Oscar crasht - 2

2
Tjien, links onderin naast de startknop staat een zoekglas. Als je daar eens Oscar intikt vind je het programma altijd terug. Waar je het ook kunt vinden is bij C --> Program files --> OSCAR --> Open map Oscar --> zoek Oscar.exe en klik daarop met je rechtermuisknop --> kies dan voor "Aan Start vastmaken" of nog beter "Aan Taakbalk vastmaken". Oscar vind je dan terug in de Taakbalk onderaan. Klik erop met je linkermuisknop en Oscar zal zich dan openen. Succes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

3
Tjien schreef: 20 jan 2020, 14:45 Goedendag, ik heb Oscar gedownload, voor de zoveelste keer, want zodra ik het programma in gebruik neem verdwijnt het als sneeuw voor de zon...waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik neem aan dat u bedoelt dat zodra u OSCAR start en een profiel aanmaakt, dat OSCAR crasht zodra u een poging doet om dit profiel te openen. Dit is ook mijn ervaring met OSCAR op Windows 10 in een VM.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

4
persluchtpiraat schreef: 20 jan 2020, 15:58

Dit is ook mijn ervaring met OSCAR op Windows 10 in een VM.
Oscar draait probleemloos onder linux, ikzelf gebruik Arch linux. Viel me wel op dat er andere info te zien is dan wanneer het onder windows draait, maar dat is meer in de extra informatie, zoals (in mijn geval met een dreamstation) c-flex-plus, bevochtiger stand...
Wellicht dat eens proberen in een vm?
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

5
Louis66 schreef: 20 jan 2020, 17:45linux
Bedankt voor de raad, maar ik gebruik zelf NixOS, tbv. deze heb ik zelf een Nix expressie gemaakt voor OSCAR.

De VMs zijn pure noodzaak, om Windows-gebruikers zoals @Tjien te helpen met platform-specifiek debuggen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

7
Louis66 schreef: 20 jan 2020, 18:42 Bedankt voor de link
OSCAR is nog niet onderdeel van de officiele pakkettenlijst ("nixpkgs") maar je kan het bijgevoegde (*) pakket uitpakken in de $HOME, daarna is installeren zo eenvoudig als

Code: Selecteer alles

$ nix-env -iA nixos.oscar
(*) https://we.tl/t-yMfiSBJsUw (link is 1 week geldig)
Ik heb het via WeTransfer moeten doen omdat het forum zo geestig is ingericht dat "Ongeldig bestandsextensie: oscar-nix.tar.gz"
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

9
VM staat voor Virtuele Machine.Dus zeg maar een windows computersysteem in een Windowscomputer. Als jij de zoekfunctie gebruikt zie jij Oscar dan nog wel staan ergens of is deze dan geheel weg?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Download link en algemene informatie OSCAR

10
RuudJ schreef: 20 jan 2020, 23:50 Ja dat bedoel ik...Ik kan het programma openen, maar stopt inderdaad als ik er iets in wil doen
Dan heeft u mogelijk wat aan de oplossing in deze thread. Download "FixGraphics.reg" en voer deze uit, en probeer opnieuw.
Tjien schreef: 20 jan 2020, 23:41wat is een VM?
Een virtuele machine is voor mij een complete Windows desktop in een venstertje, dat ik kan starten en afsluiten als een normaal programma, en dat draait tussen mijn andere programmas die niet op Windows draaien.

Dat is voor uw probleem met OSCAR niet relevant.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Oscar crasht/verdwijnt

14
Hierbij de link naar het betreffende bestand. Het is een aanpassing van het Windows-register en bevat de volgende tekst:

Code: Selecteer alles

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\OSCAR_Team\OSCAR]
"GFXEngine"=dword:00000002
Het uploaden van bestanden op dit forum of via privé-berichten is beperkt en kan op verzoek (tijdelijk) worden aangepast. Gebruik de contact-button onderaan de webpagina voor het indienen van een dergelijk verzoek. Zodra de 'fix' in een nieuwe versie is aangepast zal het bestand weer worden gedeactiveerd.