uitlezen CPAP ..... verschillen in AHI

1
Sinds erg kort (3 weken) gebruik ik (na een AHI van 75) een DevilBiss 54. Deze lees ik uit met Oscar en dmv de codes van het apparaat bij SleepCube.com (DevilBiss).
Oscar vertelt mij dat ik een (gemiddeld) AHI heb van 5.97 en DevilBiss geeft 12 aan.
De overige uitleesgegevens kloppen wel.
Kan iemand hier dit verschil verklaren?
Dank, Henk

Re: uitlezen CPAP ..... verschillen in AHI

2
Henk, de Devilbiss 54 is eigenlijk een verouderd type waarvan de uitslagen niet altijd betrouwbaar zijn. Tegenwoordig wordt vaak de Devilbiss 64 Blue uitgezet.

Op dit moment zou ik Oscar nog niet geheel vertrouwen.

Ik lees veel uit voor de ApneuVereniging en test Oscar voor de testgroep uit en heb nog veel verschillen tussen de officiële software van Devilbiss en Oscar.

Dus wees voorzichtig met de conclusies.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uitlezen CPAP ..... verschillen in AHI

3
Hallo Ruud,

Ik zal zeker geen conclusies trekken.
Dat de DevilBiss een verouderd type is had ik inmiddels begrepen. Ik zit nog in de Titratie-periode en zal kijken of ik een Resmed AirSense 10 auto cpap kan bemachtigen. Daar lees ik veel goede berichten over.
Ik heb in dit forum in de drie weken dat ik van de CPAP gebruik maak erg veel informatie opgedaan.
Dank voor jouw vele bijdrages aan dit forum!
Henk

Re: uitlezen CPAP ..... verschillen in AHI

5
Beste Ruud,

Toch nog even een "nabrander"over het verschillend weergeven van het aantal AHI in DevilBiss-DV54 en Oscar.
Naar nu blijkt geeft Oscar de juiste waardes weer!
De DevilBiss geeft factor 2,25 hoger aan.
Inmiddels heb ik een ResMed AirSense 10 Auto en die waardes komen overeen met wat Oscar rapporteert.
De AHI staat inmiddels op 3,5 (slaaponderzoek 75) dus ga ik door met testen om dat nog lager te krijgen.
Dank voor je hulp.