Als je een obstructief apneu hebt , dan zal zuurstof alleen niet de keel doen openen, dat is een veel gemaakte fout ook in ziekenhuizen tijden operaties en daarna op de verkoeverkamer. En bij Csas kan er ook obstructieve apneus ontstaan, dus dan is een hulpmiddel altijd nodig.

Ik ben bang dat op deze wijze weer veel tijd verloren gaat met de nodige kans op lichamelijke schade en achteruitgang van fitheid.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar