Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

1
Ik gebruik al geruime tijd het programma Oscar, nu merk ik dat het aantal AHI’s binnen Oscar niet hetzelfde is als bij de uitlezing op het apparaat zelf. Inmiddels heb ik het profiel en de bestanden op de computer verwijderd. Een nieuw profiel aangemaakt en het geheugenkaartje opnieuw ingelezen maar het resultaat is hetzelfde. Is er een oplossing voor dit probleem?

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

2
GerritS schreef: 26 mar 2020, 15:53 Een nieuw profiel aangemaakt en het geheugenkaartje opnieuw ingelezen maar het resultaat is hetzelfde. Is er een oplossing voor dit probleem?
In OSCAR bij de instellingen, is er een optie en die heet "combineer nabije sessies" en "negeer korte sessies" Wellicht dat u daar wat mee kunt, ook begint bij mij de volgende dag (meting) om 12:00 uur in de middag, misschien is dat bij u anders.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

3
Welkom Gerrit, kun je mij eerst vertellen met welk merk cpap je slaapt? Een Philips Dreamstation en een Resmed AirSense 10 kunnen zeer goed uitgelezen worden met Oscar, echter een Devilbiss 54 of een Devilbiss Blue kan op dit moment niet goed worden uitgelezen. Dus welk merk heb jij?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

4
Die Philips apparaten houden je voor de gek op het display: alle AHI's onder de 1.0 worden als 0.0 weergegeven, terwijl het in werkelijkheid 0.9 kan zijn. Ik weet niet of ze dat bij andere waarden ook zo doen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik Sleepyhead meer dan Philips.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

5
Is dit zo Peter? Dan begrijp ik nu dat er mensen zijn die verklaren altijd op 0,0 of 1,0 uitkomen.

Bij Resmed wordt wel op 1 cijfer na de komma nauwkeurig de ahi weergegeven op het display. Echter bij het uitlezen in SleepyHead of Oscar kan dit net 0,1 verschillen.

Zou het in de Dreamstation misschien via een update van de Firmware kunnen worden opgelost?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

6
Ik heb dezelfde ervaring met mijn ResMed Airsense 10. De Oscar software voldoet beter dan ResScan software. Oscar geeft een meer gedetailleerd overzicht en is bovendien een stuk sneller in gebruik dan ResScan dat tergend langzaam is en ruimte vreet op je harde schijf. De uitgelezen gegevens verschillen nauwelijks van elkaar.

Groet, Jan

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

7
RuudJ schreef: 27 mar 2020, 12:00 Is dit zo Peter? Dan begrijp ik nu dat er mensen zijn die verklaren altijd op 0,0 of 1,0 uitkomen.
Ja, dat is zo. De AHI wordt in 1 decimaal weergegeven, maar alles onder de 1.0 wordt 0.0. Met Sleepyhead krijg je 2 decimalen, dus het is nooit precies gelijk, maar 0.89 blijft gewoon 0.89. Ik vermoed een paternalistische houding van Philips: als het zo weinig is hoeft de patiënt het niet te weten.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

8
Louis66 schreef: 26 mar 2020, 17:04 In OSCAR bij de instellingen, is er een optie en die heet "combineer nabije sessies" en "negeer korte sessies"
De instelling heb ik aangepast maar het probleem blijf hetzelfde
Bijlagen
Knipsel.PNG Knipsel.PNG 3764 keer bekeken 4.92 KiB

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

10
Hoi Gerrit, interessant die verschillen. Gebruik je Oscar versie 1.0.1 beta-1?

Zou je misschien ook een Sleepyhead kunnen installeren en deze vergelijken met jouw Dreamstation gegevens?

Heb je windows x86 of x64 ?

Je kunt de download gegevens / locatie vinden in hoofdstuk 1 van deze Handleiding.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

11
RuudJ schreef: 28 mar 2020, 13:46 Zou je misschien ook een Sleepyhead kunnen installeren en deze vergelijken met jouw Dreamstation gegevens?
Goed idee, Sleepyhead geinstalleerd maar de uilezing is hetzelfd als in Oscar.
De Oscar versie die ik gebruik is: 1.01-r-1 en ik heb Windows 10

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

13
Hallo Gerrit, wat voor effect het heeft weet ik niet. Ik heb het zojuist bij mijn eigen gedaan, wel eerst sd kaartje verwijderd, maar zie geen verschil.

