OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

1
Ik ben een nieuw forumlid en gebruikte altijd Sleapyhead waarmee ik mijn kaartje eens in de paar maanden uitlas, maar van de week wilde ik het weer uitlezen en de laatste datum was 3 maanden geleden. Nu las ik hier dat sleapyhead gestopt was en dat Oscar de opvolger is. Als ik mijn SD kaartje importeer in Oscar krijg ik mijn gegevens tot 17 april te zien, ik krijg nergens een foutmelding te zien, heb ook al een ander SD kaartje geprobeerd maar helaas, van de afgelopen week krijg ik geen gegevens te zien. Ik heb een ResMed S9 Elite en als ik 's morgens op info druk dan krijg ik mijn gegevens te zien, maar helaas kan ik de statistieken niet via sleapyhead of Oscar inlezen. Weet iemand waar het misgaat, omdat ik al jaren kon uitlezen zonder problemen. :weary: .

Groetjes, PierreO

modedit RM: titel aangepast, bericht gesplitst

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

2
Pierre, de maker van SleepyHead is gestopt met het verder ontwikkelen van SleepyHead. Sleepyhead zelf moet nog gewoon werken. Oscar is de opvolger van SleepyHead en zal door een team van mensen in de USA verder worden ontwikkelt. Oscar is een kloon van SleepyHead. Op dit moment is Oscar nog gelijk aan SleepyHead. In december 2019 of Januari 2020 komt er een nieuwere versie van Oscar uit.

Even een vraag, hoelang werk je al met de Resmed S9 en het desbetreffende SD kaartje? Het kan ook vol zijn en dan heb je kans dat de data niet meer wordt opgeslagen. Ook kan het zijn dat het sd kaartje op slot zou staan en dan werkt het ook niet in de cpap.

Is dit misschien het geval? Probeer eerst nog eens met SleepyHead te werken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

3
Bedankt voor het oppakken van deze kwestie.
Ik heb gisteren al een antwoord gegeven, maar helaas vind ik die nu niet terug, vandaar dat ik het nogmaals probeer.
Het kaartje is niet vol, niet op slot en niet beschadigd, ik heb de resmed 9 al 7 jaar en tot 3 maanden geleden kon ik tot op de dag van inlezen alles zien. Omdat Sleepyhead maar tot augustus inlas ben ik via dit forum Oscar gaan gebruiken, maar die leest van hetzelfde kaartje maar tot april van dit jaar, vreemd.

Ook heb ik een ander fat geformateerde lege SD kaart (4Gb) geprobeert en die werd ook beschreven door ResMed 9 maar met hetzelfde resultaat.

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

5
Staat het bestand System Volume info op het sd kaartje geschreven? Kan in verborgen bestanden zitten. Dit wordt door Windows erop gezet en kan problemen met je Resmed S9 veroorzaken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

6
De optie “importeer geen sessie ouder dan” ... is niet aangevinkt.

System Volume info staat er inderdaad (verborgen) op, maar die krijg ik niet verwijdert. Wat mij dan weer bevreemd is dat dat er volgens mij altijd opgestaan heeft en nooit problemen heeft opgeleverd. Hoe krijg ik System Volume info verwijdert, of kan ik het kaartje op een of andere manier via resmed apparaat formateren en opnieuw laten beschrijven met alle gegevens die er vanaf het begin van gebruik opstaan?

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

7
Mijn moeder heeft ook een Resmed S9 en die kan ik normaal wel uitlezen via Sleepyhead (wel op slot gezet via het schuifje) maar altijd als ik hem dan terug plaats in de Resmed met het schuifje weer naar boven, dus niet op slot, dan geeft het Resmed apparaat aan dat hij deze niet herkent. Ik ben dan verplicht om het sd kaartje in de S9 te formatteren. Daarna wordt de informatie van de S9 er weer terug opgezet. Ik vind het vreemd dat het bij jou in zijn geheel niet werkt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

9
Ik zou een nieuwe lege sd kaart nemen. Deze in de Resmed S9 stoppen, dan kijken wat er op het display wordt vermeld. Als er staat dat deze nog geformatteerd moet worden, dan geef je goedkeuring. Wordt er niets gemeld, dan wordt de informatie, lees data, die intern in de S9 opgeslagen is, overgezet op het nieuwe sd kaartje. Daarna dit kaartje op slot in SleepyHead of Oscar proberen uit te lezen. Je huidige kaart zou ik dan nog niet formatteren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR / SD kaart ziet nieuwste gegevens niet (Resmed)

12
Hallo Ruud, ik heb de gegevens van een andere Resmed S9 op mijn SD kaartje gezet en weer in mijn eigen Resmed S9 gedaan en kan nu zien dat hij vannacht weer de gegevens op de SD kaart heeft gezet, alle voorliggende data is verdwenen. Maar goed dan kan ik het vanaf nu weer regelmatig bekijken vermoed ik. Vraag me niet hoe of waar het misgegaan is, het enige is misschien dat ik het op 2 verschillende PC's heb ingelezen en niet het slotje op de SD heb gezet, dat er daar ergens iets misgegaan is. Op het andere kaartje stond trouwens ook het System Volume van Windows.

Bedankt diegene die een steentje hebben bijgedragen om tot een oplossing te komen.

Groet Pierre.