OSCAR voor tablet of smartphone?

1
persluchtpiraat schreef: 03 jun 2020, 14:36 OSCAR is een echte applicatie
Maar werkt helaas niet op tablet of smartphone ...
En het zou zo fijn zijn als dat wél het geval was. :grinning:

modedit RM: onderwerp gesplitst
Diagnose: AHI 59,6 (AI 45,2, OA 44,7, CA 0,5, HI 14,4) ODI 61,7.
Therapie: Philips DreamStation CPAPwithCFlex, druk 8,5 cmWK, Flex 0, Hum. 5, Dreamwear Gel Pillows L.
Software: DreamMapper, Oscar

Re: OSCAR versie 1.1.1 is uit!

2
nwschreuder schreef: 03 jun 2020, 14:38 Maar werkt helaas niet op tablet of smartphone ...
En het zou zo fijn zijn als dat wél het geval was. :grinning:
Er is een APP beschikbaar, genaamd UserLand, waarmee u Linux op uw tablet kunt installeren, dus als een app, daarmee kunt u dus de linux versie van OSCAR gebruiken. Ik raad u aan eerst info te lezen over UserLand en wat reviews voor u besluit te installeren, het schijnt nog niet echt stabiel te zijn als ik sommige reviews lees terwijl andere weer schrijven dat het goed werkt.
De link naar UserLand:
https://userland.tech/

Ik zag dat er ook een raspberry versie van oscar te krijgen is... een raspberry pi is niet zo duur en de software is gratis te downloaden, dan kunt u OSCAR draaien vanaf een PI.
Als u niet weet wat een raspberry Pi is, dat is een single board computer ter grootte van een creditcard (je hebt ze ook groter en van andere merken)
Link naar alternate.nl en gezocht op Raspberry pi:
https://www.alternate.nl/Raspberry-Pi-Foundation/Raspberry-Pi-4-model-B-moederbord/html/product/1558295?event=search
Laatst gewijzigd door Louis66 op 03 jun 2020, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: OSCAR versie 1.1.1 is uit!

4
Het is wellicht het vermelden waard dat deze kustgrepen niets veranderen aan OSCAR, het zal dus niet zo zijn dat de beeldelementen die ontworpen zijn voor toetsenbord en muis bijzonder makkelijk te bedienen zijn in hun sterk verkleinde vorm op een klein aanraakbeeldscherm.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: OSCAR versie 1.1.1 is uit!

6
.....
Ik zag dat er ook een raspberry versie van oscar te krijgen is... een raspberry pi is niet zo duur en de software is gratis te downloaden, dan kunt u OSCAR draaien vanaf een PI.
Als u niet weet wat een raspberry Pi is, dat is een single board computer ter grootte van een creditcard (je hebt ze ook groter en van andere merken)
Link naar alternate.nl en gezocht op Raspberry pi:
https://www.alternate.nl/Raspberry-Pi-Foundation/Raspberry-Pi-4-model-B-moederbord/html/product/1558295?event=search
Kijk eens op deze pagina:
https://translate.google.com/translate? ... ion:_Linux
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: OSCAR voor tablet of smartphone?

7
Om het SD kaartje in je telefoon te kunnen stoppen zou dit misschien een oplossing kunnen zijn:

Een SD kaart met Wifi "router" erop.

In de fotografie wordt het soms gebruikt om je camera niet steeds te hoven openen.
Of het werkt met onze Resmed's en Dreamstations weet ik niet.
Ik heb het niet getest.

https://www.cameraland.nl/canon-wi-fi-a ... ikQAvD_BwE#
Gemeten >40 AHI. Net aan de slag gegaan met APAP Resmed. Nog wat worstelen met de maskers. Eerste resultaten zeer goed. AHI <2

Re: OSCAR voor tablet of smartphone?

9
Dongen182 schreef: 04 jun 2020, 10:40 Of het werkt met onze Resmed's en Dreamstations weet ik niet.
Dit werkt uitstekend met beide apparaten. Ik gebruik het al jaren op advies van Mark Watkins.
Nu alleen nog het programma volledig herschrijven en we kunnen OSCAR op telefoon en tablet gebruiken.
Oh ja, eerst moeten we het huidige programma nog helemaal doorgronden: de opbouw en werking is volkomen ongestructureerd! Ze noemen het een spaghetti programma...
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: OSCAR voor tablet of smartphone?

10
Beste Arie,

ondanks de spaghetti aan de binnenkant in V1.1.1, ziet het er aan de buitenkant super uit.
En voor een gewone gebruikers als ik werkt het weer beter dan de vorige versie.

Via het menu Gegevens/ Herstel CPAP gegevens, werden ook de historische verstellingen van mijn Resmed correct weergegeven in het statistieken overzicht.


Bedankt voor al het werk dat er ongetwijfeld in is gaan zitten,

Paul
Gemeten >40 AHI. Net aan de slag gegaan met APAP Resmed. Nog wat worstelen met de maskers. Eerste resultaten zeer goed. AHI <2

Re: OSCAR voor tablet of smartphone?

13
Hallo,
Ik gebruik OSCAR voor linux op de PC maar heb ook een iPad. Ik dacht de data over te gaan sturen naar de iPad en daar OSCAR op te zetten.
Helaas kon ik geen OSCAR voor iPad vinden.

Vraag: zijn hier plannen voor?

Ik las in een bovenstaande post dat er een app is zodat je linux op een tablet kan draaien, waarna je daar OSCAR zou kunnen installeren.
Helaas is op de website alleen het GooglePlay logo aan te klikken, de Apple Appstore is grijs en niet beschikbaar.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: OSCAR voor tablet of smartphone?

14
RwK schreef: 29 mei 2021, 12:52 Vraag: zijn hier plannen voor?
Ik ben niet persoonlijk bij de ontwikkeling van OSCAR betrokken maar ik ken wel de achtergronden. We kunnen dit wel vergeten. Software porteren naar apple platforms kost vrijwel even veel moeite als alles opnieuw bouwen. Daarnaast veranderen apple platforms constant, alsmede de eisen die apple stelt aan software voor hun platforms, dus dan zouden de vrijwilliger programmeurs constant achter de grillen van apple moeten aanhollen. Dat gaat niet gebeuren. Althans niet gratis. Als u een paar miljoen heeft liggen om te verdelen over een stel programmeurs voor een jaartje of zo dan is er wellicht hoop.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i