Ik heb even een vraag over dat staatje met de verschillen.

Heb je middagdutjes gedaan op die dagen?
Verder heb je bij die eerste twee dagen misschien langer geslapen en ben je toen wakker geworden na 12 uur in de middag?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

14
RuudJ schreef: 28 mar 2020, 20:54 Hallo Gerrit, wat voor effect het heeft weet ik niet. Ik heb het zojuist bij mijn eigen gedaan, wel eerst sd kaartje verwijderd, maar zie geen verschil.

Ik heb even een vraag over dat staatje met de verschillen.

Heb je middagdutjes gedaan op die dagen?
Verder heb je bij die eerste twee dagen misschien langer geslapen en ben je toen wakker geworden na 12 uur in de middag?
Nee dit is niet het geval, ik doe geen middagdutje.

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

15
Gerrit, heb je in het dagrapport van al deze dagen, misschien bepaalde periodes niet geselecteerd? Als je in het Dagrapport kijkt in de linkerkolom en dan geheel beneden aan, daar kun je 1 of meerdere sessies zien staan. Deze kunnen voorzien zijn van een zwart-groen blokje. Als dit daar staat dan wordt die sessie meegerekend. Staat daar ergens een zwart-rood blokje voor, dan is die sessie uitgeschakeld en wordt deze niet meegenomen in de AHI score. Als dit zo is, dan moet je dit blokje (zwart-rood) aanklikken en dan wijzigt deze in zwart-groen en telt de periode ook mee in de AHI score. Kun je kijken of dit zo is ? Kun je tevens als het nog mogelijk is de tijd controleren van de nachten in de Dreamstation en in OSCAR?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

16
RuudJ schreef: 30 mar 2020, 21:04 Gerrit, heb je in het dagrapport van al deze dagen, misschien bepaalde periodes niet geselecteerd? Als je in het Dagrapport kijkt in de linkerkolom en dan geheel beneden aan, daar kun je 1 of meerdere sessies zien staan. Deze kunnen voorzien zijn van een zwart-groen blokje. Als dit daar staat dan wordt die sessie meegerekend. Staat daar ergens een zwart-rood blokje voor, dan is die sessie uitgeschakeld en wordt deze niet meegenomen in de AHI score. Als dit zo is, dan moet je dit blokje (zwart-rood) aanklikken en dan wijzigt deze in zwart-groen en telt de periode ook mee in de AHI score. Kun je kijken of dit zo is ? Kun je tevens als het nog mogelijk is de tijd controleren van de nachten in de Dreamstation en in OSCAR?
Bedankt voor het meedenken, het blokje stond en staat op zwart-groen, teven heb ik een nieuw staatje bijgevoegd met slaapuren van de nachten
Bijlagen
Knipsel.PNG Knipsel.PNG 3674 keer bekeken 9.49 KiB

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

17
Gerrit, ik heb contact opgenomen met mijn collega die in contact staat met het Team in de USA die Oscar verder uitbouwt. Hij vertelde dat men daar bezig is met Oscar versie 1.1.0 beta 2 Deze is momenteel uitgezet bij een paar testers in de wereld om te controleren of deze goed zijn werk doet. Hij heeft gezegd dat alle apparaten van Philips in die versie opnieuw zijn bekeken. Er zijn flink wat aanpassingen gemaakt en hij verwacht dat jouw problemen daar waarschijnlijk tot het verleden zullen gaan behoren. Dus het is even wachten tot dat deze versie wordt vrijgegeven.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

18
OSCAR 1.1.0 beta 2 is al beschikbaar onder linux. Ikzelf gebruik Arch linux en daar is de beta versie van OSCAR beschikbaar in de AUR repositorie.

Wat getallen betreft zie ik kleine verschillen tussen windows versie 1.0.1 en linux 1.1.0.beta2, en dan doel ik niet op de AHI maar andere getallen/events, maar om nu te zeggen welke klopt... geen idee...
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Uitlezing apparaat en Oscar verschillen

20
De nieuwste versie Oscar 1.1.0 geïnstalleerd en uitgeprobeerd. De nieuwe versie was geruime tijd bezig om de OUDE gegevens te converteren en wat blijkt: de gegeven in Oscar kloppen nu met wat ik uitlees op het display van de Philips Dream Station!

GEWELDIG, BEDANKT!!

modedit RuudJ: Hiermee is dit topic tot een goed einde gekomen en sluit ik dit af.